פונדו שוקולד תפוז – המנה הכי חברתית שיש

על השאלה איך מכינים פונדו שוקולד עונה סער אהרוני, עם אחד המתכונים הכי חברתיים שיש. נתניה מבשלת והפעם מתכונים שאוכלים ובכיף עם כל החבר'ה.

3
772
מתכון להכנת פונדו שוקולד - כולל טיפים של סער אהרוני - נתניה מבשלת מסביב לעולם.
פונדו שוקולד. צילום fotolia

על השאלה איך מכינים פונדו שוקולד עונה סער אהרוני, עם אחד המתכונים הכי חברתיים שיש. נתניה מבשלת והפעם מתכונים שאוכלים ובכיף עם כל החבר'ה.

פונדו שוקולד שמור לאירועים מיוחדים, כאלה שיש רק מנה אחת מרכזית המחזיקה את רוב הערב, מרוממת את מצב הרוח והכי כיף לאכול אותה עם המון חברים, צחוקים,פלרטוטים סביב סיר השוקולד ובלי לדפוק חשבון לשעון (או לקלוריות).

פונדו שוקולד מבושל על סיר מיוחד שנקרא קאקלון, אך למי שאין את אותו סיר חימום מיוחד, יכול בהחלט להשתמש בבן מארי – אמבט מים ומעליו סיר השוקולד. הרעיון הוא להשאיר את השוקולד האלכוהולי במצב נוזלי ולא לשרוף אותו עם אש ישירה.

הפונדו קל להכנה, אבל כולל בתוכו קצת כללים ומנהגים חברתיים שאנחנו בישראל, לא בטוח שמכירים את כולם. אז רגע לפני שאתם מזמינים את החברים, מכבים את הטלוויזיה ומתמסרים לבילוי קצת אחר, קבלו את המתכון ואת המנהגים הנלווים.

פונדו שוקולד (מתאים ל-12 חברים)

מרכיבים:

200 גרם שוקולד חלב איכותי
100 גרם שוקולד מריר איכותי
4 כפות ליקר תפוזים (ממליץ על גראן מרינייה)
2 כפות ליקר שוקולד
2 כפות גרידה של תפוז
מיכל שמנת מתוקה
חצי כף קפה נמס מגורען

להגשה:

פירות העונה: בננה, תפוחים, אגסים, ענבים, תותים, תפוזים ואפילו קיווי – הכל חתוך לפרוסות עבות ומשופד לשיפודים (אם אין לכם את המזלגות המיוחדים של הפונדו).

ממתקים: הממתק הנפוץ ביותר הוא, כמובן, המרשמלו – אבל לכו עם הדמיון הפרוע שלכם. אני, למשל, חותך דונאטס לריבועים (לא חייב סימטריים) ומשפד על שיפוד.

כלים:
כלי חימום לפונדו או בן מארי
מזלג ארוך המיועד לפונדו או שיפודי עץ

תהליך הכנה:

על בן מארי המיסו את השוקולד. הוסיפו את הקצפת שהכנתם מבעוד מועד וערבבו מעט. הוסיפו את שאר החומרים, ערבבו עד שהשוקולד נמס לחלוטין ונעשה חלק ומבריק. העבירו את מרק השוקולד האלכוהולי לסיר החימום או לבן מארי נקי וחגיגי להגשה. תערכו את השולחן ותשתדלו עד שהאורחים מגיעים לא לחסל הכל…

הבטחתי מנהגים חברתיים שמחייבים את משתתפי הפונדו, אז קבלו שלושה כללים:
א. נפל לך מה ששמת על השיפוד לתוך מרק השוקולד? חובתך להזמין לסבב שתייה את כל הסובבים
ב. נפל לך כל השיפוד לתוך סיר הפונדו, חובתך לנשק את הסועדת אשר יושבת מולך
ג. אסור לטבול את השיפוד פעמיים. טבלתם, אכלתם.

 

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן