עיריית נתניה תתן ערבות למכבי נתניה

0
95
ישיבת מועצת העיר בנתניה
מועצת העיר מאשרת קריטריון למתן ערבות למכבי נתניה

ביום רביעי בשעות הערב התקיימה ישיבת מועצת עיר, שלא מן המניין, על מנת לקדם מהלך של נתינת ערבות להלוואה שמכבי נתניה תקבל, על מנת להציל את הקבוצה.

חברי מועצת העיר התכנסו לישיבה שלא מן המניין, בזמן הפגרה, על מנת לקבוע את הקריטריון שינחה את העירייה באילו תנאים תינתן ערבות ולאיזה גורם. "לא נהיה ערבים לכל אחד, לכן חייב להיות קריטריון מנחה" ציינה ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר והוסיפה: "כל הסיפור קם, כי נכון להיום למכבי נתניה אין בעלים. המניות הועברו ליו"ר הקבוצה והיה ברור שאם העירייה לא תתערב הקבוצה תקרוס".

עוד ציינה פיירברג-איכר, כי "אף אחד מחברי המועצה לא היה רוצה לראות מצב שבו הקבוצה המיתולוגית, שהיא גם סמל, תפגע. צריך להבין שכשקורה דבר כזה יש לזה השלכות על תדמית העיר וזה יכול להוביל גם לפגיעה כלכלית. כשקבוצה קורסת לא עושים הפרדה בין העיר לקבוצה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו דבר כזה ולכן נרתמנו כדי לנסות לראות כיצד אנחנו יכולים לסייע".

לדבריה על מנת שהקבוצה תשרוד היא נאלצת לקחת הלוואה של כ-7.5 מיליון שקלים. התנאי ללקיחת ההלוואה הוא ערבות של הרשות. הבנקים לא הסכימו לערבויות אחרות.

ראש העירייה סיפרה, כי במקביל מנסים בעירייה למצוא בעלים לקבוצה ואף ציינה, כי ישנם גורמים בארצות הברית המתאימים לכך, אולם התנאי שלהם הוא שהקבוצה לא תשחק בשבת. לכן היא פועלת שלא לחייב קבוצה לשחק בשבת.

במהלך הישיבה קמה סערה בעת שחבר המועצה, ד"ר ישראל שטבון, כינה את ישיבת המועצה שלא מן המניין – מחטף. ד"ר שטבון תהה מה היה כל כך דחוף בכינוס מועצת העיר בתקופת פגרה: "לי לא ברור למה אנחנו צריכים לעשות את זה. ההרגשה היא שאנחנו עושים מחטף. היה ידוע מראש שהקבוצה בבעיות קשות. עכשיו כשאין זמן צריכים לכנס בדחיפות את המועצה. ההרגשה היא שאנחנו עושים מחטף וזה אומר דרשני".

ד"ר שטבון הוסיף, כי "לגבי הקריטריון, ברור שזה קריטריון תפור למועדון. מה שמתברר לפני פחות משנה התבקשנו להגדיל את התמיכה לקבוצה למיליון וחצי, הזעיקו את כולנו, גם כמחטף. גם אז אמרתי שאנחנו מוכנים להעביר כסף, אבל סמל צריך להיות בריא ואם קבוצה לא מסוגלת להחזיק את עצמה אז לפני שמעבירים כסף חובתנו לבדוק מה קורה שם".

ד"ר שטבון הדגיש, כי כשהעירייה העבירה מיליון וחצי שקלים למכבי נתניה, הובטח שזה מה שיציל את הקבוצה. לדבריו הדבר הכי בטוח כרגע הוא שהמועדון כושל ושיש חובות. כל השאר אשליות. ד"ר שטבון אף העלה את בעיית המשחקים בשבת ושאל: "איך נצביע על מתן ערבות למועדון שמשחק בשבת? זה חוטא ומחטיא".

חבר המועצה , בוריס צירולניק הביע אף הוא את התנגדותו לאישור הקריטריון שיאפשר לעירייה לתת ערבות למכבי נתניה ואף הציע שהעירייה תקח את הניהול על מכבי נתניה ואת התקציבים לכך.

ברוב קולות אושר הקריטריון למתן ערבות עם שני מתנגדים בלבד – חברי המועצה בוריס צרולניק וד"ר ישראל שטבון. במידה ומשרד הפנים יאשר את החלטת מועצת העיר, תהפוך עיריית נתניה לערבה להלוואה שתקח מכבי נתניה על מנת לאפשר את המשך קיומה של הקבוצה. בנוסף אושר ברוב קולות ובהתנגדותם של חברי המועצה, עופר אורנשטיין, ד"ר שטבון וצירולניק, תיקום קריטריון לחלוקת תמיכות ספורט לשנת 2016 על פיו – התמיכה לא תעלה על 75 אחוזים מתקציב המינימום של הבקרה לתקציבים לאותו ענף, לעונה שבה מוגשת הבקשה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן