נתניה: חשש כבד לחיסול הספורט הימי בעיר

0
201
סבב אליפות העולם בגלישת גלים המתקיים בעיר נתניה
צילום fotolia

 

החלטה שהתקבלה בתחילת השבוע במנהלת החופים להעתיק את סוכת המציל, הממוקמת בחוף הרצל-קונטיקי, מהצד הצפוני לכיוון דרום, מעוררת סערה ואלפים העוסקים בספורט ימי טוענים, כי המהלך יחסל את הספורט הימי בנתניה.

למערכת נתניה און ליין נודע, כי כבר ביום ראשון השבוע התכוונו להעתיק את סוכת המציל. אולם, הדבר נודע לארגוני הגולשים אשר עשו הכל על מנת לדחות את העתקת הסוכה. במידה וסוכת המציל תוזז דרומה יותר, על פי חוק, אסור יהיה לעסוק בספורט ימי 75 מטרים מכל צד. בכך, לא יוכל הספורט הימי להמשיך להתקיים בחוף הזה – חוף הגולשים. מועדוני הגולשים והספורט הימי בנתניה, שהמועדונים שלהם ממוקמים בחוף אף איימו, כי אם הדבר יקרה, הם יעזבו את נתניה ויעברו לחופים אחרים.

יוסי זמיר, יו"ר ארגון הגלישה הארצי, איש עסקים בן נתניה, סיפר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "ההחלטה היתה החלטה של אדם אחד, החלטה שנעשתה באופן עצמי. הכל נעשה בהסתר. לא שיתפו את מועדוני הגלישה, הגולשים, צופי ים והספורט הימי הנוסף. פניתי לציון שדה וביקשתי ישיבה דחופה, ביקשתי שגם חבר המועצה, יוסי דורון הממונה על החופים, יהיה בפגישה. הוא סבר, שלא יתכן שהחלטה כזו נעשית ללא תכנון מראש. בכל רגע נתון יש בממוצע בחוף הזה 300 פעילי ספורט ימי".

חבר מועצת העיר נתניה רפי ימין והסאפ - חוף סירונית
רפי ימין והסאפ – חוף סירונית, נתניה

זמיר, מי שעומד מאחורי היוזמה להבאת אליפות העולם בגלישה לעיר נתניה – תחרות בינלאומית שהיוותה מקור גאווה ארצי, סיפר, כי "מראש האזור הזה צריך להיות אסור לרחצה – כך לא יסכנו אנשים. לא יתכן שבחוף אחד יהיו גם גולשים, גם אופנועי ים, גלשני רוח ביחד עם מתרחצים. מתרחצים עלולים להיפצע ויהיו תביעות כלפי העירייה".

זמיר מודע לכך שבנקודה בה נמצאת כיום סוכת המציל קשה לשלוט על המתרחצים הנמצאים ליד שובר הגלים. אולם, לדבריו, אם יעבירו את סוכת המציל דרומה יהיה קשה לשלוט על המתרחצים בחלק הצפוני. מצד שני לדבריו, הדבר הנכון לעשות הוא לאסור על המתרחצים להתרחץ בחוף הזה. "יש לנו חוות דעת מקצועית משמאי בטיחות ים, שהוציא דו"ח, על פיו חוף קונטיקי מסוכן ואסור לרחצה".

מועדוני הגלישה והספורט הימי מתכוונים להילחם נגד ההחלטה להעתיק את סוכת המציל – עד כדי הוצאת צווי מניעה. זמיר אף פנה לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, הביע את התנגדותו הנחרצת ואת התנגדותם של שאר פעילי הספורט הימי בנתניה, וציין כי בעקבות המהלך מתארגנת מחאה כוללת של כלל ציבור הצעירים בנתניה, הגולשים, בעלי בתי המלון הסמוכים, בעלי מועדוני גלישה ושיט וכל העוסקים בספורט הימי.

בפנייתו לפיירברג-איכר ציין זמיר, כי טענת הנגד של מנהל החופים היא בטיחות וכי פנו אליו מצילי החוף בטענה שהשמש מסנוורת את עיניהם במיקום סוכת המציל הנוכחית – דבר המקשה עליהם בהצלה. קחי בחשבון שהאזור אליו רוצים להעביר את סוכת המציל הוכרז על-ידי שמאי בטיחות חופים כחוף מסוכן לרחצה – מה עוד – שהכנסת מאות מתרחצים לאזור קטן הכולל בתוכו גלשנים, סירות,אופנועי ים, סאפים, גלשני רוח וכו' היא פתח לפציעות ואסונות ותביעות שבטוח שהעירייה לא מעוניינת בהם. כל המהלך נעשה בשקט בלי לידע אף אחד מבעלי המועדונים או מהקשורים לנושא עד לדקה ה 90. אני מבקש לעצור הכל כרגע עד לפגישה מסודרת והחלטתך בנושא".

חבר מועצת העיר נתניה, יוסי דורון
חבר מועצת העיר נתניה, יוסי דורון

חבר מועצת העיר, רפי ימין, גולש בעצמו, זועם ומתנגד למהלך העירוני. לנתניה און ליין קבע: "אעשה הכל שהמהלך לא יקרה. פניתי לראש העירייה שמטפלת בנושא ואני סומך עליה שהיא תעשה את השיקול הנכון. זה החוף הכי טוב בארץ ויש בו בכל רגע נתון כ-300 פעילי ספורט וגולשים. הגולשים מצילים חיי אדם יותר מכל מציל".

חבר המועצה, יוסי דורון, הממונה על החופים, מנסה להרגיע את הרוחות ומסר לנתניה און ליין: "המצילים טוענים שהם לא רואים את המתרחצים בעקבות השתקפות השמש על המים. זה מקום שיש בו זרמים מאד מסוכנים ודווקא את הפינה הזו הם לא מצליחים לראות. ביקשתי להיפגש עם כל הגורמים על מנת לפתור את הנושא. נפגשתי עם כולם והלכנו לראות את המקום. ביקשנו פגישה נוספת של כל הגורמים אצל סמנכ"לית תפעול ואצל האחראי על החופים במשרד הפנים. ביום חמישי תתקיים פגישה עם כל הנוגעים בדבר, יחד עם נציג משרד הפנים, שם נעלה את כל הטענות. ההחלטה תהיה מקצועית. אני בעד פתרון אמיתי – רק כך נקבל תשובות שיהיו מוסכמות על כולם. אני לא רוצה לוותר על הספורט הימי, הזכיין או הגולשים. נגיע לפתרון שיהיה לשביעות רצון כולם. אם אפשר יהיה להזיז את המציל שהמצילים ירגישו טוב ולא תהיה סכנה בטיחות לאף אחד, נזיז. אם יתנו משהו שלא ייתן פתרון לשאר השותפים, כנראה שיהיה צריך לוותר על הסוכה, ולהחליט שזה חוף של ספורט ימי".

דורון מסכים, כי הדיון היה צריך להתקיים בצורה מסודרת כבר לפני חודשיים ולא לבצע את המהלך כפי שהוא נעשה. גורם בכיר בעירייה מסר, כי ראש העירייה, מרים פייברג-איכר, לא ידעה בתחילה מהמהלך ועודכנה רק ביומיים האחרונים. לאחר שקיבלה עדכון, החליטה ראש העירייה לדחות את ההחלטה עד לאחר חג הפסח. עקב כך נמסר מעיריית נתניה, כי "בנושא זה ישנן דעות לשתי פנים וטרם התקבלה החלטה סופית בעניין. לפיכך נקיים עם אנשי המקצועי דיון נוסף לאחר החג".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן