קדימה – צורן: התלמידים השביתו הלימודים בעקבות מקרה אלימות חמור

מקרה האלימות החמור ארע במהלך יום חמישי - מה שחייב את התערבות המשטרה. היום השביתו תלמידי שכבת י"א את הלימודים, וקיימו עצרת מחאה מחוץ לכתלי תיכון עודד.

0
1520
בתמונה, תלמידי שכבת י

מקרה האלימות החמור ארע במהלך יום חמישי – מה שחייב את התערבות המשטרה. היום השביתו תלמידי שכבת י"א בקדימה – צורן את הלימודים, וקיימו עצרת מחאה מחוץ לכתלי תיכון עודד. 

בעקבות מקרה אלימות חמור שארע בין כותלי תיכון "עודד" בקדימה צורן נמשך מחוצה לו, השביתו תלמידי י"א את הלימודים. התלמידים השובתים קיימו בשעה 11:00 בבוקר עצרת מחאה. לטענתם, המשטרה והמועצה המקומית בקדימה צורן לא עשו ועושים מספיק.

מקרה האלימות ארע במהלך יום חמישי. לטענת התלמידים, שלושה נערים הציקו והטרידו נער הלומד בשכבת י"א בתיכון עודד. הסכסוך בין התלמידים החל בין כותלי בית הספר בעקבות ויכוח באחת ההפסקות סביב מכונת שתייה. המקרה הסתיים בקטטה. אלא, כך טוענים בשכבת י"א, בהמשך היום הגיע למקום נער נוסף, שנכנס אל בית הספר שהוא, לכאורה, עם סכין, כדי "לסגור חשבון". האירוע עצמו נמשך גם מחוץ לכותלי בית הספר. את עיקר טענותיהם מפנים התלמידים להנהלת בית הספר, למשטרה, למועצה המקומית קדימה – צורן ולראש המועצה.

בעצרת המחאה שיזמו התלמידים השובתים, התכנסו עשרות מהם בפתח תיכון עודד.  ההשבתה, כך מסרו, נועדה להעלות את המודעות ביישוב לצורך בטיפול מיידי וחריף באלימות. "אנו מאמינים שכך נוכל להשפיע על ההשלכות למעשים של אותם התלמידים הפוגעים. האמון שלנו במערכת ובבטחוננו התערר בגבולות ביה״ס ומחוצה לו. כוונתנו היא להחזיר לתלמידי בית הספר והיישוב כולו את תחושת הביטחון ושיטפלו במעשה בחומרה רבה ככל האפשר", סיכמו.

מקרי אלימות בין כתלי בתי ספר, בדגש על חטיבות ביניים ותיכוניים, אינן שכיחות. גורמי חינוך ברשויות המקומיות טוענים, כי כיום הכלים הענישתיים בידי הנהלות בתי ספר מוגבלים. גם בהיבט הענישתי – פלילי, בתי המשפט מקלים יחסית – כיוון שמדובר בבני נוער. לרוב, בוחרים בעונשים בעלי אופי משקם.