מכבי נתניה: מנחם קורצקי – האופטימי האחרון

0
352
מנחם קורצקי - לשעבר מאמן מכבי נתניה - כיום מאמן מכבי חדרה
מנחם קורצקי. צילום: ניר אנשר - נתניה און ליין - ksn

לא מעט אוהדים ברחוב הספורטיבי הרימו גבה על המהלך האישי שעשה מנחם קורצקי בחלון העברות בחודש ינואר האחרון, כאשר עזב את מוליכת טבלת הליגה הלאומית, הפועל פתח תקווה, לטובת מכבי נתניה – אומנם בליגת העל, אבל עם רגל וחצי בדרך הבטוחה לחזור לליגה השנייה. גם הניסיון המיוחל לחזק את נתניה בחלון העברות נעשה בצורה מאוד מינורית, ויש אומרים אפילו שהקבוצה נחלשה עקב מה שכונה בציניות "מכירת חיסול" של כוכבי הקבוצה לטובת חיסול הגירעון התקציבי שהעיק על הקבוצה. למרות כל המצב הקשה נכון לרגע זה, נותר קורצקי אופטימי והוא עדיין מאמין שאפשר לעשות את הבלתי יאומן וגם לא מתכוון להרים ידיים – לא כשבקופה ישנן עוד 36 נקודות פוטנציאליות. בראיון לנתניה און ליין הוא מסביר איך – או לפחות מה שהוא מקווה שיקרה.

אחרי השינויים שבוצעו בחלון העברות, האם אתה באמת חושב שיש עכשיו קבוצה יותר טובה?
"אני מאמין, שעל-פי סגנון המשחק שאני מבקש ודורש, הרכב השחקנים הנוכחי מתאים יותר, כרגע, למצב בו אנו נמצאים ולמקום בו אנו מצויים".

זאת אומרת שאתה עדיין אופטימי ביכולת שלך להשאיר את הקבוצה בליגה – למרות המאזן הקשה מתחילת העונה?
"אפשר לפנטז לראות קבוצה יותר טובה וניצחון, שיפתח לנו את הדרך סוף-סוף".

אז לגישתך, אופטימיות זהירה או פסימיות?
"אנחנו לא מתכחשים לכך שהמצב הוא לא טוב. הדרך להישאר נראית קשה ביותר, אבל אני בטוח שמשחק טוב, עם ניצחון, יפתח לנו משהו ויעשה מפנה. אז יהיה אפשר לעשות את זה".

כיצד זה אפשרי אם שוחררו שחקנים, שמבחינת הפוטנציאל יכלו דווקא לעזור?
"אכן, המצב הוא לא קל. התחזקנו בכמה שחקנים. לשאלתך, היינו חייבים לעשות ריענון בסגל. לדעתי, זה היה הסיכוי היחיד שלנו. אם אנחנו עדיין רוצים לעשות משהו העונה והמצב לא קל. אני לא מרים ידיים. חייבים להמשיך לעבוד קשה. צריך, קודם כל, להבקיע שער אחד – מה שלא קרה כבר תקופה ארוכה. משם להתחיל להתרומם".

שחרורם של שויננפלד, חמזה בארי ופירס לא מצביע על הרמת ידיים מבחינתך?
"ממש לא הרמת ידיים. עובדה שהחתמנו שחקנים אחרים, כולל זרים. נראה לך שאם היינו מרימים ידיים אז היינו מחתימים שלושה זרים חדשים שעלו לא מעט כסף. אין זה סוד, שהשחרורים גם עזרו לקבוצה מבחינה כלכלית – כולל המכירה של שוינפלד. בשביל שחקן ששיחק משחק אחד זאת עסקה אדירה לקבוצה במצב הקיים. מה גם, שצריך לסיים את העונה בצורה נאותה ולא להיכנס לבלגאן כלכלי שהיה משפיע בצורה דרמטית גם על העונה הבאה".

מהי השאיפה שלך בעצם עכשיו?
"קודם כל לשחק את סגנון המשחק שלי ובדרך שלי. במשחק בבאר שבע, מול הפועל, כבר ראיתי הרבה נקודות חיוביות. עכשיו צריך לשלב את זה עם הבקעה וניצחון אחד שיוציא אותנו לדרך חדשה".

האם אתה באמת חושב שניתן לצבור לפחות 23 נקודות עד סיום העונה, כשכרגע נתניה עומדת על שמונה נקודות בלבד?
"אני יכול לומר לך בלב שלם שאני מאמין שכן. אני מעביר את האמונה הזאת גם לשחקנים. היו דברים מעולם וקבוצות יצאו ממצבים קשים אפילו יותר. המצב קשה, כולם מבינים זאת, וכולם מחויבים לשנות זאת".

אתה יכול להסביר מה עומד מאחורי ההיגיון לעזוב מוליכת טבלה בליגה הלאומית ולהגיע למכבי נתניה במצבה הקשה ביותר?
"השאלה היא תבוסתנית מבחינתי. דבר ראשון, הגעתי למועדון גדול ומפואר שקוראים לו מכבי נתניה. אני לא רואה אף מאמן בעולם שיסרב להצעה מנתניה – לא משנה באיזה מצב היא נמצאת. שנית, בפתח תקווה זה לא היה תלוי בי: אני והבעלים לא הסתדרנו. החלטנו, אחרי ההצעה מנתניה, להיפרד. אני ממש לא מצטער על ההחלטה, למרות המצב הקשה. אני מאמין בעצמי ובדרך שלי. כך אני רואה את זה. אני מאמין שאם לאנשים והאוהדים מסביב תהיה סבלנות, אז יהיו למכבי נתניה עוד הרבה ימים טובים בדיוק כמו בעבר".

האם אתה אמור להמשיך במכבי נתניה בכל מצב – גם בעונה הבאה?
" אם זה תלוי בי אז כן. יש רצון הדדי ואני מקווה שזה יקרה. בכל סיטואציה אני רואה במכבי נתניה עבר, הווה ועתיד".

במחזור הקרוב תפגשו את מכבי תל אביב. האם אתה בונה על נקודות?
"בהחלט כן, למה לא?! בדיוק כמו שרצינו להביא נקודות מבאר שבע ולא היינו רחוקים מכך והגענו להזדמנויות שלנו – כך אני שואף לנצח גם במשחק מול מכבי תל אביב. עם דחיפה של הקהל אני חושב, שאנחנו מסוגלים גם לעשות את זה ולהילחם עד הסוף כדי להשיג זאת".

לכתבות נוספות על כל מה שקורה בנתניה וביישובי הסביבה מוזמנים להקליק נתניה און ליין – נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן