בנות נתניה חולמות על כדורגל

3
432
בנות נתניה ושחקניות נבחרת ישראל בכדורגל נשים. צילום עודד קרני

 

טורניר אליפות אירופה U 19 בכדורגל נשים, שהתארח לראשונה בישראל והמשחקים המכריעים התקיימו בנתניה, הגיע לסיומו בשבוע שעבר – עם ניצחון מרשים של נבחרת שבדיה על הספרדיות בתוצאה 3:1. המארחת, נבחרת ישראל, אומנם לא התעלתה לשיאים גבוהים – אולם – הפוטנציאל הקיים בענף הנמצא עדיין בחיתוליו – אדיר. שרית שנער, מנכ"לית איגוד הכדורגל ושחקנית פעילה באס"א תל אביב, אלופת המדינה, מבינה יותר מכולם עד כמה תרם הטורניר לענף הכדורגל נשים בארץ בכלל ולקבוצת בנות נתניה המקומית בפרט. בראיון לתא כתבי הספורט של נתניה און ליין – נתניה און ליין, היא מרחיבה על הענף ועל הפוטנציאל הטמון בו.

 מה לדעתך גרם למארגנים לבחור דווקא בעיר נתניה לאחת הערים המארחות של הטורניר?

"אני מאמינה שאת התשובה האמיתית יודעים אך ורק בהתאחדות לכדורגל. אני, מנקודת מבט של שחקנית ברמות הכי גבוהות באירופה ובכלל כמי שמכירה את הענף על בוריו, יכולה לשער שהבחירה בנתניה כאחת מארבע הערים המארחות היא האצטדיון המרשים שיש לנו בעיר ושיתוף הפעולה של עיריית נתניה. אני, באופן אישי, מאוד שמחה שהיינו עיר מארחת, הרווח היה כולו של נתניה".

בנות נתניה משחקות כדורגל. צילום עודד קרני
בנות נתניה משחקות כדורגל. צילום עודד קרני

מה בעצם נותן לנתניה אירוח טורניר מהסוג הזה?

"אני חושבת, שאין דבר טוב יותר מטורניר כזה לילדות בתחילת דרכן בענף הכדורגל ובכלל לקידום ויח"צ לענף. לבוא ולראות משחקים ברמה הכי גבוהה, להיות קרובות לשחקניות ברמה עולמית, שמגיעות לארץ ומצליחות להגיע לטורניר כמעט הכי בכיר שיש לאופ"א בכל הקשור לספורט הנשי. מה גם שמבחינת בנות נתניה זה ממש טורניר בהזמנה: תחשבי שזה גם קרוב לבית וגם בזמן החופש הגדול. ההורים הגיעו יחד עם הילדות לראות את המשחקים. אני יכולה לומר לך שהטורניר הזה נתן בוסט שיווקי ותדמיתי רציני מאוד לענף – הן בעיר והן בארץ. מעבר לזה, המשחקים הועברו בשידור ישיר וזה יחסי ציבור מצוינים לעיר".

נבחרת ישראל לא הייתה מהנבחרות הבולטות בטורניר. אם נאמר את האמת, ישראל  נשרה עוד בשלב הראשון.

"מה שעשו כדי להכין את נבחרת ישראל זהו פתרון לטווח קצר. ההתאחדות מודעת לזה. כולי תקווה שעכשיו, אחרי שהטורניר הסתיים, יסיקו מסקנות ויקדמו את כדורגל הנשים בישראל, מה שיאפשר הקמת נבחרת ראויה שתתמודד בכבוד מול הנבחרות הטובות באירופה".

 לדעתך, יש סיכוי לצמצם את הפערים בין הנבחרת שלנו לבין הנבחרות האחרות באירופה?

"אם לא הייתי מאמינה שאפשר לצמצם את הפערים ולהשתלב ברמות הגבוהות, אני לא הייתי מתעסקת בתחום. אני אגיד לך אפילו יותר מזה, לדעתי ניתן לגשר על פערים בספורט הנשי הרבה יותר מהר. כל ענפי הספורט דורשים השקעה והתמדה של השחקנים ורצון להגיע למעלה. ככל שיש יותר רצון, ישנה השקעה מהגורמים הרלוונטיים. חומר הגלם שלנו בארץ מעולה, זה רק לדעת לעצב אותו נכון".

 הזכרת קודם את בנות נתניה, הקבוצה שהקמת יחד עם שלי ישראל, מה להם ולטורניר הזה?

"עצם היותה של שלי חלק מהאירוע הזה גרם לבנות נתניה, הן הבוגרות והן הילדות, לקחת חלק בטורניר. מן הסתם, זה לא משהו שקרה מעצמו. הילדות הביאו כדורים והבוגרות התנדבו – בין אם זה ללוות את השחקניות לבדיקות סמים, למפגשים עם עיתונאים. שלי אפשרה לבנות נתניה לחוות את המקסימום שאפשר מהטורניר, להתחכך באבק הכוכבים של כדורגל הנשים באירופה. באחד האירועים שעשינו לבנות, היה אימון עם שחקנית נבחרת צרפת לבוגרות, לורה ג'ורג', שהיום היא שגרירת אופ"א לרצון טוב, שבאה ועשתה אימון לבנות. היית צריכה לראות אותן, כאילו הביאו להן את מסי. אם היית רואה את הבנות, אני מבטיחה לך שהיית מתרגשת. 30 בנות קרנו מאושר וקיבלו אימון משחקנית מהטופ העולמי".

איפה את רואה את ענף כדורגל נשים בעוד חמש שנים מהיום?

"אני אהיה אופטימית זהירה מאוד ואגיד, שכדורגל הנשים יבסס את מעמדו בארץ בעוד חמש שנים. זה מה שאני רוצה להאמין. חשוב לי כשחקנית ובכלל, שבהתאחדות ידעו למנף את מה שעשה פה טורניר היורו וימשיכו לשווק את הענף בקרב הילדות במיוחד. הרי ברור שאם נשקיע היום בילדות צעירות הן יגדלו להיות הפנים של הכדורגל נשים בארץ ולכן אני מרשה לעצמי לחלום על עתיד ורוד".

אהבתם, נשמח לתגובה, ללייק או לשיתוף. רוצים לקרוא עוד על כל מה שקורה בנתניה ובסביבה? הוסיפו את דף הבית שלנו לרשימת המועדפים שלכם: נתניה און ליין – נתניה און ליין

3 תגובות

  1. כתבה נפלאה, גם אני תקווה שכדורגל הנשים יקבל תנופה בארץ ובפרט בעיר נתניה עיר הספורט, נכון להיום קיים שיתוף פעולה הדוק בין קבוצת ⚽️הבוגרות של בנות נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן