ד"ר ניסן שריפי יעמוד בראש הוועדה לקידום רישוי עסקים

0
120

 

למרות כל הרפורמות שבוצעו בעת האחרונה נחשבת מדינת ישראל, עדיין, למדינה הבירוקרטית ביותר בקרב המדינות המפותחות בכל הקשור למצב רישוי העסקים. רק בעיר נתניה, כך לדוגמא, למעלה מ-50% מהעסקים טעוני רישיון עסק פועלים ללא רישיון עסק ובעלי העסקים, במרבית המקרים שלא באשמתם, מוגדרים על-פי חוק כעבריינים.

לשכת עורכי הדין בחרה בחודש האחרון את ד"ר ניסן שריפי לעמוד בראשות ועדת רישוי עסקים, אשר תפעל כוועדה ארצית למען שיפור ההליכים לקראת הנפקת רישיון עסק, לרבות הסרת חסמים בירוקרטיים והנחיות סותרות הניתנות על-ידי הרשויות השונות. ד"ר שריפי, בעל תואר שלישי במשפטים, משמש כמרצה בתחום דיני התכנון והבניה ורישוי עסקים. ד"ר שריפי התפרסם בתחום בזכות שורה של תקדימים שיצר ומאמרים שכתב.

למערכת נתניה און ליין מסר ד"ר שריפי, כי "זה לא כל-כך נעים לראות גן סגור – וזה עוד יותר לא נעים לראות עסק סגור. אני מקווה שאוכל, יחד עם חבריי, לשפר את המצב העגום של רישוי העסקים בישראל. באשר למצב במדינה, ישראל נחשבת כיום כמדינה הבירוקרטית ביותר בעולם – מקרב המדינות המפותחות. בהיבט הבינלאומי מצב מסוג זה גורם למשקיעים רבים וטובים לברוח מכל השקעה בה, ובהיבט המקומי יותר ויותר בעלי עסקים שמאסו בבירוקרטיה מוותרים על העסק אותו הקימו, או לחילופין מוצאים עצמם מבזבזים עשרות ומאות אלפי שקלים בניסיון להסדיר הנושא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן