קרם פטיסייר – המתכון הקלאסי

0
529
קרם פטיסייר - נתניה מבשלת
קרם פטיסייר. צילום fotolia

במבט ראשון על שמו הצרפתי והמפונפן של קרם הפטיסייר, ניתן לחשוב שמדובר במנה מורכבת וקשה להכנה. בפועל, מדובר בקרם בסיסי וקל להכנה, המשמש חלק בלתי נפרד מאפייה ביתית איכותית או מאפייה בקונדיטוריה. אז מה זה בעצם קרם פטיסייר? התשובה פשוטה עוד יותר: קרם וניל, שבגלל שיטת הכנתו הפשוטה ומרכיביו, הוא נחשב לקרם עשיר.

באופן עקרוני, ניתן ובקלות ליצור שפע של טעמים שונים לקרם פטיסייר – אם תחליפו את הנוזל. כך, לדוגמא, אם תשתמשו במיץ תפוזים במקום חלב, תקבלו קרם פטיסייר תפוזים. תנו לדמיון שלכם להוביל.

מתכון לקרם פטיסייר

מרכיבים:
חצי ליטר חלב
100 גרם סוכר
5 חלמונים (הצהוב)
60 גרם קורנפלור
50 גרם חמאה רכה
מקל וניל או כף תמצית וניל איכותית

שלבי הכנה:
משלבים בקלחת את החלב. מרוקנים את מקל הווניל ומצרפים את מקל הווניל המרוקן ואת התכולה שלו אל החלב. מביאים לרתיחה ונוריד מהאש.

במקביל נטרוף את החלמונים עם הסוכר בקערה נפרדת עד לקבלת מסה אחידה. נשלב את הקורנפלור ונמשיך לטרוף עד שהקורנפלור יטמע לחלוטין בנוזל.

כעת נחזור לקלחת החלב. ברגע שנגיע לרתיחה, נוריד מהאש וניצוק בהדרגה את החלב הרותח על מסת הביצים. חשוב מאוד לבצע זאת בהדרגה תוך ערבוב מתמיד כדי שמסת הביצים לא תהפוך לביצה מקושקשת…

נחזיר את כל הקרם הדליל אל הקלחת ונבשל על אש נמוכה – עד שהקרם יסמיך. נוסיף את החמאה ונערבב קלות. נוריד מהאש, נעביר לכלי נקי, נכסה בניילון ונכניס למקרר לשלוש שעות של מנוחה וייצוב. זהו, הקרם מוכן

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן