סערה סביב הנצחת הרוגי פיצוץ הגז בנתניה

ועדת שמות אישרה את הנצחתן של שלוש הנערות שנהרגו בפיצוץ הגז בכיכר העצמאות נתניה בשנת 2011; שמו של ההרוג הרביעי מכפר קרע לא הונצח. ראש מועצת כפר קרע קרא למרים פיירברג לא להפריד בין דם לדם; ראש העירייה תפעל לתקן את ההחלטה

0
561
כיכר העצמאות - מרכז נתניה. צילום באדיבות עיריית נתניה

ועדת שמות רחובות אישרה לאחרונה קריאת רחוב על שמן של שלוש הנערות שנהרגו בפיצוץ הגז בנתניה. אולם, שמו של ההרוג הרביעי לא הונצח. הדבר יצר סערה בקרב בני משפחתו. ראש מועצת כפר קרע, מקום מגוריו של ההרוג, ביקש מראש עיריית נתניה לתקן את המעוות. ראש העירייה, מרים פיירברג -איכר, התנצלה וביקשה לשנות את שם הרחוב – מרחוב שלוש הבנות לרחוב הארבעה.

כזכור בחודש יוני 2011 אירע פיצוץ גז באחד הבניינים בכיכר העצמאות בנתניה. באירוע המחריד נהרגו שלוש נערות בנות 17-18 וצעיר שעבד באחת המסעדות במקום.

בחשיפה של העיתונאי מיכאל פרוסמושקין מרדיו 90FM, נודע, כי לאחרונה אישרה ועדת שמות רחובות הנציחה שמן של הבנות. זאת על ידי קריאת רחוב על שמן – רחוב שלושת הבנות. שמו של ההרוג הרביעי, מוחמד אבו עטה מכפר קרע לא הונצח.

כשהובא אישור הנצחת שמן למועצת העיר, הסתייגו מספר חברי מועצה ששמו של אבו עטה לא הוכנס להנצחה. אולם, לאחר דיון אישרה המועצה את שינוי השם לרחוב שלוש הבנות.

פיצוץ הגז בנתניה: "באסונות לא מפרידים בין דם לדם"

ראש מועצת כפר קרע, פיראס בדחי, הופתע שזכרו של אבו עטה לא הונצח. בראיון לרדיו 90FM מסר, שהוא רוצה להאמין שעיריית נתניה לא ראתה את התמונה לרוחב כי בדרך כלל באסונות לא מפרידים בין דם לדם.

עוד מסר בדחי, כי "אני רוצה להאמין שמרים פיירברג, שהיא אישה הגונה ומנהיגה אמיתית, אינה בקיאה בפרטים. היא לא תיתן יד להפריד בין דם לדם. מדובר באסון שאיחד את כולם. זו העת להתעלות ולהראות אנושיות. להוסיף את שמו של מוחמד גם בשם של הרחוב".

"אני מזדהה הזדהות מלאה עם שלוש הבנות ואני חוזר ואומר: הדם הוא אחד. הכאב הוא אחד והאסון מאחד את כולם. אני מצפה שהדם של מוחמד לא יהיה שונה מכל דם אחר. ראוי שיבחנו את ההחלטה מחדש".

בדחי סיפר על כאב המשפחה כשיידע אותם. "ההחלטה הזו פתחה את הכאב במשפחה מחדש. מי כמוכם מבין את משמעות השכול. לבוא לאמא עם בשורה כזו זה פתח פצע עמוק מאד. בני המשפחה היו מאד מופתעים. לאחר שנרגעו הרוחות הבנתי שהם מברכים על היוזמה לקרוא שם של רחוב על שם ההרוגים. הם שאלו למה שמו של בנם הוצא".

בדחי הוסיף, כי הוא מתכוון לפנות לפיירברג-איכר ולבקש ממנה לשקול את ההחלטה מחדש. "אני קורא למרים להוות דוגמא להפוך לסמל של דו כקיום וכאב כי הכאב איחד את כולנו. אני סומך על ההגינות שלה שתקבל את ההחלטה הנכונה".

מיד בתום השידור התקיימה שיחה בין השניים. בסופה הודיעה פיירברג-איכר, כי ביקשה מוועדת שמות להעלות את הדיון מחדש לקרוא לרחוב – רחוב הארבעה.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין:

שוב נתניה בכותרות: מדליית זהב למתעמל ארטיום דולגופיאט

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן