ההרחקה הסתיימה: ראש עיריית נתניה חוזרת ללשכה

0
143
מרים פיירברג איכר ראש עיריית נתניה
מרים פיירברג-איכר

בבוקר יום רביעי, כמעט שלושה חודשים בהם לא ביקרה במשרדי עיריית נתניה ובלשכתה, תגיע בבוקר ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר ללשכתה.

"אני שמחה לחזור ללשכת ראש העיר. אני מתרגשת היום כמו שהתרגשתי בפעם הראשונה, לפני 18 שנה, בעת שנבחרתי לכהן כראש עיריית נתניה… אני רוצה להודות לציבור הרחב בכלל, ולתושבי נתניה בפרט, שחיזקו אותי לאורך כל הדרך ומשוכנעים בצדקתי". על-פי חוק ובהתאם למגבלות נמנעה פיירברג-איכר להתייחס באופן ישיר לחקירתה. "מי שמכיר אותי יודע, שאין כל שחר לחשדות הנטענים וחבל שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפגוע בשמי הטוב ולהשתלט על העיר. אני יודעת שלא דבק בי כל רבב ואני בטוחה כי שרשויות החוק יגיעו למסקנה זו".

סיפור מורכב
פיירברג-איכר נעצרה לפני כמעט כשלושה חודשים במסגרת פרשה 255 אותה מנהלת היחידה הארצית של משטרת ישראל, להב 433, בשיתוף פעולה עם רשות המסים והרשות לאיסור הלבנת הון. במסגרת הפרשה, שתחילתה בחקירה סמויה שהחלה לפני למעלה משנה ואשר כללה האזנות סתר במשך חודשים ארוכים, נבדק החשד לכאורה כי שורה של קבלנים, עורכי דין, פקידי עירייה בכירים וכן נבחרי ציבור, בהם חבר המועצה הרב שמעון שר וראש העירייה פיירברג-איכר, היו מעורבים לכאורה בשורה של עבירות בתחום הנדל"ן ועיקרן חשד לכאורה למתן ולקבלת שוחד.

מעצרה של פיירברג-איכר היכה בתדהמה את הרחוב הנתנייתי. בתום מספר ימי מעצר, הורה בית המשפט על מעצר בית בן שבועיים ולאחריו הרחקתה של פיירברג-איכר מבנייני עיריית נתניה ל-55 ימים – זאת לאחר שבית המשפט לא קיבל את בקשת המשטרה להרחקתה ל-90 ימים. יממה לפני חזרתה ללשכתה, ביקשה המשטרה לחדש את צו ההרחקה בטענה להתפתחות חדשה. בית המשפט, בהחלטתו, אישר הרחקתה עד ליום רביעי – אולם ביקר בהחלטתו את מהלכי המשטרה והורה לספק לו רשימה של אישים ועובדי עירייה איתם לא תוכל פיירברג להיפגש עם חזרתה ללשכתה.

המשטרה עוקצת
בהודעה רשמית של משטרת ישראל, שפורסמה בשעות הערב של יום שלישי, נמסר כי "בימ״ש השלום בראשל״צ אישר את הסכמת הצדדים בעניין תנאי ההגבלה המוטלים על ראש העיר נתניה, מרים פיירברג, במסגרת פרשה 255. בית המשפט קבע כי יוארך עד ליום 1.3.17 תוקף איסור יצירת קשר עם גורמים שהוגדרו, לרבות כל גורמי מחלקת ההנדסה ומגוון רחב של ועדות ופורומים בנושא תכנון ובניה ואיסור מעורבות עקיפה או ישירה בכל הנוגע לפרויקטים הרלוונטיים לחקירה".

עוד ציינו במשטרה, כי "בעקבות עמדת בית המשפט, כפי שנאמרה בדיון האחרון בעניין זה וכצעד למימוש החלטותיו ועמדתו, קיימה היחידה שיח עם באי כוח ראש העיר והגיעה עמם להסכמה שלא לבקש את הארכת התנאים הנוספים, קרי ראש העיר רשאית לחזור לתפקידה ולבניין העירייה החל מיום רביעי בכפוף להגבלות". עוד ציינו במשטרה, כי "החקירה נמשכת ואין בשינוי התנאים כדי להצביע בשום אופן על התקדמותה".

בתוך כך, עוררה תגובת המשטרה זעם בקרב גורמים בהנהלת בתי המשפט, שראו בחלק מהמשפטים שבחרו להשתמש במשטרה, ביקורת מרומזת על התנהלות בתי המשפט בעניין, ההקלות וסירוב בית המשפט לאשר למשטרה את מבוקשה. "ככלל, עמדת המשטרה היא שבעלי תפקידים בכירים כגון ראש עיר, לא צריכים לחזור למקום העבודה כאשר מתנהלת בעניינם חקירה מסוג זה, אולם כאמור, עמדת בית המשפט נאמרה באופן ברור", ציינו בתגובת המשטרה. "הם, במשטרה, חרגו בתגובתם מסמכותם וכנראה מישהו שכח שם שהם הרשות האוכפת ולא הרשות השופטת", אמרו הגורמים

תחושה טובה
על אף הודעת המשטרה, שהדגישה כי החקירה נמשכת ואין בשינוי התנאים כדי להצביע בשום אופן על התקדמותה, מעריכים עורכי דין רבים, כי "למרות שמדובר בשלבים ראשוניים, כל מי שטרח לקרוא את הפרוטוקולים של הדיונים, יכול היה להבין בין השורות מדוע הורה ביהמ"ש על שורה של הקלות".

עו"ד בני כץ, מבכירי עורכי הדין בישראל בתחום הצווארון הלבן, מעריך גם כן, כי דינו של התיק להיסגר. "לעניות דעתי ולמיטב ההבנה המשפטית שלי, אותה הבעתי לכל מי שרצה להקשיב לי, שזה עניין של זמן קצר עד שראש העירייה תחזור חזרה לנהל את העיר. התיק הזה, לפי מיטב הבנתי המקצועית ובהתייחס לחומרים הידועים, דינו להיסגר. אני אישית מקווה, שהוא ייסגר אפילו עוד בטרם שימוע – כפי שנעשה במספר תיקים אחרים בהם משרדי היה מעורב בקטגוריות דומות (פרשת חיים אביטן ועוד א.ח)"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן