זינגר, זו לא רק מכונת תפירה…

1
119
המופע של גיורא זינגר. צילום סשה רוזנבלט

 

במהלך השנה האחרונה נתקלתי מספר פעמים בסרטונים ב"יוטיוב" של קטעי סטנד אפ בהם מככב בחור צעיר שלא הכרתי בשם גיורא זינגר. קטעים בהם הוא חלק מקליפ מצחיק עם סטנדאפיסטים נוספים או קטעים מהופעות שלו. החלטתי עם עצמי, שכאשר גיורא יגיע לנתניה, אלך להופעה שלו. בשני בנובמבר התקיימה הופעה כזו בפאב "לגנסקי" בעיר, רצה הגורל ומספר שעות לפני ההופעה בוצע פיגוע הדקירה בעירנו מוכת הטרור מהעשור הקודם. למרות זאת, לי לא הייתה התלבטות והלכתי להופעה הזו. ההופעה של גיורא עניינה אותי ממספר סיבות, קודם כל הבחור מצחיק, הסיבה השנייה הייתה שאפילו ההורים שלי צחקו מקטעים שהראיתי להם ב"יוטיוב" ומבחינתי אם הם צחקו, אז זה אומר שהקטע באמת טוב. הסיבה השלישית והמרכזית לא פחות זו העובדה, שאני וגיורא בני אותו מחזור גיל ועלינו באותה העלייה לארץ.

אני עליתי לישראל בשנת 1990 בגיל שבע מאזרבייג'ן והגעתי לנתניה, גיורא ומשפחתו עלו לארץ בשנת 1990 גם כן כאשר הוא היה בן שש והם השתכנו בכפר סבא. לא מעט מהנושאים בהופעה שלו נוגעים לעלייה המאסיבית ממדינות ברית המועצות לשעבר, אי-שם לפני שני עשורים, כאשר לא היה סלולארי, לא היה אינטרנט והיה רק ערוץ אחד בטלוויזיה.

ממקום מושבי במהלך ההופעה המקום היה נראה לי מלא לגמרי, בסיום ההופעה בדקתי עם אנשי הצוות ונאמר לי שהמופע היה סולד-אאוט, אך מספר אנשים לא הגיעו עקב אותו פיגוע שהתרחש בנתניה באותו ערב. היה ברור לי שלא כל מי שיגיע להופעה הוא חלק מהעלייה של שנות ה-90 ושחלק מבאי הלגנסקי באותו ערב, יהיו בכלל צברים שאין להם שום קשר לעלייה הזו, לכן הערכתי שיש מצב שלא כולם יבינו את כל הבדיחות. בפועל, ההופעה הייתה מוצלחת מאוד. לפי עוצמת ודציבל הצחוק, רוב האנשים הבינו הכל. כמובן, שאנשים כמוני שיש להם רקע שקשור לאופי הבדיחות, התחברו למצבים שגיורא הביא בצורה שונה, כי אלה מצבים שבני העלייה שלי מכירים מהחיים שלנו. כך שבפעם הבאה שתראו שגיורא זינגר צפוי להופיע בנתניה או בעיר מגוריכם (לקוראי הטור שלא מבירת השרון), אני ממליץ לכם לרכוש כרטיס מראש ולהתכונן לערב נפלא ומצחיק.

אי-אפשר לסיים, בכל זאת, ללא ביקורת קטנה. המופע היה צפוי להתחיל בשעה 22:00, פתיחת הדלתות נקבעה לשעה 21.15, בפועל המופע החל בשעה 23:00, כאשר מופע החימום שלפני גיורא החל בשעה 22:42. אני לא מזלזל בגיורא או במי שארגן את ההופעה, אבל מבחינתי פער עצום של שעה שלמה בין שעת תחילת המופע הנקובה בכרטיס לבין השעה בה המופע החל בפועל, זהו פער שעבר את גבול הטעם הטוב.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן