מובילנד נתניה: עשרות עיוורים ולקויי ראייה צפו בסרט בפעם הראשונה

שיתוף פעולה בין בית הקולנוע מובילנד נתניה והאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות בעירייה הוביל למפגש המרגש בין עיוורים ולקויי ראייה והמסך הגדול. 

0
432
בתמונה, מוזמנים רבים בבית קולנוע מובילנד נתניה, שהגיעו לצפות בסרט מונגש המיועד לעיוורים ולליקויי ראייה.
בית הקולנוע מובילנד. צילום יחסי ציבור

שיתוף פעולה בין בית הקולנוע מובילנד נתניה והאגף לטיפול באנשים עם מוגבלות בעירייה הוביל למפגש המרגש בין עיוורים ולקויי ראייה והמסך הגדול. 

התרגשות רבה היתה ביום שלישי האחרון בבית הקולנוע מובילנד בנתניה. עשרות מתושבי העיר – עיוורים ולקויי ראיה, צפו בפעם הראשונה בחייהם, בסרט קולנוע.

עבור רבים מהם, הרעיון לצפות בסרט קולנוע היווה עבורם חלום. על המיזם ניצחו יחד בית הקולנוע מובילנד, הספרייה לעיוורים ומינהל הרווחה והבטחון החברתי.

הרעיון, כך מתברר, נולד כדי לאפשר לאנשים עם לקות ראייה לצרוך אירועי תרבות. זאת, לאור הצורך שעלה מרבים מהם המגיעים למרש"ל נתניה. מרש"ל (מרכז שירותי לעיוור) פועל בנתניה ומספק מגוון שירותי ייעוץ. זאת לצד פעילות שיקומית ופעילויות פנאי לאוכלוסיית העיוורים וכבדי הראייה בעיר.

כחלק מההכנות לקראת הקרנת הסרט, הנגישו אנשי מקצוע את הסרט עצמו. ההליך התבצע באמצעות הוספת קריינות מיוחדת המתווספת לפס הקול הרגיל. הקריינים המקצועיים תיארו בפס הקול לצופים את המתרחש על המסך. כך, שהצופים מצד אחד שמעו את הפסקול המקורי. במקביל, שמעו תיאורים של הסצנות והאווירה. זהו אירוע ראשון מסוגו בנתניה, אליו הוזמנו אנשים לקויי ראייה מכל רחבי הארץ.

קלרה חן, מנהלת האגף לטיפול באנשים עם מוגבלות במנהל הרווחה, לא הסתירה את התרגשותה. למערכת נתניה און ליין – ksn אמרה: "אני שמחה שפרצנו מחסום נוסף. אנו בדרך לשילוב מלא של אנשים עם מוגבלות בחברה. היתה זו התרגשות גדולה ותחושה עצומה של הישג חברתי".

ואילו רמי סרוסי, סמנכ"ל רשת מובילנד, אמר: "מובילנד רואה לנכון לספק את מגוון התכנים ומחפשת תמיד לתת מענה לכלל האוכלוסייה בכללם אלה בעלי צרכים מיוחדים, במובילנד מקווים להפוך אירועים מסוג זה כמסורת עבור לקויי הראיה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן