ארנצ'יני – קציצות ריזוטו שטובעות בגבינה

2
1257
ארנצ'יני - קציצות ריזוטו - נתניה מבשלת
צילום fotolia

ארנצ'יני היא אחת ממנות הדגל של מטבח הרחוב האיטלקי. מקורה מאזור פלרמו ומסינה ואפילו יש על המנה הזו ערך שלם בוויקיפדיה. לשם ארנ'ציני, שאם היינו צריכים עבורו תרגום ישיר בעברית פירושו המילולי הוא "תפוזים קטנים", אין שום קשר לתפוזים. מדובר בקציצות העשויות אורז, הכוללות גבינה משובחת, שאותם עוטפים עם פירורי לחם ומטגנים בשמן. אישית, אני אוהב את המנה עם רוטב עגבניות איטלקי, אבל, אין שום בעיה ליהנות מהמנה הזו גם ללא כל רוטב ולהתענג על בכל ביס על הגבינה הנמסה והטעם המיוחד.

מתכון ארנצ'יני – קציצות אורז/ מתכון חלבי

מרכיבים:
כוס אורז ריזוטו (אפשר גם כל אורז עגול)
בצל קטן קצוץ דק דק
2 כוסות מים רותחים
מלח
ביצה
100 גרם פרמז'ן מגורדת
100 גרם גבינה צהובה מגורדת
50 גרם גבינה כחולה מפוררת (לא חובה, אבל מוסיף)
גוש גבינה צהובה מחולקת לקוביות
פירורי לחם בקערה

אופן הכנה:
בסיר בינוני נזהיב את הבצל הקצוץ עם טיפהל'ה שמן זית. נוסיף את האורז ואת המים ונבשל על להבה נמוכה בערך עשרים דקות. לקבלת מרקם דביק, נערבב מדי פעם את האורז ונוסיף בכל ערבוב כף מים. עם סיום הכנת האורז נעבירו לכלי וניתן לו להתקרר קצת.

נוסיף את הגבינות (למעט קוביות הגבינה הצהובה). נערבב היטב וניצור מעין בצק אורז גבינתי. נטעם ונוסיף מלח ופלפל בהתאם לצורך. נוסיף את הביצה ונערבב שוב.

ניצור כדורים, בערך 20, נמלא כל כדור בקוביית גבינה צהובה. נכניס כל כדור בנפרד לקערה עם פירורי לחם ונקפיץ כדי שפירורי הלחם יידבקו. נחמם שמן במחבת בגובה של חצי מהכדור ונטגן כל צד עד להשחמה. אחת מדרכי ההגשה הקלאסיות היא על רוטב עגבניות טרי, כזה העשוי מעגבניות בשלות שנטחנו. אם בא לכם להשקיע בקישוט אז תזרקו על כל צלחת עלה של בזיליקום.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

 

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן