עיתון ישראל היום: נתניה ברשימת הערים המצטיינות בחינוך

עיתון ישראל היום, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, דירג את הערים המצטיינות בחינוך על-פי מספר פרמטרים המצביעים על רמת החינוך: במקום השישי נתניה

0
3334
טובה דולב - נתניה
טובה דולב, ראש מינהל החינוך - עיריית נתניה. צילום רן אליהו

עיתון ישראל היום, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, דירג את הערים המצטיינות בחינוך על-פי מספר פרמטרים המצביעים על רמת החינוך: במקום השישי נתניה.

מכון גיאוקרטוגרפיה בחן את ערי ישראל על-פי פרמטרים שונים בתחום החינוך. בין השאר: שיעור הזכאים לבגרות, שיעור הסטודנטים בטווח גילאים 20 עד 25, אחוז ההוצאה בתקציב הרשות המקומית – זאת ביחס לרמה החברתית – כלכלית של היישוב הנקבעת על-ידי הלמ"ס.

מזה למעלה מעשור שהעיר נתניה מטפסת בעקביות בשיעור הזכאים לבגרויות. זאת במקביל להכנסת תוכניות לימוד נרחבות ושינוי דפוסי למידה ופדגוגיה.

על-פי המחקר של גיאוקרטוגרפיה, כפי שפורסם בעיתון ישראל היום, בשלישיה הראשונה בישראל: קריית אונו, רמת השרון ורעננה. העיר נתניה ממוקמת בשלישייה השנייה במקום השישי. לפניה בדירוג מודיעין ופתח תקווה.

מניתוח הנתונים עולה, שאין קשר בין רמת החינוך לגודל היישוב בפועל – והוא אינו מהווה מדד להצלחה. עם זאת, בפילוח נתונים בהתייחס לנתוני משרד החינוך, בכל הקשור לזכאות לבגרויות קיים קשר ישיר להרכב האוכלוסיה.

מזה שנים טוענים בעיריית נתניה, כי אם בוחנים את הצלחת הזכאות בבגרויות בתיכונים ממלכתיים ובתיכונים ממלכתיים -דתיים בנתניה, בהפחתה של תלמידי ישיבות ומוסדות לימוד העוסקים אך ורק במקצועות ליבה, אחוז הזכאים בנתניה הוא מהגבוהים בארץ. גידול חל גם בכל הקשור לנתוני שירות צבאי משמעותי בעיר.

נתניה, שבמשך שנים ארוכות הייתה מדורגת במדרג הסוציו-אקונומי במקום רביעי ולאחר מכן חמישי, מדורגת כיום במדרג במקום שביעי – הסיבה המרכזית הינה פיתוח השכונות קריית השרון, אגמים וכן עיר ימים – שכונות שהובילו להגירה חיובית משמעותית לעיר.

ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר וכן טובה דולב, ראש מינהל חינוך, הגיבו בסיפוק רב לתוצאות המחקר שפורסמו בעיתון ישראל היום. לנתניה און ליין מסרו, כי "שנים של עבודה קשה וסיזיפית, עקב בצד אגודל, נותנים בשנים האחרונות את אותותיהם. השקעה בחינוך הוא לטווח ארוך. את פירות ההשקעה רואים לאחר שמונה, תשע, עשר ו-12 שנים".

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן