כפר יונה: בהעדר תקציב לסלול כביש הפכה שכונה לבת ערובה של הצבא

בעקבות הקפאת תקציב פרויקט עורף כביש 57 צפון הביעה ראש עיריית כפר יונה חשש מעצירת פיתוח העיר; כידור פנתה לשרת התחבורה והביעה חששה להשלכות הרות גורל

0
1294
ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור. צילום: אביבית אייזקסון
ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור. צילום: אביבית אייזקסון

בשבוע שעבר פנתה ראש עיריית כפר יונה, שושי כחלון כידור, לשרת התחבורה, מרב מיכאלי. זאת בנושא הקפאת תקציב פרויקט עוקף 57 צפון והשפעתו על פיתוח העיר.

בשנת 2016 אושר, במסגרת תכנית החומש של משרד התחבורה, תקציב בסך של 2.4 מיליארד שקלים לסלילת עוקף כביש 57 צפון. מדובר במגה פרויקט שעומד על הפרק מעל 20 שנה.

מאז ועד היום הושקעו מתוך תקציב הפרויקט כ-800 מיליון שקלים (שליש מהסכום הכולל, ד"ס) לטובת קידום זמינותו. כולל תשלום פיצויים עבור הפקעת הקרקעות.

כחלון כידור מסרה בפנייתה, כי לאחרונה נודע לה, על ידי מנכ"ל "נתיבי ישראל", נסים פרץ, על החלטת משרד האוצר להקפיא את תקציב הפרויקט. הסיבה לדבריה, תקציב מדינה חסר. כמו כן הצורך בקידום פרויקטים תחבורתיים אחרים ונוספים, שהמשרד מעניק להם עדיפות גבוהה יותר.

לדברי ראש העירייה, להחלטה זו "השלכות הרות גורל" על כפר יונה. כך, למשל, תושבי שכונת גבעת אלונים סובלים מעומס שנוצר ברחוב גילה. זאת בעקבות העתקת ואכלוס בתי הדין והכלא הצבאיים למחנה 21. במצב הנוכחי. הרחוב הוא הדרך היחידה לכניסה למחנה וליציאה ממנו, כמו גם לשכונה עצמה.

בנוסף, הביעה כחלון כידור חשש לעצירת פיתוח העיר עד כדי חוסר יכולת לממש את תכנית המתאר. כמו כן לתת מענה למחסור הלאומי ביחידות הדיור. כבר היום המשתמשים בכביש 57 מתקשים לנוע בו בחופשיות.

עוד הוסיפה, כי הסטת התנועה לעוקף 57 צפון תאפשר סלילת נתיבי תחבורה ציבורית לאורכו של כביש 57 הנוכחי. בנוסף העתקת כביש 57 צפונה תאפשר לעירייה לקדם תכניות לתעסוקה ומסחר לאורכו. בכך להפוך אותו למרכז עירוני שיאפשר לתושבי כפר יונה והסביבה ליהנות ממקומות פנאי, בילוי ותעסוקה.

בעקבות בקשתה של כחלון כידור, נקבעה פגישה עם השרה מיכאלי בחודש ספטמבר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן