בוגרי קורס חובלים נוספים מנתניה ומצורן

גאווה מקומית: סגן עמית ציפורי מנתניה וסגן עידו כשדאי מצורן סיימו אף הם קורס חובלים בהצלחה; השניים שובצו לשרת בספינות טילים של זרוע הים

0
281
מימין לשמאל. סגן עמית ציפורי מנתניה. סגן עידו כשדאי מצורן. צילום דובר צה"ל

החודש הגיע לסיומו קורס חובלים 143, שארך שנתיים וארבעה חודשים. בקורס החובלים הוכשרו 38 צוערות וצוערים להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים. בין הצוערים שסיימו את הקורס בהצלחה סגן עמית ציפורי מנתניה וסגן עידו כשדאי מצורן.

סגן עמית ציפורי מנתניה

עמית, בן 22, סיים את קורס החובלים במגמת מכונה וישרת בספינת הטילים אח"י מגן.

עמית בוגר בית הספר התיכון "אורט יד ליבוביץ'", שם הרחיב את לימודיו במגמות אלקטרוניקה, מחשבים ופיזיקה. בתחילת כיתה ט' התחיל עמית להתנדב בארגון "לתת" דרך שלוחה שהגיעה לבית הספר.
במסגרת ההתנדבות הקים יחד עם חבריו קבוצה אשר עסקה בתרומות ארגזי מזון, איסוף תרומות כספיות ועוד.

נוסף על כך, עמית לקח חלק בתנועת הצופים וצופי ים וסיפר: "את הדרך שלי בצופים התחלתי בכיתה ח' בשבט רמון, צופי קריית השרון. המשיכו השנים ואני התחלתי בתקופת ההדרכה שלי, תוך מעבר בתפקיד ראש גדוד שכבת ד', ועד הגעה להדרכת שכבת ט'- הדרכת קורס הדרכה".

"הצופים הם חלק בלתי נפרד ממי שאני היום. שם למדתי מהי רעות, עבודה בשותפות, נחישות וחתירה למצוינות. בסוף התיכון, החלטתי לצאת לשנת שירות ורציתי לחוות חוויה מיוחדת ושונה, לכן החלטתי לעשות אותה בצופי ים. לאחר מיונים קפדניים וקורס הפלגה (שלמעשה היווה הבסיס המקצועי היחיד שלי לפני הש"ש) שובצתי בשבט צופי ים יפו. דרך צופי הים חיזקתי את האהבה שלי לים, תוך חיזוק הכבוד והיראה שצריך להפגין כלפיו. גיליתי תחביב חדש של הפלגה במפרשיות, והיינו יוצאים להפלגות לפחות פעמיים בשבוע, בין אם מדובר בסירות מפרש קטנות, עד לליוויתניות (סירות עם 3 מפרשים) ויאכטות".
"התחביב הזה ממשיך איתי עד היום, ואני מאמין שהוא רק ימשיך להתחזק בעתיד הודות לקבלת רישיון משיט 30 (סקיפר) שעשינו כחלק מקורס חובלים", עמית משתף".

עמית לקח חלק מהבאת אח"י ניצחון ארצה

סיום קורס החובלים הוא לא הרגע המרגש היחיד שחווה עמית בשירותו. עמית לקח חלק בהבאת ספינת "אח"י נצחון" ארצה. ספינת אח"י "ניצחון" הגיעה מגרמניה אל חופי ישראל לאחר מסע שארך כשבועיים ולראשונה עגנה בבסיס חיפה של זרוע הים. פרויקט ספינות המגן, כוללות 4 ספינות טילים מדגם 'סער 6' שעתידות לשרת בזרוע הים הישראלית. לפני כחודש הגיעה האנייה הרביעית והאחרונה במספר.

"שמונה חודשים לקראת סוף הקורס קיבלתי את הידיעה שאני עומד לשרת על הספינות החדשות – סערי ה-6, ולהיות למעשה הצוער הראשון שלומד עליהן. דבר זה ריגש אותי מאוד בגלל היותי חלק ממגמה טכנולוגית- מגמת מכונה. במסגרת המכונה והמערכות הקיימות בספינות אלו, ידעתי שטמון בפני אתגר מקצועי משמעותי".

"מספר חודשים לאחר תחילת הלימודים, החליטו לשלוח אותי וצוער נוסף להפלגת גרמניה-ישראל של הספינה הרביעית והאחרונה, אח"י ניצחון. ההפלגה היא חוויה של פעם בחיים, נופים מרהיבים של חופים שונים ומשונים לאורך המסלול, מפגש עם כוחות צבאיים מכלל העולם אשר מברכים אותנו על הגעתנו, והתקלות במהלך הדרך בחיות ימיות מגוונות- להקות דולפינים, כרישים, ואפילו לוויתנים. ראויים לשבח הם הלוחמים אשר איישו את עמדותיהם לאורך ההפלגה, אפילו במצבים חסרי נעימות של ים גבוה וחוסר בשעות שינה".

על קורס החובלים

עמית סיכם את קורס החובלים כ"קורס מאתגר, מפתח ומלמד. משהו בקורס מוציא אותך בסופו עם תחושת מסוגלות מדהימה, אשר אופפת אותך ועוזרת לך לעבור כל מכשול. הקורס מקשה עלייך באופנים פיזיים, מנטליים, מחשבתיים ומקצועיים, ונועד להוציא ממך את ה"אני" הטוב ביותר שלך. כל זאת בכדי להביא לספינות את הקצינים הטובים והראויים ביותר".

סגן עידו כשדאי מהישוב צורן

עידו, בן 21, סיים את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ לספינת אח"י סופה. הוא בוגר תיכון "רבין" בתל מונד, שם הרחיב את מקצועות הלימוד גיאוגרפיה ותקשורת.

מעבר ללימודים, לקח עידו חלק בתנועת הנוער "בני המושבים". "הייתי בבני המושבים בעצם כל חיי, בתור הילד הצעיר במשפחה, מילדות אחיי הגדולים היו חלק מהתנועה אז שמעתי עליה ללא הפסקה. נכנסתי לתנועת הנוער בכיתה ד׳ ומאז התאהבתי, הגעתי לכל פעולה, לכל טיול, לכל אירוע, ממש כמו אחיי הגדולים. המשפחה מאוד שמחה על כך כיוון שאין ספק שהתקופה בתנועת הנוער נתנה לי את תחילתם של השורשים הערכיים שאני מונע מהם כיום". סיפר עידו.

"אני חושב שבסוף כיתה ט׳ הרגשתי את זה מאוד, שאלו אותי ואת חבריי האם אנחנו רוצים להמשיך בתנועת הנוער בכיתה י׳ ולהפוך להיות חלק מסגל ההדרכה של תנועת הנוער וכמובן שישר עניתי בחיוב, היה לי ברור שאמשיך בכך עד סוף כיתה י׳ב . משם הדרך הייתה ברורה, לחנך את הנערים של המחר. לדעתי, אין דבר יותר מבגר, מעצים וערכי מזה בתקופה הזו. אני חושב שכל נער, בייחוד פה בישוב שלנו, צריך לעבור חוויה מעצימה ובונה שכזאת."

חלם להגיע ליחידה מובחרת

נוסף על התקופה ב"בני המושבים", עידו השקיע מזמנו גם לנגינה בגיטרה, לקרטה, שם התאמן עד כיתה ט' באופן תחרותי ומקצועי ולכושר קרבי. "כל חיי חלמתי להגיע ליחידה מובחרת בצבא ולהגיע רחוק מתוך תחושת שליחות וידיעה שעכשיו תורי. זו הייתה גישה שקיבלתי מהמשפחה, מהחברים, מבני המושבים ומבית הספר. הכל התחיל בכיתה ח׳ כשהגעתי עם חברים למתקני כושר ליד תנועת הנוער. כמעט כל יום מצאתי את עצמי, מתאמן, משקיע את כל יכולותיי במשך שעות, יחד עם החברים".

"לאט לאט התבגרנו, התחלנו להתאמן בצורה יותר מקצועית ובאופן עקבי וכל הזמן עלינו ברמה. זה נהיה ממש חלק מהיומיום שלי ומאורח החיים שלנו וזה השפיע עליי והכין אותי מאוד".

לפני גיוסו היה עידו במכינה קדם צבאית, "המכינה הירושלמית" בקרית יובל. "כשהתחלתי את כיתה י'ב, הגיעו ההתלבטויות, האם להתנדב לשנת שירות, לעבור מכינה או להתגייס. תמיד הייתה לי הידיעה בראש שאני רוצה לעבור עוד שנה בחיים לפני הצבא. להמשיך לתרום למדינה, להמשיך להתפתח".

"אחיי הגדולים התנדבו בשנת שירות. זכיתי לשמוע במהלך השנה הזו את החוויות, הסיפורים, ראיתי איך הם הגיעו ואיך הם יצאו. התבגרו, התפתחו, ועם כמות האנשים שהם השפיעו עליהם. הבנתי שאני אכן רוצה להשקיע שנה מהחיים לטובת עשייה למען החברה".

"לאחר מחשבה, החלטתי לבחור במקום שיעניק לי כלים וידע על המדינה, על ציונות, על העולם. כך אוכל להכיר סביבה ואנשים חדשים שלא יצא לי עד כה לפגוש. זאת מתוך הידיעה שאני רוצה להגיע למסלול ארוך בצבא ולהשפיע על האנשים שסביבי".

הייחוד של המכינה "הירושלמית" בעיני עידו

"בחרתי להגיע למכינה קדם צבאית, המכינה ״הירושלמית״. זו מכינה שנמצאת בשכונת קריית יובל בירושלים. שכונה שמייצגת את כלל המרכיבים של החברה הישראלית מבחינה חברתית, דתית וכלכלית. המכינה משלבת בצורה מדהימה עשייה קהילתית ותרומה לחברה. כמו כן חשיבה ביקורתית, לימודים על המדינה, חיבור לשורשיה וחיזוק השורשים הערכיים. אין ספק שזו הייתה השנה הכי משמעותית ומהנה שהייתה לי לאורך כל חיי. למדתי שם כל כך הרבה על עצמי, על הסביבה שאני חי בה. נתתי מעצמי המון ולא מתחרט על רגע".

עידו מגיע ממשפחה בעלת רקע צבאי עשיר ביותר. אביו, אלי, שירת כצנחן ונלחם במלחמת לבנון השנייה אמו, ישראלה, שירתה כחובשת.

עידו ושני אחיו משרתים בשלוש הזרועות בצה"ל. אחיו הבכור שירת בזרוע היבשה, אחיו הנוסף שירת בזרוע האוויר, והוא עצמו חובל בזרוע הים.

כל אלו, נוסף לרצון לשרת בתפקיד משמעותי והאהבה לים, הובילו את עידו להתגייס לקורס החובלים. במהלך מבצע "שומר החומות", שהה עידו על ספינת טילים. הוא לקח חלק בפעילות המבצעית והרגיש את משמעות התפקיד והאחריות.

עידו – הוא אחד מ – 16% קצינים שסיימו את הקורס ששמם עידו.

על קורס החובלים

קורס חובלים הינו קורס יוקרתי, הנמשך שנתיים וארבעה חודשים. הקורס מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים. מפקדים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הבט"ש והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.

הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר. כמו כן תואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה. את התואר לומדים הבוגרים במהלך תקופת הקורס.

טקס סיום קורס החובלים נערך בנוכחות הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה. עוד השתתפו קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן