ימי קורונה: תזונה מאוזנת תסייע להתמודדות עם סטרס

נועה פרומן, נטורופתית (N.D) ומומחית לתזונה קלינית טבעית, מספקת טיפים תזונתיים להתמודדות עם סטרס מתמשך בימי קורונה ומציעה ייעוץ טלפוני חינם.

3
635
נועה פרומן, מומחית לתהליכי הרזיה, ליווי דיאטות
צילום באדיבות נועה פרומן

נועה פרומן, נטורופתית (N.D) ומומחית לתזונה קלינית טבעית, מספקת טיפים תזונתיים להתמודדות עם סטרס מתמשך בימי קורונה ומציעה ייעוץ טלפוני חינם.

סטרס (לחץ) הינו תחושת מועקה הנובעת מחוסר איזון של הגוף. הסטרס יכול להתבטא ברמה הנפשית או הפיזית. סטרס , כל על-פי הרפואה הטבעית, כמו גם הרפואה המערבית, הוא הגורם הראשוני להתפתחות מחלות רבות – כך אומרת נועה פרומן, נטורופתית (N.D), מומחית לתזונה טבעית קלינית.

"מצבי לחץ מתמשכים גורמים לעליית הורמון הקורטיזול בדמנו ובנוסף עלולים לפגוע במערכת החיסונית. מערכת חיסונית תקינה מאפשרת לגוף להתמודד בזמן מחלה טוב יותר עם המחלה", היא מוסיפה.

בתקופה זאת של חוסר ודאות, אי-שגרה, פחד כלכלי ושהות ארוכה בבית, ללא ספק רמת הלחץ עולה. אז לפני שנפתח שוב את המקרר ונחפש עוד מאכלים מנחמים, בואו נעשה קצת סדר ונראה איך אנחנו יכולים לעזור לעצמנו ולגוף שלנו להתמודד עם הסטרס.

מה נחשב לטיפול טבעי בהפחתת סטרס שיש לבצע אותו?
"דווקא השהייה הכפויה בבית, עם הילדים או לבד, מאפשרת לנו לאסוף את עצמנו ולהקנות כלים לאיזון אורח חיים, הכוללים תפריט פרטני מאוזן ובריא, נטילת תוספי תזונה להשלמת חוסרים, פיתוח חשיבה חיובית, הסדרת הרגלי שינה ולוודא שיש מספיק נוזלים. לזה יש לצרף פעילות ספורטיבית מתונה ונכונה. בנוסף, מומלץ לשלב טיפול במגע עד כמה שמותר בבידוד. מניסיוני האישי, רפלקסולוגיה עובדדת בצורה יעילה ביותר להפחתת הסטרס – הן ברמה הפיזית לסיוע בהתמודדות מול כאבים שונים והן ברמה הנפשית.

עד כמה תזונה מותאמת יכולה לסייע לגוף במצבי סטרס מתמשכים?
"מצבי לחץ מתמשכים "מבזבזים" רכיבים חיוניים לגוף ולמוח. כדי שהמערכת תעבוד בצורה יעילה, חשוב שנגביר את החוסרים. בנוסף, נדאג למערכת עיכול העובדת בצורה יעילה על מנת לספוג חומרים חיוניים ולהוציא מהגוף חומרים לא חיוניים".

אז עשינו ספורט וגם הסדרנו את השינה. איזה סוגי מזון רצוי שנוסיף לתזונה היומית כדי להתמודד ביעילות גבוהה יותר עם סטרס מתמשך? 

 
אגוזים וגרעינים למיניהם והכוונה לטבעים – לא קלויים ולא מומלחים. יש בהם ויטמין B לצורותיו השונות, החשובים להולכה העצבית מתא לתא, וכן שותפים בתהליכים רבים של חילוף חומרים חיוניים.

תרד ועלים ירוקים. עלי תרד עשירים במגנזיום – מה שיכול לגרום להפחתת סטרס, להפחתת המתח השרירי ולשיפור ההולכה בתאי העצבי. חשוב לדעת שבמצבי סטרס מופרש מהגוף מגנזיום. לכן, הכרחי להגביר אותו בתזונה היומימית שלנו.

דגים העשירים באומגה 3  סרדינים, הרינג, טונה, מקרל, פורל, הליבוט, סלמון וסול .חשיבותם לשלמות ותקינות תאי הגוף ולתפקוד תקין של מערכת העצבים. בנוסף, הם מפחיתים דלקתיות בגוף – דבר המחזק את מערכת החיסון. לאלה שאינם אוכלים דגים לפחות שלוש פעמים בשבוע, אני ממליצה על תוסף של אומגה 3 – רצוי תוסף איכותי.

שיבולת שועל מגבירה את יצור הסרוטונין ובכך משפרת את מצב הרוח שלנו ומפחיתה מתחים. בניגוד לפחמימות אחרות המתפרקות מהר ומעלות את הסוכר. שיבולת שועל מתפרקת מאד לאט בגופנו. מסתבר שככל שהפחמימה מתפרקת לאט יותר, כך אספקת הסרוטונין יציבה וטובה יותר. ללא ספק, דייסת קוואקר ברמה יומית תסייע מאוד.

פלפל אדום. ויטמין C חשוב מאוד לתהליכים שונים ומגוונים בגוף . בין היתר הוא אחראי ליצירת רכיבים המשתתפים בפעילות עצבית ובעיקר בהמרת דופמין “המרגיע הלאומי”. כמו כן, ויטמין C אחראי להיווצרות קרנטין – חומר האחראי להעברת חומצות שומן לתאים ליצירת אנרגיה.

להתמודדות עם סטרס, איזה מאכלים מומלץ להימנע ברמה יומית? 

"אחת ההתמודדויות הפחות נכונות לגוף היא אכילה רגשית. לכן, יש להימנע מאכילת פחמימות פשוטות (סוכר, קמח לבן). הן גורמות לחוסר יציבות ברמת הסוכר. חוסר יציבות זה מוביל לשחרור הורמוני הסטרס, לעייפות ולתפקוד לקוי של מערכת העיכול. דווקא בתקופה מתוחה זו יש להפחית עד כמה שניתן שימוש בקפאין ובאלכוהול. אם בכל זאת, אתם מרגישים צורך במשהו מתוק – מעין גלגל הצלה – תאכלו קוביית שוקולד מריר. שוקולד מריר, עם מינימום 70% מוצקי קקאו, הוא עשיר במגנזיום. גם בזה לא להגזים".

במיוחד לגולשי נתניה אונליין מציעה נועה פרומן ייעוץ טלפוני חינם להתאמה תזונתית אישית לחיזוק המערכת החיסונית והתמודדות מול סטרס בטלפון 0544-666016  מאמרים ומידע נוסעף ניתן לאתר באתר של נועה פרומן: noafroman.co.il

 

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין:

כל הסיבות למה דיאטות נכשלות? ומה כדאי לעשות…

עוגיות אמסטרדם – המתכון לעוגיות ששיגעו את העולם

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן