פרויקט פינוי בינוי שני במרכז העיר נתניה יצא לדרך

5
551
פרויקט הלפרין - נתניה - פינוי בינוי שני במרכז נתניה
היתר בנייה לפרויקט הלפרין בנתניה. פינוי בינוי שני במרכז נתניה. הדמיה: קבוצת גבאי

השבוע אישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה, מתן היתר בנייה לפרוייקט "הלפרין" – פינוי בינוי ברחוב ירמיהו הלפרין במרכז העיר. מדובר בפרוייקט פינוי-בינוי שני לאחר הפרויקט שיצא לפועל במתחם אנדריוס- הרב קוק.

בנוסף לפרויקטים שביצועם החל בשנה האחרונה, מקדמת עיריית נתניה פרויקטים מוכרזים ופרויקטים רבים בשלבי תכנון שונים. כך, למשל, בשיתוף עם הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, נערכו שלוש תכניות מתאר לשכונות ומתחמים בעיר – בקריית נורדאו, נאות שקד, רמת ידין ומרכז העיר.

כמו כן נדונה השבוע בותמ"ל תוכנית פינוי בינוי "נורוק טהון" במסגרתה מתוכננות להיהרס 166 דירות ישנות ובמקומן יבנו כ-500 דירות חדשות. במתחם מתוכנן גם מסחר מלווה רחוב, קומות תעסוקה, הקצאת קרקע לבית ספר וארגון מחדש של השצ"פים לטובת גינות ציבוריות.

הפרויקט הנוכחי הינו אחד מפרויקטי הדגל שקידמה עיריית נתניה בעשור האחרון, יחד עם משרד הבינוי והשיכון והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית. עד שהגיע הפרויקט לישורת האחרונה, נדון הפרויקט בגופי התכנון השונים ובהם: הוועדה המקומית וכן הוועדה המחוזית ונשמעו התנגדויות – כאשר בימים אלה, כאמור, התכנית יוצאת לדרך.

הפרויקט משתרע על פני כ- 11.5 דונם, ובמסגרתו ייהרסו שמונה מבני רכבת ישנים בני שתי קומות ו-64 דירות. במקומם ייבנו ארבעה בניינים מגורים חדשים בני 18 קומות מגורים וכן 264 דירות. מאחורי המיזם עומדת קבוצת גבאי, כאשר התכנון בוצע על-ידי האדריכל חיימי שניידר.

מהנדס העיר, ארז טל, הדגיש כי לולא מעורבותה של העירייה את המינהלת להתחדשות עירונית בנתניה, ספק אם הפרויקט היה יוצא אל הפועל.

לדברי טל, המינהלת בראשותה של עו"ד הדס גבע-מדליה, פועלת לקידום מיזמים במתחמי מגורים עם בניינים ותשתיות ישנות מאוד. בניינים שאינם תואמים את סביבת המגורים ומטבע הדברים גם אינם עומדים בתקן רעידת אדמה. בנסיבות אלה – ציין –  "לדיירים, יש קושי בהתארגנות כוללת ובקידום התכניות".

כך, למשל, ברחוב הלפרין, עיריית נתניה, כך לדברי מהנדס העיר ארז טל, היא זו שגיבשה את התכנון בליווי אנשי מקצוע, לרבות אדריכל, אגרונום, יועץ תנועה, יועצי ניקוז ונוף וכן הגישה את התכניות לאישור – כאשר הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מימנה את התהליך.

את הפרויקט וקידומו הוביל מינהל הנדסה בעיריית נתניה בראשותו של אדריכל ארז טל, בשיתוף פעולה של אגפי המינהל השונים, אגף תכנון, אגף תב"ע, אגף רישוי ופיקוח, אגף תשתיות והמינהלת להתחדשות עירונית. לדברי אדריכל ארז טל, מקודמים בימים אלה למתן אישור להיתר עוד שישה פרוייקטים נוספים של פינוי בינוי בנתניה.

 

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה בתגובה כי "מדובר באחת התכניות החשובות להתחדשות מרכז העיר, אותה אנו מקדמים בעשור האחרון – יחד עם משרד הבינוי והשיכון. התכנית מצטרפת לתכנית פינוי בינוי המבוצעת בשנתיים האחרונות במתחם אנדריוס. נתניה. נתניה הציבה שלושה יעדים מרכזיים בפעילותה לרווחת תושבי נתניה והגברת איכות חייהם: פיתוח מתחמי מגורים חדשים כדוגמת עיר ימים, קרית השרון ושכונת אגמים, פיתוח מתחמי תעסוקה ובמקביל – קידום הליכי התחדשות עירונית מושכלת בשכונות העיר. זאת בשים לב להכרח בהוספת והתאמת התשתיות, הגדלת היצע שטחי הציבור, שיפור משמעותי לחיבורה של העיר לתחבורה ציבורית יעילה וזמינה וטיפוח ערכי הטבע והצביון הייחודיים לעיר."

חבר המועצה אלון אלראי, המכהן כיו"ר הוועדה לתכנון ובנייה ויו"ר וועדת המשנה, הוסיף כי "במסגרת המדיניות העירונית למתן דגש לתחום ההתחדשות העירונית, אנו שמחים שעוד פרוייקט יוצא בקרוב לדרך. למותר לציין כי לפרויקטים מסוג זה יש גם ערך מוסף חברתי, מעבר לשיפור הסביבה הפיזית של נתניה, וזאת ההזדמנות להביע תודה לכל גורמי העירייה והרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, על עבודתם המסורה לקידום הפרויקטים בכלל ולקידום פרויקט זה בפרט".

על סדר יומה של עיריית נתניה לשנים הקרובות: המשך קידום הליכי התחדשות עירונית במרכז העיר, קביעת מדיניות תכנונית ברורה, שוויונית וכלכלית למתחמי ההתחדשות, פיתוח והעשרה של רשת התחבורה העירונית באמצעות שבילי אופניים וחיבורים תחבורתיים וכינונה של מערכת הסעת המונים משמעותית ואפקטיבית.

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי וגולשי נתניה אונליין: 

כביש 561 – עוקף אבן יהודה ומזרח נתניה יוצא לדרך

מקוה ישראל: האם החלטה שנשכחה 50 שנה תתוקן?

לחמא בעג’ין (ספיחה) – פיצה בשרית פאר המטבח הטורקי

 

 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן