יתושים נגועים בקדחת הנילוס התגלו בנתניה

0
94
צילום fotolia

יתושי קדחת הנילוס נמצאו בנתניה, בסמוך לשכונת רמת פולג. היתושים נמצאו בשבועיים האחרונים בבדיקות שביצעו מומחי המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות. בנוסף נמצאו מוקדים נוספים של יתושים נגועים, בנגיף קדחת הנילוס המערבי, ברחבי הארץ – בצפון ירושלים, בעמק יזרעאל ליד עפולה, מדרך עוז, היוגב וחנתון, בתלמי אלעזר וכאמור בנתניה ליד שכונת רמת פולג.

בעקבות מציאת מוקדי היתושים הנגועים בקדחת הנילוס המערבי, הורה מנכ”ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, לקיים מבצע נרחב לאיתור מוקדי דגירת יתושים.

החל מסוף השבוע ועד אחרי החגים מבצעים פקחי רשות הטבע והגנים (רט”ג ) ועובדי המשרד להגנת הסביבה ניטור יומי, ובמידת הצורך שולחים את זחלי היתושים לאנליזה במעבדות משרד הבריאות, כדי לבחון האם הם נגועים בקדחת הנילוס המערבי.

המשרד להגנת הסביבה הנחה את הרשויות המקומיות בכל רחבי הארץ, להגביר פעולותיהן להפחתת מפגעי היתושים על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן.

מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לאדם באמצעות עקיצת יתושים. במקרים בהם מתפתחת מחלה היא קלה ומתבטאת בחום ובכאבי ראש ושרירים. בחלק קטן מהחולים, המחלה עלולה להסתבך ולגרום לדלקת מוח ואף למוות. מאחר ולא קיים חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם.

סמנכ”ל למשאבי טבע במשרד להגנת הסביבה, אלון זס”ק, מסר כי עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, מעדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות בתחומן נמצאו היתושים הנגועים ואת הרשויות הסמוכות להן בממצאים, ומנחה אותן להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים שבשטחן. בכל אזור שבו מתגלה הנגיף, נערכים פיקוח והדברה מוגברים של יתושים, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להעברה של הנגיף לאדם.

ד”ר אורי שלום, ראש האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה, מציין כי ישנו חשש להימצאותם של יתושים נגועים באזורים נוספים בארץ, וקורא לציבור לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעות ייבוש מקורות מים בשטחים, בחצרות, בגגות ובמקלטים, וכן להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. כמו כן, יש להתגונן מעקיצות יתושים ע”י התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים – בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן