מכבי נתניה מציגה: אוטובוס הקסמים של שימי קוזחי

0
516
שימי קוזחי - מסיעי השרון - מכבי נתניה
שימי קוזחי, מכבי נתניה

זה לא סוד ששיחות העומק הכי מעניינות מתקיימות בדרכים וזה לא משנה אם מדובר בשיחות בין בני זוג, בין הורים וילדיהם או בין שחקני כדורגל והנהג שמסיע אותם למשחקים. שימי קוזחי (48), תושב נתניה לשעבר וכיום גר בחדרה יחד עם אשתו וארבעת ילדיו, הוא בעלי ומנכ"ל חברת ההסעות "מסיעי השרון". הוא גם הנהג הרשמי של קבוצת מכבי נתניה בעידן של בעלי הקבוצה, אייל סגל.

שימי, איך הגעת לתפקיד הנהג הרשמי של מכבי נתניה?

"זו העונה השנייה שלי עם הקבוצה הבוגרת של מכבי נתניה. הגעתי לתפקיד אחרי שקיבלתי שיחה ממנכ"ל המועדון, ניב גולדשטיין, בה הוא ביקש שאסיע את השחקנים במהלך העונה. הוא הסביר שכחלק מהשינוי שעובר המועדון והמטרה לבנות משהו חדש יחד, הנהלת הקבוצה בוחנת כל פרט ופרט – אפילו עד לרמת הנהג. אני מודה שהסכמתי להצעה עם המון חששות. בשלוש השנים הקודמות לאותה הצעה, הסעתי את הילדים ושחקני הנוער של המועדון. הקשיים הכלכליים אליהם נקלע המועדון, השפיעו עלי באופן ישיר. מן הסתם אחרי שנפגעתי, חשבתי המון לפני שהסכמתי להמשיך".

מה בכל זאת גרם לך להסכים ולתת במועדון את אמונך אחרי שנכווית בעבר?

"הגישה הכנה. היה משהו מאוד אמיתי וכנה בשיחה ההיא עם ניב. הוא הסביר בהרחבה על השינויים שעובר המועדון ועל מה שהולך לקרות. פשוט לא יכולתי לסרב. הלב לא נתן לי. האמנתי בהנהלה החדשה ובאנשים בעלי הכוונות הנקיות שלקחו על עצמם את המועדון. אני שמח בהחלטה שלקחתי, כי היום, אחרי  שהתחלנו את העונה השנייה יחד, התחושה היא – גם כאוהד הקבוצה וגם כספק – שמכבי נתניה פשוט אחרת. היא הקבוצה עליה כולנו חלמנו ואליה התגעגענו במשך שנים רבות".

שימי קוזחי על אהדתו לקבוצה: "מאז היותי ילד אני צהוב בנשמה. מכבי נתניה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. השבתות בהן הייתי מגיע ברגל משכונת עין התכלת לאצטדיון הקופסא, הם זיכרונות הילדות הכי יפים שלי. ההצלחה של נתניה עושה אותי מאושר.

איך אתה מגדיר את הקשר שלך עם אנשי הקבוצה?

"מאז ומתמיד הקשר שלי עם אנשי הקבוצה היה טוב. בכלל, כנותן שירות, חשוב לי לשמור על קשר טוב עם הלקוחות שלי ולתת להם את המקסימום שירות שאני יכול. אין ספק שככל שעובר הזמן, הקשר באופן מאוד טבעי הופך ליותר חברי ופחות רשמי".

במהלך הנסיעות עם סגל השחקנים אתה בוודאי נחשף לשיחות אישיות ולסודות של מאחורי הקלעים – איך אתה מתייחס לזה בתור שימי קוזחי האוהד וגם בתור הנהג?

"אני מאמין שבכל נסיעה מתקיימות שיחות מהסוג הזה בין השחקנים עצמם ובין השחקנים לצוות המקצועי. אני, באופן אישי, לא נוהג להקשיב למה שמדברים הנוסעים שלי – הן מפאת נימוס וכבוד אליהם ובעיקר כי אני מרוכז בנסיעה עצמה. בסופו של דבר יש לכל אחד תפקיד: התפקיד שלי הוא לקחת ולהחזיר את הנוסעים שלי בשלום. כאוהד אני שמח שהשחקנים שמחים".

 אתה מגדיר את עצמך כאוהד הקבוצה. כיצד אתה רואה את העבודה שלך עם מכבי – מעבר לפרנסה?

"מאז היותי ילד אני צהוב בנשמה. מכבי נתניה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי. השבתות בהן הייתי מגיע ברגל משכונת עין התכלת לאצטדיון הקופסא, הם זיכרונות הילדות הכי יפים שלי. ההצלחה של נתניה עושה אותי מאושר. אני, ללא ספק, מרגיש שנפלה בחלקי זכות לעבוד עם מכבי נתניה ולאהוד את הקבוצה במקביל. השמחה שיש באוטובוס אחרי ניצחון או להבדיל השקט הרועם אחרי הפסד – זה סוג של תוספת עבורי כאוהד, שאני לא רואה כמובן מאליו".

תשתף את הקוראים בסיטואציה שחווית עם הקבוצה במסגרת העבודה, או אולי מנהג שיש לשחקנים ואנחנו פחות מכירים?

"זה יותר מתאים למנהג או אם אדייק זה יותר דפוס התנהגות החוזר על עצמו כל פעם מחדש. לפני העלייה לאוטובוס או הירידה ממנו כולם, השחקנים, המאמנים ואנשי המועדון עוזרים עם הציוד. זה נשמע משהו סתמי, אבל זה לא מובן מאליו בכלל. זה מצביע על המון דברים. זה גם מסוג הדברים הקטנים שגורמים לי, כמישהו מהצד, להרגיש את האווירה הטובה שיש באוטובוס בין השחקנים והצוות. זו ממש אווירה משפחתית ומלוכדת. כולם שווים".

נתניה עברה תקופה לא פשוטה עליה הצליחה להתגבר, איך אתה חווית את התקופה הזו מהצד שלך?

"אין ספק שמכבי נתניה ידעה תקופה לא פשוטה ממנה הצליחה להיחלץ בגאון, בזכות האנשים המדהימים שהרימו את הכפפה ולקחו אותה לחיקם ובראשם אייל סגל. אני חוויתי את הקושי באותה תקופה משני היבטים: המקצועי והאישי כאוהד הקבוצה. אני חושב שאין מה להתעסק בעבר וכדאי שנשים אותו מאחורינו. התהליך שעושים פה אייל סגל והצוות שלו מבחינה ניהולית ומקצועית מעורר  הערצה. כאוהד, הבניה הזו של משהו חדש ניכרת ממרחק. מרגישים שבונים פה משהו חדש. לאט, אבל בטוח. אפילו מבחינת נסיעות הכל מתוקתק ומסודר. אין את הכיאוס שאפיין את התקופה ההיא".

השלם את המשפט: האטובוס שלנו…

"גדול וצהוב שבעזרת השם ייקח אותנו לנסיעות טובות מהן נחזור – עם כמה שיותר ניצחונות וחיוכים".

מה היית מאחל לקבוצה בעונה הנוכחית?

"אני מאחל לקבוצה וגם לי כאוהד, שנחזור לימים בהם היינו בטופ של הכדורגל הישראלי. אני מאחל שהילדים שלי ושל כל אוהדי נתניה, יזכו לראות גם אליפויות כמו שאנחנו חווינו. אבל בינתיים, בשנתיים שלוש הקרובות, הייתי רוצה שנתקע יתד בליגת העל, בפליי אוף העליון. מבחינתי, זה יהיה הישג אדיר. אני מאמין בכל לבי שזה אפשרי אם רק נאמין, נצליח!".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן