שיפודי יקיטורי – סוד האירוח היפני במיוחד לעוקבי נתניה מבשלת

שיפודי יקיטורי, שיפודים מעודנים המשמשים כמנה חברתית, מאופיינים בגודלם המיניאטורי, בטעמם המעודן ובדרך ההגשה. נתניה מבשלת עם שף גולן ימין 

1
413
שיפודי יקיטורי - נתניה מבשלת נתניה און ליין
שיפודי יקיטורי. צילום שף גולן ימין

אז למה בעצם שיפודי יקיטורי? מסתבר שזהו עניין תרבותי…

בכל העולם המערבי, לפחות באירועים המחייבים מינגלינג ושיח בעמידה, השתנו הרגלי האכילה. אם בעבר נהוג היה להציע לאורחים מבחר של משקאות אלכוהוליים ולעתים פרוסות של דג מלוח, תירס גמדי וגפרורי ירקות עם מטבלים חביבים, כיום כולל המבחר עמדות למנות מיניאטוריות וכמובן מלצרים ומלצריות העוברים ומציעים לקהל האורחים "טעימות ביס". אחת המנות המעניינות יותר בעיני היא מנת שיפודי יקיטורי.

יש משהו מעודן מאוד במבנהו של שיפוד העץ הייחודי הזה, וכמובן במה שמניחים עליו. שיפודי יקיטורי נהדרים, בעיני, גם לאירוח ביתי – לפחות עד שכל בני המשפחה והאורחים מתיישבים סביב השולחן. כפי שבוודאי תשימו לב בהמשך, מתכון לשיפודי יקיטורי הוא קל להכנה ועוד יותר עשייתו מהירה במיוחד. במקור, שיפודי יקיטורי מקורם ביפן, שם מתמחים בהכנת אוכל על בסיס מינימליסטי, כזה שיעורר את בלוטות הטעם – אבל לא ימלא אתכם כדי שיישאר מקום לארוחה המרכזית. אז שימו סינרים וכנסו למטבח, כי נתניה מבשלת.

מתכון שיפודי יקיטורי

מרכיבים:
650 גרם פרגיות חתוך לקוביות
בצל חתוך לקוביות קטנות
עגבניות שרי
כפית סילאן
כף צ'ילי מתוק
כפית סויה

אופן ההכנה:
נשרה את הפרגית בתוך מרינדה המורכבת מצי'לי, מסויה וכמובן עם דבש תמרים (סילאן) לשעתיים במקרר. יש כאלה המעדיפים להשתמש בכף של רוטב טריאקי ויש כאלה המעדיפים כף של צ'ילי חריף. הכל עניין של טעם וניסיונות. בכל מקרה, ניקח את שיפודי העץ, נרטיב במים ונשאיר אותם במים לדקה. נשפד פרגית עגבניית שרי וקוביית בצל. נוסיף קוביית פרגית.

הכי חשוב, לא להעמיס, כי מדובר בנשנוש חברתי כפי שידידי, הקונדיטור סער אהרוני, מכנה זאת. נחמם מחבת ברזל (או פלאנצ'ה) על חום גבוה ונצלה כשתיים-שלוש דקות לכל צד. זהו, המנה מוכנה.

מתכונים נוספים העשויים לעניין אתכם: 

פונדו – שוקולד תפוז: מנה חברתית במיוחד

סלט פטריות חם

סלט עשבי תיבול ירוק עםטוויסט

 

 

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן