החלום ושיברו: קובי חסן עוזב את מכבי נתניה

1
465
קובי חסן צילום ניר אנשר
קובי חסן. צילום ניר אנשר

קובי חסן חלם לסיים את הקריירה בקבוצת נעוריו, אבל המציאות (כרגיל) טפחה על פניו; את הקריירה הוא ייאלץ לסיים בשלב זה בקבוצה אחרת

מאת חנן ליבוביץ' 

במהלך הקיץ שעבר, כשהשחקן קובי חסן קיבל פניה רשמית להצטרף לקבוצת נעוריו מכבי נתניה, לא היה מאושר ממנו.הקשר הוותיק האמין בכל ליבו, שהגורל הועיד לו סוג של סגירת מעגל. כמי שעבר כבר בקריירה שלו תחנות רבות וכבר נחשב מזמן לקבלן העליות מספר אחד בארץ, חשב חסן שהעלייה לליגת העל עם מכבי נתניה תאפשר לו לעשות עוד שנה שנתיים בליגת העל ואז לפרוש בקבוצת נעוריו.

קובי חסן צילום ניר אנשר
קובי חסן. צילום ניר אנשר

חסן באמת קיווה ואף התבטא בנושא תחת כל עץ רענן, מיקרופון או עיתון. אולם, הפציעה במחזורים הראשונים בליגה הלאומית ולאחר מכן דלקת ריאות שהסתבכה, לא תרמו רבות. אומנם, בחודשיים האחרונים הוא הצטיין. אולם, מהר מאוד, עם ההיערכות הראשונית להרכבת הקבוצה לליגת העל, קיבל חסן הודעה על ניפויו מהסגל לעונה הבאה. את הקריירה הוא יאלץ לסיים, ככל הנראה, במקום אחר. בראיון לנתניה און ליין מספר חסן על התחושות.

מהן התחושות המלוות אותך מאז הודיעו על ניפוייך?
"בגדול אכזבה. חשבתי שאני אקבל קצת יותר קרדיט. רציתי מאוד לסיים את הקריירה ולפרוש ממשחק בקבוצת מכבי נתניה – כך שאני לא יודע בדיוק ממה אני יותר מאוכזב: מהרעיון שאאלץ לפרוש מהכדורגל או מכך שאאלץ לעשות זאת במקום אחר".

האם, לטעמך, ההחלטה להיפרד ממך נובעת אך ורק ממניעים מקצועיים?
"כן,ברור לי שזאת החלטה מקצועית של המאמן יוסי מזרחי. לדעתי, הוא לא ראה אותי משתלב בקבוצה בעונה הבאה. כמאמן, זאת זכותו המלאה. מה שקצת אכזב אותי זה העיתוי: דווקא בחודש האחרון חזרתי לכושר מצוין וגם דיברנו על זה. אולם, זאת ההחלטה שהוא קיבל ולי באופן אישי חבל".

האם החלום שנגוז, לסיים את הקריירה בקבוצת נעוריך, מעורר בך כעס?
"הדבר שהכי מעציב אותי היא העובדה שחזרתי לכאן, למכבי נתניה, מתוך אמונה ותחושה שמדובר בסגירת מעגל בשבילי. אם יכולתי לפרוש ממשחק פעיל כשאני לובש את מדי מכבי נתניה, זה היה מושלם מבחינת הקריירה שלי. אולם, שלא תבין לא נכון, בכדורגל מקצועי לתחושות אין מקום רב. מבחינתי, אני חדור מוטיבציה להמשיך הלאה ולהוכיח בכל מקום בו אשחר שיש בה מה לתרום לקבוצה. לכל קבוצה".

בכל זאת, עשיתם עונה אדירה. במבט לאחור, כשחתמת לפני עונה בנתניה, האמנת שתצליחו מעל ומעבר למצופה?
"ידענו והיה ברור לכולנו מהרגע הראשון שנעלה ליגה. זאת הייתה המטרה העיקרית והמרכזית. זאת לא הייתה הפתעה מבחינתי. ההגעה לגמר גביע המדינה היוותה עבור כולנו את הדובדבן שבקצפת. אף אחד לא תכנן או לקח בחשבון בתחילת הדרך, שנגיע למעמד הזה. המסע בדרך לגביע הפך את העונה מטובה לאדירה. עונה מהסוג שאוהדים יזכרו לאורך שנים".

האם אפשר לומר שזאת העונה המרגשת ביותר בקריירה שלך?
"אפשר לומר שכן. מבחינה מקצועית היו לי עונות יותר טובות, אבל החיבור של שחקני הקבוצה, המועדון והקהל הפכו את העונה הזו למרגשת ביותר בחיי".

פתחת את העונה מצוין, לאחר מכן נפצעת ואז חלית. האם ההיעדרות ארוכה תרמה להחלטה שלא להמשיך איתך לליגת העל?

"ברור שאם הייתי ממשיך באותו כושר ובאותה הצגת יכולת כמו בפתיחת העונה, הדברים היו נראים אחרת. הפציעה לא הייתה כל-כך משמעותית, לא כמו דלקת הריאות שהסתבכה ועצרה לי את הכל".

וכעת, האם שוב תשמש כקבלן עלייה לקבוצה בליגה הלאומית?
"יש דיבורים. אולם, אי-אפשר בשלב זה להצביע על משהו קונקרטי. אני מעריך שהקבוצה שתיקח אותי, תבנה על זה שאסחב אותה חזק בצמרת הליגה הלאומית".

האם לטעמך, מיתוגך כקבלן עליות, מרתיע מאמנים מלקחת אותך לליגת העל?
"הפספוס הוא רק שלי! אני הוא זה שהעדיף לשחק כשחקן מוביל בליגה הלאומית – רק בגלל הנוחות. אישי. אני אוהב את תחושת הדומיננטיות בקבוצות בהן אני משחק. היו לי הצעות לשחק בליגת העל, אבל לא רציתי להיות סתם עוד שחקן בסגל של קבוצה. תמיד אהבתי את הרעיון ואת התחושה, שקבוצה נבנית סביבי. זה היה הדרייב שלי להביא את המספרים ותשוקה לעלות את הקבוצות ששיחקתי בהן חזרה לליגת העל".

כאחד השחקנים המוערכים והאהודים יותר בעונה החולפת במכבי נתניה, מילות פרידה לאוהדים?
"ראשית, אוהדי נתניה הם היו הסלע האיתן והיציב, שחיזק אותי בכל התקופה הקשה שעברתי העונה. האוהדים הם אלה שגרמו לי להגיע עם חיוך לאימוני הקבוצה. אם זה היה אפשרי, הייתי ניגש לכל אחד ואחת מאלפי האוהדים, לוחץ להם יד ואומר תודה ענקית על תמיכה מופלאה בטוב וברע. וגם שאשחק במקום אחר, לבי יישאר עם אוהדי מכבי נתניה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן