מכבי נתניה – ירין חסן מגשים חלום

0
286
ירין חסן, מכבי נתניה. נתניה און ליין
ירין חסן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר לנתניה און ליין

 

 

כל ילד אשר מגיע לראשונה לחוג כדורגל ואחר-כך לקבוצת ילדים, חולם בסופו של דבר להגיע לקבוצת הבוגרים של הקבוצה – ואולי – אם המזל יאיר פנים – גם לענוד את סרט הקפטן. בלמה של מכבי נתניה, ירין חסן, מהכדורגלנים הבודדים אשר משחקים, ולא רק בגלל גילם הצעיר, בעבור הסמל, הגשים את חלומו: הוא ישמש כקפטן הקבוצה ברוטציה עם עומר פרץ.

חסן, המשחק זו העונה השלישית במדי הקבוצה הבוגרת, צפוי לשמש עוגן מרכזי בחוליית ההגנה לאור עזיבתו הצפויה של עידו לוי. בניגוד לרבים בגילו, שבראיונות לתקשורת נוהגים לדבר – לעיתים קרובות – בהתנשאות ובמשפטים מובנים, מקפיד חסן על ענווה, מדבר בלשון רבים ומעניק את כל הכבוד הראוי לחבריו לסגל, למאמן שלומי דורה וליו"ר הקבוצה דורון אוסידון. בראיון לספורט נתניה און ליין – נתניה און ליין, בין אימון לעוד אימון לקראת המפגש במחזור הקרוב עם בית"ר ירושלים, משדר חסן אופטימיות.

במחזור הראשון בליגה נרשם למכבי נתניה הפסד מרגיז. מהי התחושה הכללית?
"ברור שסיימנו את המשחק בתחושת אכזבה. ציפינו לפתוח את העונה ברגל ימין ולקחת נקודות בפתח תקווה. לצערי זה לא קרה, גם לא תיקו אשר היה משקף יותר את המשחק. אנחנו, כולנו, עם הפנים קדימה. חדורי מוטיבציה להביא שלוש נקודות לבית".

במשחק מול פ"ת בלט הקהל הרב שהגיע כדי לעודד את מכבי נתניה, ואולם חלק מהקהל איבד סבלנות. איך אתה מנתח זאת?
"הקהל של מכבי נתניה הגיע בהמוניו וזה לא דבר של מה בכך. הקהל מזין ודוחף אותנו, ואני מאמין כי המהפך שנעשה בקבוצה במהלך החודשיים האחרונים, עם כניסתה של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר לתמונה, עודד גם את הקהל להגיע. אני מעולם לא אעביר ביקורת על השיפוט עצמו – גם אם היו דברים מרגיזים כדוגמת טגה שקיבל אדום ושחקנים שבזבזו זמן. אני מבין את מחאת אוהדי מכבי נתניה, אולם גם מחאה צריכה להיות בהתאם למקובל כדי להימנע ככל הניתן מכך שהקבוצה תחטוף עונשים".

ההפסד לפתח תקווה הגיע, דווקא בליגת העל, ולאחר תוצאות טובות בגביע הטוטו. מה ניתן ללמוד מזה?
"נכון שעשינו תוצאות טובות בגביע הטוטו. בכדורגל תמיד יהיו עוד הפסדים ועוד ניצחונות במהלך העונה. הקבוצה שלנו טובה, האימונים גיבשו, מגבשים ובעיקר מחדדים את כולנו. הדבר החשוב באמת הוא, שאנו מגלים יציבות בכל משחק ההגנה ולמרות גל הפציעות מערך הקישור וההתקפה יציב וכולנו, כל שחקני הקבוצה, נותנים כתף ופועלים – בהתאם להנחיות המאמן – כדי לתקן את הטעון תיקון".

אפרופו פציעות, האם קללת הפציעות לא מלחיצה אתכם?
"פציעות הן חלק מהמשחק. ברור שקיים לחץ מסוים ברגע שמאבדים שחקן סגל לתקופה. ואולם, הסגל המקצועי בניצוחו של שלומי דורה ובגיבוי מלא של דורון אוסידון, בנה סגל שחקנים רחב, בו כל שחקן יודע שעליו לתת יותר וגם למלא את החלל שנוצר בשל פציעתם של השחקנים".

מהי מטרת העל של מכבי נתניה בעונה הקרובה?
"מטרת העל היא, קודם כל, לעשות עונה שקטה ללא הסתבכויות מיותרות ומאבקי תחתית. בשלב ראשון המטרה היא צבירת כמה שיותר נקודות כדי לאפשר לקהל ליהנות מאיתנו ויחד איתנו ממכבי נתניה"
.
ההגנה בשלב זה מתפקדת יחסית מצוין. כיצד פותרים את הבעיה הקיימת בהתקפה?
"הצוות המקצועי מבין הרבה יותר ממני. כולנו שואפים ליותר, גם בחוליית ההגנה וגם בהתקפה. בסך הכל, הגענו במספיק משחקים להזדמנויות רבות. אני מאמין וגם רואה בכל אימוני הקבוצה את המאמץ הרב שמשקיע שלומי דורה בשיפור ההתאמות בין כולנו. כדורגל הוא משחק קבוצתי וכמו שאין הגנה בלי סיוע מהקישור וההתקפה, אין התקפה בלי סיוע מההגנה והקישור".

נבחרת לשמש כקפטן ברוטציה. מה עושה לך בחירה זו – דווקא כשחקן שגדל במכבי נתניה?
"מבחינתי, מדובר בהגשמת חלום ילדות. אני, מהיום בו התחלתי לשחק כילד במדי מכבי נתניה, ראיתי בקבוצה את הבית השני שלי. אין מאושר ממני לשחק במדי מכבי נתניה, לענוד את הסמל ולהודות בכל יום על ההזדמנות שניתנה. אני מקווה שאחזיר לשלומי דורה על האמון הגדול שלו בי. הוא הטמיע וחיזק בי את תחושת הביטחון והוא גורם לכולנו לחוש עד כמה אנו מוערכים. חובת ההוכחה היא עליי".

ביום ראשון תארח מכבי נתניה את בית"ר ירושלים לעיני אצטדיון מלא. האם נתניה תצליח לשחזר את הניצחון על ירושלים בגביע הטוטו?
"אין קבוצה שלא מגיעה למשחק עם רעב לניצחון ורצון לחזור הביתה עם שלוש נקודות. במשחק ביתי יש לנו את הנכס הכי חשוב, הקהל שמגיע לעודד ודוחף אותנו. למרות חשיבות המשחקים בגביע הטוטו, מדובר במשחקים בהם מרבית הקבוצות מבצעות הכנה לקראת ליגת העל. המטרה שלנו היא ניצחון. שלומי דורה מכין אותנו למשחק הזה ואנו מאמינים שנחזיר לו ולקהל שלנו על הדשא".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן