יקיר שינה נפרד לשלום: נתניה בלב

0
359
יקיר שינה - מכבי נתניה נתניה און ליין
יקיר שינה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

לבלמה של מכבי נתניה, יקיר שינה, היה ברור כבר לפני כחודש וקצת, שהוא לא ימשיך עם מכבי נתניה לליגת העל. בין השאר, בעקבות החלטה אישית שקיבל ושיתף את הסגל המקצועי. בינתיים הספיק יקיר שינה לחתום בראשון לציון, שוב, מסיבות אישיות, ובעיקר להתמוגג על העונה שעברה במדי נתניה – עונה אותה הוא מגדיר כעונה הכיפית, הטובה והמהנה בחייו.

ברכות על החתימה בראשון לציון. איך ההרגשה?
"הרגשה מעולה. המועדון בראשל"צ מסודר והוא מועדון טוב ומכובד. זה גם מועדון שהוא קרוב לבית. אחרי שנים של נסיעות ארוכות, עבורי זה חשוב מאוד. זהו מועדון המנוהל בצורה טובה ויעילה, ושנסיים את העונה נדע אם עשינו את הבחירה הנכונה".

האם התאכזבת מכך שלא קיבלת צ'אנס להמשיך עם מכבי נתניה בליגת העל?
"לא התאכזבתי מהסיבה הפשוטה, שזו החלטה שגיבשתי עם עצמי לפני כחודש – לעזוב בכל מקרה מסיבות אישיות. אני מבטיח לכולם להישאר להיות אוהד מספר אחד של מכבי נתניה בעונה הבאה. זו קבוצה יקרה לליבי. עברתי חוויה נדירה בעונה הנוכחית ואני שמח על כל רגע שהיה לי בקבוצה הזו".

שיחקת בקבוצות רבות בחייך. אם היית צריך להגדיר את העונה הנוכחית ביחס לעונות אחרות – עד כמה נהנית?
"אני יכול לומר לך באופן בלעדי, שזו העונה שהייתה הכי כיפית שלי עד עכשיו כשחקן כדורגל. זו העונה בה הכי נהניתי, בה רשמנו מבחינה ספורטיבית הישג חסר תקדים – גם ברמה עולמית. לעלות ליגה עם מינוס תשע נקודות, זה פשוט דבר ענק. חוויתי חוויה ענקית ואני מודה מכל הלב לשי ברדה וסלובו דראפיץ שהעניקו לי את הזכות לעשות את העונה הזאת במכבי נתניה. זו עונה שתיזכר במועדון עוד הרבה שנים. אני שמח שהייתי חלק מזה ואני מאחל למכבי נתניה את כל ההצלחה בעונה הבאה. הלוואי ומכבי נתניה תתברג בחלק העליון. אני פשוט אוהב את כולם".

האם אתה רואה את מכבי נתניה מתבססת בליגת העל או נאבקת על הירידה – על בסיס הסגל שנשאר נכון לעכשיו?
"אני יכול לומר לך בוודאות: מכבי נתניה מורכבת מסגל מוכשר מאוד, שאפתני אשר נאמן לסמל ולדרך. יש תהליך טוב שנבנה שם. בעלי הקבוצה, אייל סגל, עושה דברים נפלאים ועובד בצורה טובה – יחד עם כל הצוות שלו. יש למכבי נתניה את כל האמצעים להמשיך ולהצליח. אין לי ספק, שמכבי נתניה תתברג במרכז הטבלה ומעלה. השחקנים המרכיבים את הקבוצה נכון לעכשיו, ישראלים וזרים, רעבים להצלחה. יתרה מזאת, הרכב מסוג זה אני לא רואה בהמון קבוצות קיימות בליגת העל. מעבר לזה, הסגל המקצועי בראשות צמד המאמנים דראפיץ' וברדה, הוא בהחלט אחד הצוותים המקצועיים והטובים ביותר בכדורגל הישראלי. אני הרבה יותר מאופטימי".

האם באופן אישי ניתן לומר עליך, יקיר שינה, שוויתרת על משחק בליגת העל?

"מבחינת רמה אישית ויכולת, אני בהחלט חושב שאני מתאים לשחק בליגת העל – שם שיחקתי במרבית שנות הקריירה שלי. ההחלטה שלי לשחק בליגה הלאומית בראשון, היא אך ורק מסיבות אישיות. אם הייתי מחכה, יכול להיות שהייתה מגיעה גם הצעה מליגת העל. באופיי, אני תמיד שואף להתקדם ולהיות הכי טוב – היכן שלא אשחק".

מהן המטרות שלך בעונה הבאה בראשון לציון?
"מהשיחות שניהלתי אני מבין, שתקציב הקבוצה בעונה הבאה הוא מכובד מאוד. לגבי מטרות עדיין קשה לומר בשלב זה, כי עדיין לאנחתם הסגל הסופי – לא לנו ולא לקבוצות אחרות. לכולנו ברור, שמדובר בליגה משוגעת – כך שבשלב זה אין לי מושג".

קיבלת לא מעט אהבה מהקהל הנתנייתי. עד כמה תתגעגע אליו?
"מדובר בקהל אדיר, גם כמותית וגם בכמות האהבה והתמיכה שהוא מעניק. כאחד אשר שיחק במדי מכבי תל-אביבי, אני יכול להעיד שמדובר באותה עוצמה. העידוד ממש נפלא. במכבי נתניה הרגשנו כולנו, שקהל האוהדים הם חלק בלתי נפרד גם מהצלחתה של הקבוצה במגרש וגם בהצלחתה של הקבוצה מחוץ למגרש. אני מאוד אתגעגע. מדובר באמת בקהל יקר ומיוחד ולי יש בו חברים טובים".

האם אתה מאמין, במצב הקיים היום, שקבוצה בליגה הלאומית תצליח לשחזר עלייה מרשימה כמו שרשמה נתניה?
"במילה אחת לא. אני לא חושב שיש למכבי נתניה תחליף. מעבר למינוס תשע נקודות, רשמנו לזכותנו 25 משחקים ללא הפסד. רק נתון זה נחשב להישג חסר תקדים בכל קנה מידה אם נבדוק סטטיסטית את תוצאות עשרות קבוצות לאורך עשרות שנים של כדורגל ישראלי".

עוד כתבות העשויות לעניין את אוהדי מכבי נתניה:

כדורגל חופים: דודו מכלוף רוצה את הגביע

ראיון על רעיון: ניצן חורש ושיר העלייה של מכבי נתניה

דני עמוס בראיון ראשון: לומד את שירי אוהדי נתניה

אהבתם את הראיון עם יקיר שינה? פרגנו בשיתוף בפייס ובתגובה…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן