האם פרויקט הענק כביש עוקף 57 צפון, או לפחות חלק  ממנו, בדרך לגניזה?

תשובתה של שרת התחבורה. מרב מיכאלי, לשאילתה שהגיש ח"כ בועז טופורובסקי הנוגעת לעיכוב בפרויקט הענק שישפיע על כפר יונה וגם על נתניה, מעוררת סערה בעיר. 

0
2311
פקק תנועה - כביש 57 - נתניה כפר יונה
צילום fotolia

תשובתה של שרת התחבורה. מרב מיכאלי, לשאילתה שהגיש ח"כ בועז טופורובסקי הנוגעת לעיכוב בפרויקט הענק שישפיע על כפר יונה וגם על נתניה, מעוררת סערה. 

בשבוע שעבר הציג ח"כ בועז טופורובסקי ("יש עתיד") שאילתה שהגיש לשרה מיכאלי, הנוגעת לעיכוב בפרויקט, שעד כה הושקעו לצורך קידום זמינותו 800 מיליון שקלים. זאת מתוך 2.4 מיליארד, הכוללים בתוכם, גם תשלום פיצויים לאור הצורך בביצוע הפקעות.

את השאילתה הגיש חבר הכנסת לבקשת ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור.

לכביש עוקף 57 צפון השפעה רבה על אזור השרון כולו. בין היתר, הוא אמור גם לחבר את העיר נתניה לכביש 6. עוד כולל הפרויקט את שדרוג הכבישים 4 וכן 57 לארבעה מחלפים. בנוסף, סלילת נתיבי תחבורה ציבורית ושבילי אופניים.

הכביש העוקף נועד להסיט את התנועה העוברת בכביש 57 אל מחוץ לכפר יונה. בכך, להפוך חלק ממרכז עירוני. בנוסף, לחבר בין החלק הצפוני לדרומי.

העוקף נותן מענה גם לכניסה וליציאה החדשה למחנה "קריית צדק" (הקריה המשפטית של צה"ל). כיום, הרחוב העירוני גילה, בשכונת גבעת אלונים, צר מלהכיל תנועת רכבים גדולה ואשר צפויה עוד לגדול.

כבר היום יש בכפר יונה כ-14,000 יח"ד בשלבי תכנון שונים, כאשר לאורך רחוב העצמאות מתוכננות עוד  כ-1,000 יח"ד. הבעיה המרכזית היא, שפיתוח השכונות החדשות מותנה בקידום פרויקט הכביש העוקף.

בשאילתה שהגיש ח"כ טופורובסקי, ביקשה ראש העירייה, שושי כחלון כידור, לדעת מדוע הוקפא התקציב. לכמה זמן ומה הם המענים שמשרד התחבורה מציע לכפר יונה כחלופה.

בתשובתה הודתה השרה מיכאלי, כי "באזור בעיות תחבורה קשות. בדומה להרבה מדי אזורים במדינת ישראל". עוד הוסיפה, כי הכביש העוקף הוא "אחד מבין המועמדים להשתלב בתכנית החומש הקרובה".

עוד אמרה השרה, כי יהיו פרויקטים נוספים, "שייתנו גם הם מענה תחבורתי". כדוגמא ציינה נתיבי תחבורה ציבורית לאורך כביש 57 הקיים. וכן, שבילי אופניים עד תחנת הרכבת בנתניה. נתיבי תחבורה ציבורית בכביש 4, מסוף אוטובוסים בבית ליד, מתחם חנה וסע בניצני עוז וכן קו הרכבת המזרחית.

את דבריה סיכמה מיכאלי בכך, ש"כביש 57 הוא לא הפתרון היחיד, אבל הוא בהחלט אחד המשתתפים (בהתמודדות על להכלל בתוכנית החומש). בוודאי איזשהו חלק ממנו, אני מניחה, ייכנס לתוכנית החומש".

שושי כחלון כידור: "בכוונתי להמשיך ולקדם ביקור של השרה בכפר יונה, כי אין טוב ממראה עיניים. כמו כן, לתאם פגישות עם שרי האוצר הבינוי והשיכון על ההשלכות גם בתחום בדיור"

בתגובה מסרה כחלון כידור, כי "דווקא מתוך הערכתי הרבה לשרה, הופתעתי מתשובתה. תשובה אשר לא גילמה כל מחויבות ו/או לוח זמנים לפתרון הבעיה. בנוסף, לצערי, החלופות שהוצגו היו כלליות וכוללניות. לא פורט לוח זמנים לביצוע, ואין בכוחן לפתור הבעיה ההולכת ומחריפה".

"ברצוני להדגיש, כי לאופן התייחסותה של השרה לשאילתה השלכות כבדות על פיתוח העיר כפר יונה. על פיתוח אזורי התעסוקה ואיכות החיים בה. כל דחייה נוספת של פרויקט עוקף 57 צפון, שכבר נדחה פעמים רבות, ללא הצהרת כוונות ברורה מתי הוא ימומש – מהותה גזירה שתושבי העיר לא יוכלו לעמוד בה".

"נוכח האמור, בכוונתי להמשיך ולקדם גם את הקמת הכניסה החלופית למחנה 'קריית צדק'. בכך, להחזיר את רחוב גילה לתושבי שכונת גבעת אלונים. בנוסף, לנסות לרתום בשנית את ראשי הרשויות בשרון לפעול יחד, כמקשה אחת, להוצאת פרויקט עוקף 57 צפון לפועל. כל החלטה הנוגעת לו משפיעה על כל תושבי האזור".

"עוד בכוונתי להמשיך ולקדם ביקור של השרה בכפר יונה, כי אין טוב ממראה עיניים. כמו כן, לתאם פגישות עם שרי האוצר הבינוי והשיכון על ההשלכות גם בתחום בדיור".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

כפר יונה: בהעדר תקציב לסלול כביש הפכה שכונה לבת ערובה של הצבא

אושר היתר בנייה להקמת מרלו”ג במתחם פארק תעסוקה כפר יונה

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן