מהדקים קשרים: מופע הצדעה למלך מרוקו יתקיים בנתניה

כמחווה למלך מרוקו וכצעד ראשון לקראת כינון ברית ערים תאומות בין נתניה למרקש יתקיים בעיר מופע הצדעה חגיגי; נתניה תהיה העיר הראשונה שתכונן קשרי תאומות עם מרקש

0
238
כמחווה למלך מרוקו וכצעד ראשון לקראת כינון ברית ערים תאומות בין נתניה למרקש יתקיים מופע הצדעה; נתניה העיר הראשונה שתכונן קשרי תאומות עם מרקש
שגריר מרוקו בישראל עם ראש עיריית נתניה. צילום עיריית נתניה

עיריית נתניה תקיים מופע הצדעה חגיגי, כמחווה למלך מרוקו. כמו כן כצעד ראשון לקראת כינון ברית ערים תאומות בין נתניה למרקש.

הערב ייערך במעמד שגריר מרוקו בישראל, מר עבד אל רחים ביוד, ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר ונשיא קהילת יהודי מרקש, מר ג'קי קדוש.

בארוע, המשותף לאגודה לעידוד תיירות והיכל התרבות העירוני, תנגן התזמורת האנדלוסית אשדוד. לצידה יופיעו הזמרת ריימונד אבקסיס והפייטן בנג'מין בוזגלו.

מעיריית נתניה מסרו, כי נתניה תהיה העיר הראשונה בארץ שתכונן קישרי תאומות. וכן העיר הראשונה שתקיים ארוע מסוג זה בתחומה.

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, מסרה, כי היא גאה לקיים את המחווה. "אני גאה לקיים ערב מחווה למלך מרוקו, אשר בכל ימי שלטונו וימי שלטונם של אבותיו, נתן חסות והעניק חיי רווחה לציבור היהודי-מרוקאי שחי בתחומו. רבים מתושבי נתניה הם יוצאי מרוקו הזוכרים לה חסד נעורים וחשוב לציין עובדה זו. בעיקר לנוכח גילויי האנטישמיות בעולם, אשר חוזרים ומרימים ראש."

פיירברג הודתה לג'קי קדוש, תושב נתניה, על פיתוח וחיזוק הקשרים בין שתי הערים וכמובן לכל העושים במלאכה.

אפרים בולמש, המשנה לראש העיר, הממונה על התיירות, סיפר על הקשרים ההדוקים עם הממשלה במרוקו. "נתניה מקיימת קשרים הדוקים עם הממשל במרוקו. כמו כן בנתניה יש קהילה גדולה מאוד של יוצאי מרוקו ואך טבעי הוא הדבר שהעיר נתניה תקיים ארוע שכזה. אני גאה על כך שכיום, בניגוד לעבר, כל אחת מהעדות מבקשת להתחבר לשורשים שלה ומתגאה בתרבות שהביאה ומלווה אותה".

המופע יתקיים ביום ראשון ה-1.8.21 בשעה 20:30 בהיכל התרבות בנתניה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן