ססיל בנס נושמת תאטרון

0
340
ססיל בנס שם פרטי נתניה
השחקנית ססיל בנס. צילום רפאל בנסיד

 

הפרויקט החדש והמסקרן של הבמאי והשחקן הצרפתי ישראלי, ברנרד ביתן, מביא את המחזה הצרפתי "שם פרטי" אל קדמת הבמה בישראל בשפת המקור. הקהל הישראלי שאינו דובר צרפתית יצפה בתרגום שיוקרן במקביל. לפורטל ksn מבית נתניה און ליין והשרון שלי, מספרת השחקנית, שהיא גם המנהלת האמנותית, ססיל בנס, על הדמות שלה בהצגה, על הקושי בו נתקלים עולים חדשים, המזל הפרטי שלה וגם על העצמה נשית. ריאיון שכולו גירל פאוור.

אם ססיל בנס נראית לכם מוכרת, זה רק בגלל שלפחות בישראל, היא הספיקה להשתתף כעולה חדשה בתכנית הריאליטי "כוכב נולד". אומנם, תכנית הריאליטי שהצמיחה כמה וכמה כוכבים כבר ירדה מזמן מהמסך, אבל היו כמה שידעו לנצל את החשיפה הכלל ארצית. אחת מהן היא ססיל.

מתי גילית את האהבה שלך ליצירה?
"את האהבה ליצירה גיליתי בגיל חמש בצרפת. התחלתי עם לימודי כינור ופסנתר ומשם המשכתי יותר למקצועות הבמה כמו תיאטרון וריקוד. מאז ומתמיד ידעתי שהמקום שלי הוא על הבמה ולא רציתי לעשות רק דבר אחד – כי הכל עניין אותי ומכל תחומי הבמה רציתי לטעום".

כעולה חדשה האם חבלי הקליטה הטיבו או הקשו איתך ועוד בענף שבישראל נחשב בכל מצב לקשה?
"אכן, זה לא היה פשוט. לצערי, רוב העולים החדשים ולא רק מצרפת, לא באמת עובדים במקצוע שלהם ונאלצים להתחיל מאפס. לעבוד לא פעם בעבודות שונות לחלוטין, העיקר להתפרנס. לי היה הרבה מזל והצלחתי למצוא את הדרך לעולם הבמה פה בארץ. זה לא היה פשוט, אבל הייתי חדורת מטרה וזו הסיבה שהשתתפתי בתכנית "כוכב נולד" שפתחה לי בעצם את הדלת הרשמית לעולם הזה".

הצלחת להפיק תועלת מתכנית הריאליטי, למרות שלא הגעת לשלבים הגבוהים?
"'כוכב נולד' הייתה חוויה מדהימה עבורי שנתנה לי המון. לשאלתך בהחלט כן, ואני אגיד לך יותר מזה: גם שהתקבלתי לתכנית, היה לי ברור שאני לא אגיע לשלבים הסופיים – אבל הייתה לי מטרה אחת בתכנית: להכיר ולהיחשף לאנשי מפתח בתעשייה, אנשים שבאים מהעולם אליו אני שואפת להיכנס ואת המטרה הזו השגתי ובגדול. התחלתי לקבל תפקידים קטנים. לאט ובזהירות הגעתי למה שרציתי".

ספרי לי קצת על "שם פרטי" ועל התפקיד שלך בהצגה?
"מדובר בהפקה חדשה הכוללת קאסט המורכב כולו משחקנים צרפתיים ישראלים, שהתרגום לעברית מוקרן בה. מלבד היותי המנהלת האמנותית בהפקה, אני גם משחקת את דמותה של איזבל באבו. ההצגה סובבת סביב ארוחת ערב משפחתית של יום שישי, במהלכה מתפתחת שיחה שהולכת לכיוונים שונים לחלוטין מהמצופה. איזבל היא בעצם מורה במקצועה ואמא לשני ילדים, אשת משפחה למופת שבעצם מרגישה פספוס על שלא הצליחה להגשים את עצמה והקריבה את האהבות שלה והתשוקות שלה, הסתפקה בעבודה שלא מספקת אותה, אבל מאפשרת לה לעמוד בתנאים של אשת משפחה למופת. אני כאישה שבעצמה אמא לשני ילדים, מתחברת לטקסטים העמוקים בהצגה ולתובנות שאיזבל מציגה בסופה שכולן העצמה נשים".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

מגי אזרזר לא מפחדת מכלום – ריאיון

ריקי מרטין – ריאיון בלעדי

נער הזהב – נדב גדג' בריאיון

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן