גבאי: רק מי שלא מבין, יכול לחשוב שנתניה בקיפאון

0
145
רונן גבאי - נתניה
רונן גבאי. צילום ניר אנשר

 

מאמן הכדורגל ושחקן העבר, רונן גבאי, לא מסתיר את חלומו לאמן את מכבי נתניה בעתיד, אבל עד שזה יקרה הוא דואג לפרגן לחברו, מאמן הקבוצה בהווה סלובודאן דראפיץ' וחבריו לצוות, שעושים לדעתו עבודה נהדרת. בריאיון לעיתון נתניה און ליין מסביר רונן גבאי למה מכבי נתניה נמצאת במצב טוב – על אף תוצאות התיקו, ההפסד הראשון שלה העונה ואיבוד הנקודות שלה במשחקים האחרונים, התחושות שאיתם עזב את המועדון כעוזר מאמן וגם החזרה לבית"ר טוברוק.

כשחקן עבר במועדון ומי ששימש כעוזר מאמן בקבוצה הבוגרת, מה דעתך על הטלטלות שעבר המועדון בשנתיים האחרונות והמצב בו הוא נמצא היום?
"זו אולי קלישאה, אבל גם עובדה: מועדון מכבי נתניה הוא מועדון גדול, ששרד במהלך שנות קיומו לא מעט מהלומות ומצבי קיצון. אחד מהם, ללא ספק, היה בשנה שעברה בה גם אחרון האופטימים איבד תקווה. אחרי הרבה מאוד בלגן ואי-סדר, במיוחד בפן הכלכלי וניהול כושל שנבע מאינטרסים, היה קשה לראות את האור. זו הייתה תקופה קשה לא רק לאוהדי הקבוצה, אלא לכל מי שטיפה מכיר ואוהב כדורגל באשר הוא. הגעתו של בעלי הקבוצה, אייל סגל, הייתה הישועה של המועדון מצד אחד. יותר מזה, אייל סגל הוא ההוכחה לכך, כאשר העשייה נעשית מהלב, יחד עם יכולות ניהול מוכחות, העשייה מניבה דברים טובים. תראי איזו עונה מדהימה עושה מכבי נתניה כנגד כל הסיכויים. אני חושב שהטלטלות במועדון רק חישלו אותו והפכו אותו לחזק ויציב יותר משהיה אי פעם. לא כל מועדון היה מצליח לשרוד, אבל למכבי נתניה DNA מיוחד".

רונן גבאי על הפרשנים והאוהדים שספדו לקבוצה בעקבות ההפסד ורצף משחקי התיקו: רק מי שלא בא מהעולם של הכדורגל ומבין בכדורגל, חושב שמכבי נתניה מאבדת גובה.

העונה הנוכחית של מכבי נתניה היא מדהימה, אולם בשבועות האחרונים נדמה שהקבוצה מאבדת גובה. עד כמה זה מסוכן בשלב זה של העונה?
"רק מי שלא בא מהעולם של הכדורגל ומבין בכדורגל, חושב שמכבי נתניה מאבדת גובה. לכל קבוצה, גם לגדולה ביותר, יש תקופות טובות יותר וטובות פחות. גם בחירת המילים מצביעה על דרך חשיבה. אני בוחר לומר טובה פחות ולא להשתמש במלים שליליות. זו פרספקטיבה. אם נתניה מוציאה תוצאות תיקו בתקופה פחות טובה, או אפילו רושמת הפסד ראשון העונה, אז ממרומי שנות ניסיוני אני אומר שאפשר להיות רגועים לגמרי. כמה מהר שכחו אנשים שהקבוצה התחילה את העונה עם מינוס 9 נקודות – מצב התחלתי בעייתי שעליו מרבית הקבוצות לא היו מצליחות להתגבר. פה לא רק שמחקו את המינוס, אלא השיגו את המקום הראשון בטבלה. כרגע, באופן זמני במקום שני, ועדיין עם פער מכובד מהמקום השלישי. כן, פער של ארבע נקודות הוא פער מכובד. חשוב לזכור שעד ליום שני האחרון, במהלך עונה שלמה, מכבי לא הפסידה. זה מטורף".

בכל זאת, יש כאלה הטוענים שמבחן התוצאה מצביע על כך ששחקני מכבי נתניה הורידה קצת את הרגל מהגז
"אני חושב שזה ממש לא נכון. יש פעמים שזה פשוט לא הולך. כמי שאוהב את הקבוצה ועוקב אחרי המשחקים וגם ככזה שנמצא בענף קרוב ליובל, אני יכול להגיד לך שמכבי נתניה נלחמת. השחקנים עולים למגרש ונותנים את כל מה שיש להם לתת. לפעמים זה פשוט לא מצליח וזה בסדר. מה שצריך לעניין אותנו זה המרחק מהמקום שלישי. טוב שהתקופה הפחות טובה מגיעה עכשיו, שמכבי נתניה די הבטיחה את מקומה כאחת מתוך שתי קבוצות כמעט ודאיות לעלייה לליגת העל בעונה הבאה, ולא בשלב מוקדם יותר, אז הליגה הייתה יכולה לחמוק להם מבין האצבעות".

באיזה מצב הייתה מכבי נתניה שאתה ורוני לוי עזבתם לחיפה ועד כמה זה הורגש מצדכם? מה התחושות שליוו את העזיבה שלך?
"זה לא סוד שנתניה הייתה במצב עגום בלשון המעטה בתקופה שאני ורוני היינו שם. המצב עוד הידרדר אחרי שעזבנו ומכבי נתניה הגיעה עד לתחתית. מן הסתם הדברים הורגשו היטב בשטח וזה השפיע גם עלינו כצוות מקצועי. גם, כמובן, על השחקנים. חוסר החשק להגיע לאימונים, אי תשלום משכורות כמה חודשים אלה דברים שהיה קשה להתעלם מהם. אני, באופן אישי, עזבתי בתחושת דאגה, כי אני באמת אוהב את המועדון הזה וחששתי לגורלו. עם זאת, מבחינה מקצועית, עזבתי שמח כי ידעתי שבהתחשב לכלים שעמדו לרשותנו עשינו את המקסימום והצלחנו לשמור את הקבוצה בליגת העל. משימה לא פשוטה בכלל. אני חייב להרעיף את כל המחמאות האפשריות על סלובו וברדה שלקחו קבוצה על סף פירוק עם מינוס 9 נקודות, והצליחו להביא אותה לפסגת הטבלה הלאומית. אני מוריד בפניהם את הכובע".

היום אתה משמש כמנהל המקצועי בטוברוק, אחרי שביקשו את עזרתך בניסיון לייצב ולקדם את מחלקת הנוער. היכן יהיה רונן גבאי בעוד שנה או שנתיים
"אני חתום במכבי חיפה, אבל זה מספר חודשים שאני בקבוצת בית"ר טוברוק אחרי שנקראתי לעזור להציל את מחלקת הנוער שנמצאת בתקופה לא פשוטה. המטרה היא באמת לעזור לקבוצה להישאר בליגה ולא לרדת. כדורגל זה משחק שאני מאוד אוהב ואהיה היכן שירצו אותי. ללא קשר, הן מכבי נתניה והן בית"ר טוברוק הן קבוצות יקרות לי, וכל עוד אני יכול לעזור להן במשהו, אני תמיד מוכן".

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים: 

ראיון: משפחת רוקח – משפחה של אלופים

דוקטור שריפי: העיר נתניה בסכנת אסון וחורבן

כולם עושים את זה, אבל שלנו טעים יותר: שניצל מושלם במרינדה

אהבתם את הכתבה? פרגנו בשיתוף

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן