כדורסל: אליצור עירוני נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל

כך הודיעה מינהלת הליגה לקבוצה מהעיר נתניה שהעפילה מהלאומית. הסיבה: לקבוצה לא יהיה אולם כדורסל ראוי לפחות בשלוש העונות הקרובות. 

0
471
אולם כדורסל בנתניה
צילום fotolia

כך הודיעה מינהלת הליגה לקבוצה מהעיר נתניה שהעפילה מהלאומית. הסיבה: לקבוצה לא יהיה אולם כדורסל ראוי לפחות בשלוש העונות הקרובות. 

שבוע לאחר שהבקרה התקציבית אישרה, עקרונית, כי קבוצת אליצור עירוני נתניה עמדה בתנאי הסף, הודיעה מינהלת הליגה כי בשלב זה, אליצור נתניה לא תוכל לשחק העונה בליגת העל.

הודעה דרמטית זו הזכירה לאוהדי הקבוצה הוותיקה, פעם נוספת, את הסיבות שהביאו לפני למעלה מחמש שנים לפירוק הקבוצה.

על-פי מינהלת הליגה, לקבוצה לא יהיה אולם כדורסל ראוי לשחק בו לפחות בשלוש העונות הקרובות. מבדיקה שקיימה המינהלת עולה, כי בפועל אין היתר בנייה למתקן. הצפי, על-פי העירייה, הוא כי היתר זה יתקבל בתקופה של כשנה. הערכות הן, כי גם במקרה הטוב ההליך יימשך בין שנתיים וחצי לשלוש שנים. יש להדגיש, כי ראש עיריית נתניה שוחחה עם ראש המינהלת ואף שלחה בשם העירייה מסמכים המעידים על הכוונה והצעדים להקמת אולם.

"קיבלנו את תשובתכם לגבי לו"ז בניית האולם. מתשובתכם אנו למדים שבשלוש העונות הקרובות לא יהיה אולם בנוי, ותאלצו לשחק באולם בעיר אחרת", ענו במינהלת הליגה. "… בלו"ז שהעברתם לנו נכתב כי תהליך בניית האולם יימשך שנתיים וחצי. אין מחלוקת כי אולמה הנוכחי של הקבוצה לא בנוי לאחר משחקים של ליגת העל. זאת מאחר שאינו עומד בתנאי הסף הנדרשים. לפיכך, קבוצת אליצור נתניה לא תוכל לשחק בליגת העל בעונת המשחקים 2021/22".

נושא הקמת מגרש כדורסל תקני מעסיק את עולם הספורט בנתניה למעלה מעשור. בתקופה בה איש העסקים צבי ליבר שימש כבעלי קבוצת אליצור נתניה, עלתה הסוגיה. ליבר, באחד הצעדים הדרמטיים ביותר בספורט המקומי, הודיע על פירוק הקבוצה המצליחה. זאת, כיוון, שלדבריו כל ההבטחות להקמת אולם כדורסל נגוזו.

בעקבות זאת לקחה עיריית נתניה על עצמה את ניהול הקבוצה, שהחלה בפועל מחדש. מהליגות הנמוכות ועד להיסטוריה שרשמה בתום העונה. עת העפילה לליגת העל.

נתניה צפויה לערער על ההחלטה בבית הדין של איגוד הכדורסל. אפשרות נוספת, בהמשך, היא פניה לבית המשפט המחוזי.

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן