כדורגל חופים: רון למל חולם על הגביע

0
187
רון למל. מכבי נתניה - כדורגל חופים. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

עם הצטרפותה של מכבי יפו לליגת החופים, סימן בני לם, מאמנה של מכבי נתניה בכדורגל חופים את השוער רון למל ששימש כשוער משנה בנבחרת ישראל. עם פרישתו של אבי אבגי, החתימו בנתניה את למל. כעת, רגע לפני הפיינל פור ושנה שנייה במדי נתניה, מדבר למל על ההכנות וגם על ההצעה שקיבל לשמש שוער בליגת העל.

איך נוצר הקשר בינך לבין מכבי נתניה?

"הגעתי לחופים לפני כשלוש שנים. בני לם ראה אותי במדי יפו וזימן אותי לנבחרת ישראל כשוער שני. שוער הנבחרת באותה עת היה אבי אבגי. כשאבי פרש מכדורגל החופים, בני הציע לי לשחק במדי מכבי נתניה. אז אחרי שנתיים ביפו, אני סוגר כעת שנתיים במדי נתניה"

בסך הכל השתלבת מצוין בנתניה, ובפועל גם לקחתם אליפות.

"האווירה הקבוצתית בכדורגל חופים היא אחרת. בגלל שמדובר בטורניר קצר ובגלל שמדובר במשחק המחייב ערנות גבוהה מאוד, משחק טקטי ואסטרטגי וכושר גופני מעולה, לחיבור בין השחקנים משמעות אדירה. אנחנו, בניצוחו של בני לם, התחברנו בעונה שעברה במהירות. בקבוצה משחקים שחקנים רבים עם ותק רב, ניסיון והיכרות – כך שהחדשים נקלטים למערכת משומנת היטב. המטרה שהוצבה בעונה שעברה הייתה לזכות באליפות וזה מה שקרה. העונה המטרה שלנו היא להחזיק בגביע".

העונה, ניתן לומר, שלמעט משחק אחד בו לא הייתם במיטבכם הצטיינתם

"לא חושב שהיה לנו משחק גרוע, פשוט הייתה לנו ירידת מתח. כשחזרנו כבר למשחק והשווינו לתוצאה 3-3 הגיע השער מצידם בשניות הסיום. אני מאמין, שירידת המתח נבעה בשל העובדה שהבטחנו עוד בשלבים הראשונים את עלייתנו לשלב רבע הגמר. כעת, רגע לפני חצי הגמר כשהמנצחת תעפיל לגמר שיתקיים באותו היום, אין מקום לטעויות".

עד כמה מתסכלת אותך העובדה, שהגורמים הרשמיים אינם מתקצבים את הנבחרת הלאומית ואתם מפספסים תחרויות בינלאומיות

"כבר שנתיים שאנחנו לא נוסעים ומפספסים את הטורנירים בחו"ל. בעיני זה חבל מאוד, כיוון שנבחרת ישראל בכדורגל חופים השתפרה והתקדמה מאוד. מאמן הנבחרת, בני לם, עשה עבודה מצוינת והציב נבחרת טובה. ללא תקציב מתאים, הנבחרת לא תוכל להתקדם. מדובר באחד מענפי הספורט המתפתחים ביותר בארץ, וחבל שדווקא בענף ספורט בו סיכוי גבוה להגיע להישגים בינלאומיים, הגורמים הרשמיים מקצצים בתקציבים".

בחצי הגמר תפגשו את חדרה ואם תנצחו תפגשו את קאסם או בית"ר ירושלים. מהן העדפות שלך?

"אומנם גמר קלאסי בכדורגל חופים הוא מפגש בינינו לבין כפר קאסם, אולם, כרגע המשימה היחידה שיש לנו היא לעבור את חדרה ולהגיע לגמר. הערכות הן שכפר קאסם תנצח את בית"ר ירושלים בחצי הגמר השני. אני מעדיף שלא להתייחס להערכות השונות למשחק חצי הגמר שלנו נגד חדרה. אין משחק קל בכדורגל חופים והמשחקים הם דינמיים מדי ומהירים מדי כדי לנחש. המשחק מול חדרה יהיה קשה מאוד. לא רק בגלל תנאי מזג האוויר והחום הכבד שישרור בחוף פולג. הם, בדיוק כמונו, מתכוננים למשחק ולומדים את הצעדים שלנו, ואנחנו לומדים את שלהם. הראש הוא רק מול חדרה. ואם וכאשר ננצח, אז יהיו לנו שעתיים-שלוש להיערך למשחק הגמר".

לקראת חצי הגמר הצטרף לנתניה שחקן נבחרת ספרד פראן. האם הצטרפותו משפרת את הסיכויים?

"פראן שיחק איתנו בשלבים הסופיים של העונה שעברה. הוא מכיר את מרבית השחקנים והתאמן תחת שרביטו של בני לם. הגעתו לנתניה למשחק חצי הגמר ואם ננצח למשחק הגמר, עשויה בהחלט לתרום רבות לכוח הנתנייתי. בכדורגל חופים ניתן להחליף שחקנים בהתאם לצורך. לעומק הספסל וליכולת לשמור על ערנות מיטבית משמעות רבה".

מעבר לכדורגל חופים אתה משחק גם כדורגל קלאסי. האם אתה צפוי להתקדם לליגה בכירה?

"לעונה הקרובה אני חתום בהפועל אזור בליגה א'. אני יודע שבגילי (28), זה הופך להיות לקריטי יותר ויותר. לפעמים, זה מעבר לכישרון. אני מאמין, שהצ'אנס הזה עוד יגיע בעתיד הקרוב". בעניין זה, אנחנו בנתניה און ליין נוסיף, כי שתי קבוצות בליגות הבכירות מביעות עניין בלמל.

לכתבות ספורט נוספות סביב השעון, מוזמנים לבקר במדור ספורט נתניה און ליין – נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן