שוק נתניה תחילה

1
701
עומר בוני - שוק נתניה
עושים שוק: מהבסטה לבית באמצעות המחשב. עומר בוני ובסטיונרי שוק נתניה. צילום יח"צ

 

שוק נתניה נחשב לאחד השווקים הססגוניים והמעניינים ביותר בישראל, הן מבחינת המוצרים והן מבחינת השפע הקולינארי – אלא שבניגוד לשווקים אחרים שזכו לפרסום רב, נדחק מקומו של השוק הנתנייתי הוותיק. במהלך שבע השנים האחרונות (מהלך שהחל בעקבות סדרת תחקירים בעיתון נתניה און ליין – ksn ובעקבותיהם שורת החלטות שקיבלה ראש העיר מרים פיירברג-איכר) עובר השוק המקומי מהפכה של ממש. ההשקעות העירוניות בתשתיות ובהסדרת הבלגן שאפיין את השוק העירוני הובילו לשורה יוזמות פרטיות וציבוריות, בהן, הקמת המבנה הראשון שבקומותיו הראשונות יציע בתי קפה ומסעדות ממותגות לצד סדנאות אמנות ובקומות העליונות בתי מגורים לזוגות צעירים וסטודנטים, מיזם "Marketown" מבית היוצר של תכנית המנהיגות הצעירה "הגג" שבמרכזו החייאת שוק נתניה בלילות באמצעות אירועים המיועדים לצעירים ולצעירות (גילוי נאות: כותבת שורות אלה בצוות ההיגוי ש.א), מיזם הגרפיטי ושדרוג מבנים עליהם מנצחים אנשי מינהלת מרכז העיר ועוד. כעת, עומד שוק נתניה בפני מהפכה צרכנית, עם מיזם מקורי אותו פיתח איש העסקים, עומר בוני, גם הוא תושב נתניה.

שוק נתניה - מעכשיו באינטרנט
שוק שוק, אבל באינטרנט. שוק נתניה. צילום יח"צ

פלטפורמת הסחר החדשה "עושים שוק" תנגיש, לראשונה, את התוצרת הטרייה של הבאסטות בשוק און ליין. מבחינתו של עומר בוני, הבחירה בשוק נתניה כשוק הראשון בישראל להטמעת הרעיון, נראתה בחירה טבעית. "כמי שגדל בנתניה וחי בנתניה, שוק נתניה – בעיני – הוא השוק עם הדגים והבשרים הכי טריים, עם המעדניות והתבלינים הכי טובים ועם הירקות והפירות הכי משובחים. את זה לא רק אני אומר, אלא גם השפים הטובים בישראל".

למה דווקא שוק אינטרנטי?

"כל מי שעושה שוק יודע ממי קונים עגבניות ואצל מי הדגים הכי טריים. יש מומחה לפירות ומאסטר של בשר. דברים טובים קונים מאנשים טובים: הבסטיונרים הם מקצוענים עם מומחיות שנבנתה במשך שנים. בשוק בוחרים על מי שסומכים. "עושים שוק" הוא לא עוד סופר אינטרנטי עם שם של שוק, זהו השוק הווירטואלי הראשון מסוגו בעולם. המיזם משלב בין מומחי טכנולוגיה ובין סוחרי השוק הוותיקים שהרעיון הוא שבלחיצת כפתור יגיע המשלוח מהבסטה עד הבית. בהיבט העסקי עולה, כי 30% מהישראלים קונים מזון באינטרנט – 15% מהם באופן קבוע. המטרה שלנו היא הנגשת השווקים המובילים בישראל לצרכני האינטרנט".

מדוע דווקא בחרת להתחיל בשוק נתניה?

 "כי אני נתנייתי שגאה מאוד בעיר בה גדלתי, כי אני מחובר למרכז העיר למרות שכיום אני מתגורר עם רעייתי, גם כן נתנייתית, בשכונת קריית השרון כי שוק נתניה הוא שוק המוכר למביני דבר, עם היצע קולינרי מהמשובחים בישראל וזו ההזדמנות והתרומה שלי לשיווקו של שוק נתניה לכל אזור השרון – באמצעות סרטוני תדמית ויראליים ועוד. בפעימה הראשונה ניתן הכבוד המלא לשוק נתניה. בפעימה השנייה נצרף את שוק התקווה ושוק מחנה יהודה למיזם – על פי אזורים גיאוגרפיים".

אתר ע"ושים שוק" מספק שלל פיצ'רים המדמים קנייה בשוק ואף עולים עליה בכמה יתרונות: ברמה הטכנית שומר האתר על שקיפות גבוהה והגולשים יודעים בדיוק מאיזו בסטה הם קונים, מה טיבה של הסחורה ומה ייחוד ומומחיות הבסטה. באתר משולבים כלים יעילים לסינון מוצרים ולהשוואה בין הבסטות והמוצרים על-פי דירוג הגולשים או על-פי המחירים – כאשר לראשונה בישראל ההשוואה תכלול את דרג איכות הסחורה (סוד שאינו ידוע לרבים בו קיים דירוג לאיכות הירק והפרי).

עומר בוני, נשוי למאיה, הוא דמות מוכרת בקרב צעירי העיר והמגזר העסקי המקומי. בשנת 2011, במהלך מחאת האוהלים הגדולה, עמד בוני בראש החזית הנתנייתית – יחד עם שורה של פעילים חברתיים ועיתון נתניה און ליין – הפיק, בין השאר, את מחאת הענק שהתקיימה בעיר וסחפה מעל 10,000 מתושבי נתניה. המיזם החדש איננו הפרויקט העסקי-חברתי הראשון עבורו. הוא בין מקימי קרקע פוריה, פרויקט ההתחדשות העירוני, גורדון 26, מרצה במסגרת מערך "המעוף" של משרד התמ"ת על בסיס אידיאולוגי ומייעץ חינם ליזמים צעירים במסגרת "בי אקסילנט" – חברת הייעוץ הארגוני שהקים.

מעבר להיבט הכלכלי מדובר בפרויקט עסקי-חברתי. מה גורם לך להאמין דווקא במודל זה?

"חונכתי בבית המאמין בנתינה לזולת. בימי נערותי סייעתי בחלוקת חבילות מזון בעמותת "עזרה ותקווה" שניהלה אמי ובפרויקט החינוך של העמותה במסגרתו 150 משפחות קיבלו איבחונים, שיעורים פרטיים ועוד. החל משנת 2003 אני פעיל בפעילויות שונות של ארגונים חברתיים שונים. שימשתי כאחד היוזמים של ועידת העשוקים, הייתי פעיל במחאות חברתיות ואף אמרתי את דבריי ואת הצעותיי בדיוני ועדת טרכטנברג. אני מאמין, שכמו שאין תחליף לחוף הים של נתניה, אין תחליף לאווירה במרכז העיר נתניה, אין תחליף למקומוני נתניה גם אין תחליף לבסטיונרים של שוק נתניה – אנחנו מחברים בין המסורת והישן לטכנולוגיה החדשה כדי לחשוף את שוק נתניה לעוד ועוד אנשים ולקוחות – ועל הדרך אנחנו נלחמים בתאגידי המזון בנשק הכי טוב: המוצרים הכי טריים והכי איכותיים מהבסטה עד לבית".

אהבתם, מוזמנים להגיב ולשתף. רוצים לקרוא עוד, מוזמנים לבקר בדף הבית שלנו: נתניה און ליין (ksn) – נתניה און ליין 

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן