נתניה: פעולות עיקור וסירוס חתולים תורחבנה

3
367
חתולים ברחובות נתניה. צילום באדיבות מאיר ברדוגו

על רקע פניית נתניה און ליין בעקבות שורה של תלונות הודיעו בעיריית נתניה: נרחיב פעולות סירוס ועיקור, תתוגבר האכיפה ויתווספו נקודות מוסדרות להאכלת חתולים.

שנה וחצי לאחר שעיתון נתניה און ליין חשף בסדרת כתבות, כי עיריית נתניה כמעט ולא עשתה דבר לעידוד סירוס ועיקור חתולי רחוב – מה שגרם לריבוי חתולי רחוב, ובעקבות תלונות הודיעה עיריית נתניה ששינתה מדיניותה לפני יותר משנה, כי תרחיב פעילותה. לנתניה און ליין – ksn נמסר כי החל מיום ראשון הקרוב תפעיל העירייה, במקביל לפעילות החברה המתמחה בעיקור וסירוס חתולים, גם את חדר הניתוח במבנה הווטרינר העירוני. עוד נמסר, כי תתוגבר האכיפה כנגד מאכילי חתולים במרחב הציבורי, המאכילים במזון רטוב וכן יוגדרו נקודות האכלת חתולים בשיתוף עם ארגונים למען בעלי חיים.

תחקיר נתניה און ליין שהתפרסם בשנת 2013 חשף, כי בניגוד להמלצות מקצועיות של משרדי הממשלה, סירבה העירייה עד שנת 2009 לבצע סירוס ועיקור בחתולי רחוב.

בעקבות מאבק שניהל באותה עת, יחד עם עיתון נתניה און ליין, חבר המועצה הרצל קרן, אישרה מועצת העיר ביצוע פיילוט בנושא. אולם, בשנים שחלפו – כך התברר בתחקיר – עיריית נתניה לא הגישה במספר מקרים בקשות לתקצוב ההליך. בעקבות סדרת הכתבות הורה מנכ"ל העירייה דאז, איזי ענבר, על העברת האחריות השירות הווטרינרי למינהל הפיקוח והאכיפה. בהיבט הציבורי הובילו חברי המועצה עו"ד אדיר בנימיני ועקיבא יצחקי במועצת העיר הקצאת סכום של כ-300 אלף שקלים לצורך מימון עיקור וסירוס במהלך שנת 2014 – תקציב שנשמר גם בשנת 2015. כעת, בעקבות פנייתה של חברת המועצה עו"ד ענת לביא-אזולאי ושל עיתון נתניה און ליין במהלך השבוע האחרון – זאת בעקבות תלונות שהועלו על-ידי נציגי פורום "מטפחים סביבה" בפייסבוק, ענו בעיריית נתניה לנתניה און ליין כי תורחב הפעילות, בין השאר כאמור, שנה וחצי לאחר שבעיריית נתניה התחייבו להקמת חדר ניתוחים מקצועי, גם באמצעות ביצוע ניתוחים לסירוס ולעיקור על-ידי צוות הווטרינרים העירוני – בנוסף לחברה החיצונית. נתניה און ליין ימשיך לעקוב.

קוראים וקוראות, אתם מוזמנים להצטרף לעמוד הפייסבוק הרשמי שלנו: נתניה און ליין – ksn 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן