נתניה: מאות תלמידים במיזם בית ספר מנגן

0
525
בית ספר מנגן - נתניה 2019 בשיתוף הקונסרבטוריון העירוני
בית ספר מנגן. צילום רן אליהו

אין כנראה מראה מרנין יותר מלצפות ולהקשיב לנגינתם של תלמידים צעירים, העושים את צעדיהם הראשונים במוסיקה. כך היה במהלך שני ימי שיא שנערכו במסגרת חגיגת הסיום של התכנית העירונית "בית ספר מנגן", המופעלת בנתניה בתשעה בתי ספר על ידי הקונסרבטוריון העירוני בניהולו של מוטי מירון. התכנית הינה בשיתוף מינהל החינוך בעיריית נתניה בראשותה של טובה דולב, וכן של ועד ההורים העירוני, שכן התכנית המסובסדת עולה כסף.

התכנית המוסיקלית כללה נגינה של תזמורות כיתה ד' (שנה ראשונה בביה"ס המנגן) ושל התזמורות המתקדמות (כיתות ה'-ו') בכלי נשיפה, תצוגת כלים של כיתות ב' המנגנים בכלי קשת וכן נגינה משותפת של התזמורות.

לדברי מוטי מירון, ימי השיא מהווים הזדמנות להקשיב לתזמורות של בתי הספר המשתתפים, ולהתרשם מהיקף ומרמת הפעילות המוסיקלית המתקיימת בהם.

ביום השיא הראשון, שנערך באולם הספורט של ביה"ס תשרי, השתתפו תזמורות בתי-הספר תשרי, נעמי שמר, תחכמוני, יגאל אלון וקרליבך, כאשר ביום השיא השני שנערך באולם הספורט של בית החינוך ישורון  – השתתפו תזמורות בתי-הספר ישורון, רועי קליין, עוזיאל ובגין.

התכנית מאפשרת לתלמידים חשיפה לנגינה בכלי קשת וכלי נשיפה, כאשר הלימודים משתלבים במערך השעות הבית ספריות וכן בתום יום הלימודים. הלימודים עצמם כוללים שיעורים קבוצתיים והתנסות בנגינה בתזמורת, במבחר בתי ספר בעיר. תלמידים המעוניינים להמשיך ולהעמיק בנגינתם, עושים זאת במסגרת שיעורי הקונסרבטוריון ובמקביל ממשיכים להשתתף בהווי הבית ספרי כנגנים בתזמורות בית ספריות.

כתבות נוספות העשויות לעניין: 

זהירות: דיווחים על היתקלויות עם נחשי צפע ברחבי העיר

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן