גלקטובורקו – מתכון מאפה פילו במילוי קרם סולת

4
2679
גלקטובורקו - מאפה פילו | מתכון לגלקטובורקו - המטבח היווני
המטבח היווני במיטבו: גלקטובורקו - מאפה פילו מתוק

גלקטובורקו הוא לא עוד מאפה פילו, אלא מאפה העשוי מדפי פילו במילוי קרם סולת מתוק. מדובר במאפה המאפיין את המטבח היווני וגם, כמובן, את המטבח הקפריסאי. אז לרגל חג שבועות  וגם כמחווה לאי קפריסין וכמובן ליוון שפותחות את שעריהן לתיירות הישראלית אחרי עידן הקורונה (אני אישית, כשומר כשרות, ממליץ על חבילות הנופש של חברת כהנא גרופ ורשת בתי המלון הכשרה הלגונה הכחולה) קבלו מתכון ייחודי ומתוק במיוחד.

גלקטובורקו – מאפה פילו | מתכון לגלקטובורקו – המטבח היווני

מרכיבים:

עלי בצק פילו

שמן עדין לשימון עלי הבצק

חצי כוס סולת

חצי ליטר חלב

גרידת מלימון אחד

כפית תמצית וניל איכותית

4 כפות מיץ לימון לבישול סירופ

כוס מים חמים לבישול סירופ

3 ביצים גודל M

חצי כוס דבש לבישול סירופ

פיסטוקים קלויים וגרוסים דק לקישוט

3כפות סוכר

50 גרם חמאה

שלבי הכנה:

מוסיפים את הסוכר לחלב, מוסיפים תמצית וניל ומביאים לסף רתיחה, ברגע  הזה  מנמיכים את הלהבה ומוסיפים  בהדרגה את הסולת,מערבבים מבלי להפסיק עד שמתקבלת דייסת סולת סמיכה.בשלב הזה אפשר להוסיף לדייסת הסולת את החמאה וגרידת הלימון, מורידים מהאש ומשאירים בצד לקירור

.טורפים את הביצים למסה בהירה,קצף עדין, בשלב הזה משלבים את קצף הביצים במסת הסולת המקוררת, מערבבים לאיחוד חומרים, חוצים כל עלה פילו ל-2, משמנים תבנית ומניחים את עלי הבצק כך שהשוליים עולים מעט כלפי מעלה כ2 ס"מ וכל עלה חייב לעבור שימון עם המברשת לרוחבו ולאורכו.

טיפ: רצוי "לפתוח" את התערובת סולת לפני מילוי העוגה, על ידי ערבוב במטרפה,

ממלאים את תוכן העוגה עם תערובת סולת, סוגרים היטב את העוגה עם מחצית של 8 עלי משומנים הנותרים. חורצים בעדינות עם סכין חדה פסי חיתוך לפריסת העוגה לאחר האפייה ואופים בתנור שחומם מראש ל 170 מעלות. זמן אפיה של כשעה.

בזמן שהעוגה נמצאת בתנור מכינים סירופ מדבש עם מים. מביאים את התערובת לרתיחה ומקררים מעט, מוסיפים מיץ לימון ומערבבים לאיחוד חומרים, בעוד העוגה עדיין חמה מוזגים את הסירופ בין החריצים שהכנו ומקררים את העוגה לפחות 4-5 שעות לפני הגשה, כדי שהיא תיתייצב לחלוטין.

מתכונים לשבועות שגולשי נתניה אונליין יאהבו: 

עוגת גבינה קדאיף

עוגת גבינה קלאסית

עוגת גבינה קרם לוטוס קרנצ’ מדהימה

 

4 תגובות

  1. כרגיל דואג להפתיע בכל פעם מחדש עם מתכונים מיוחדים! אין כמוך! חג שמח ותודה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן