המחבל שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם ז"ל שוחרר מהכלא

רושדי אבו-מוך שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם שוחרר היום (שני) מהכלא; משפחתו של תמם דורשת לשלול את אזרחותם הישראלית של ארבעת חברי החוליה

0
1171
משה תמם ז"ל, ארכיון נתניה און ליין

המחבל רושדי אבו-מוך, שהיה מעורב ברצח החייל משה תמם ז"ל, שוחרר היום מכלאו לאחר 35 שנות מאסר.

בשנת 1984 נחטף החייל משה תמם ז"ל על ידי חוליית מחבלים במחלף נתניה, כשהיה בדרכו הביתה לחופשה מהצבא. כנופיית המחבלים ובהם איברהים אבו-מוך, איברהים ביאדסה, וואליד דקה ורושדי אבו-מוך, אשר פעלו מטם החזית העממית לשחרור פלסטין הורשעו במעורבות ברצח.

פרשיית הירצחו של תמם ז"ל טלטלה את המדינה, על אבו-מוך ושאר חברי חוליית המחבלים הוטלו מאסרי עולם, אולם בשנת 2012 קצב בית המשפט את עונשם.

רושדי אבו-מוך ריצה 35 שנות מאסר ועם שחרור ישוב, ככל הנראה, לביתו בבקה אל גרביה.

משפחתו של משה תמם ז"ל מחתה על שחרורו של אבו מוך ואף ביקשה משר הפנים בבקשה שישלול את האזרחות הישראלית שלו.

אורן תמם, אחיו של משה תמם ז"ל, סיפר: מבחינתנו זהו יום מאד קשה עבורנו. יכולנו לצפות את זה מ-2012 כשעשו לנו מחטף וקצבו את העונש שלהם בלי ידיעתנו. כבר אז ידענו שברגע שקצבו שלהם את העונש שהיום של השחרור הזה יגיע. לצערי הרב היום הזה הגיע. אתמול הודיעו לי משירות בתי הסוהר שהרוצח משתחרר. ידענו את זה, אבל לקבל טלפון זה לא פשוט. מאותו רגע הכל צף, כל הכאב וכל המאבקים שאנחנו מנהלים לאורך השנים נגד ארבעת הרוצחים. לחשוב על כל התמונות- איך הולכים לקבל אותו שם עם תהלוכות ודגלי פלסטין".

אורן תמם הוסיף וסיפר: "לפני שנה פנינו לשר הפנים ולפני חודש חידשנו את הפניה שישלול את האזרחות שלו, אבל שר הפנים גורר רגליים למרות שזה בסמכותו. זה יום קשה מאד עבורנו אבל אנחנו נמשיך להיאבק עד שהאזרחות שלו ושל יתר המחבלים תשלל. צריך לזכור שאין לזה תקדים שאזרחים בעלי תעודה כחולה שביצעו פיגוע טירור חוזרים למקום המגורים שלהם. צריך לזכור שבקה אל גרביה זה רבע שעה נסיעה מנתניה. אני יכול לפגוש אותו בקניון. אנחנו נמשיך להיאבק".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן