אפקט אמאזון: מתחם לוגיסטיקה ותעשייה יוקם באבן יהודה

0
4361
טכנו פארק - אבן יהודה. הדמיה. יח
טכנו פארק - אבן יהודה. הדמיה. יח"צ

תחום הלוגיסטיקה ממשיך להתחזק על רקע הגדלת היקף הקניות באינטרנט והמשך התחזקות ענף היבוא בישראל על חשבון הייצור המקומי. קבוצת סופרין, העוסקת בייזום, ניהול והקמה של פרויקטים נדל"ניים למגורים, משרדים, מסחר ולוגיסטיקה, וכן קבוצת וייס העוסקת בין השאר בניהול, ייזום והשבחה של נכסי נדל"ן בארץ ובעולם, הודיעו כי חתמו על אופציה לרכישת קרקע ברחוב האלה אשר באזור התעשייה המתפתח של אבן יהודה.

על הקרקע עתידות הקבוצות להקים את "טכנו פארק אבן יהודה" – מתחם תעשייה קלה ולוגיסטיקה וכן שטחי מסחר בהיקף של כ- 18,000 מ"ר. על פי התכנון, שטחי המסחר יהוו כ- 6,000 מ"ר מהשטח הכולל.

במסגרת ההסכם ניתנה לסופרין ווייס אופציה, מידי הבעלים הפרטיים של הקרקע, לרכישת הזכויות במגרש בן 18 דונם כשעל פי התב"ע המאושרת כולל זכויות להקמת מרלו"ג בן 2 קומות על פני כ- 18,000 מ"ר שרובם מיועדים לתעשייה קלה ולוגיסטיקה והיתר למסחר. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד האדריכלים "בר-לוי דיין אדריכלים".

סופרין ווייס יארגנו בתקופת האופציה שניתנה לתשעה חודשים, קבוצת רכישה במסגרתה יציעו שטחי תעשייה ומסחר באומדן עלות של כ- 8,500 שקלים למ"ר. הקבוצות מעריכות כי אומדן עלות הקמת הפרויקט כולו יסתכם בכ- 230 מיליון ש"ח, כשהאכלוס הצפוי עתיד לעוד כשלוש שנים. עלות הקרקע כ 62 מיליון שקלים.  את הקבוצה ייצגו עוה"ד יריב שלום ואידמית כהן וינשטוק ממשרד ליפא מאיר ושות'.

אזור התעשייה והעסקים של אבן יהודה החל להתפתח מאוד בשנה האחרונה על רקע הגידול וההתרחבות של היישוב הצפוי לגדול בעוד מספר מאות של יחידות דיור בשנים הקרובות, ובשל היותו ממוקם בלב אזור השרון. אזור התעשייה המתפתח במזרח היישוב ממוקם על כביש 4 ובסמוך לכביש 57 המחבר את מחלף ניצני עוז בכביש 6 עם העיר נתניה, ומקצר את הנסיעה מהיישובים והמושבים באזור כמו אבן יהודה וכפר יונה לעבר המרכז.

גם תחנת הרכבת בבית יהושע נמצאת בקרבת מקום. בין החברות הנמצאות גם הן באזור התעשייה המורחב והמתפתח ניתן למצוא את חברת CTC יבואנית אופני TREK לישראל, סמיקום תעשיות, שפר תעשיות אלומיניום, גרביטי יבואנית ציוד אתגרי, ארדע פלסט, ופלד הספקה טכנית.

צחי סופרין, מבעלי קבוצת סופרין מסר בתגובה, כי  "הדרישה לשטחי תעשיה ומלאכה ושטחים ייעודיים לאחסון מודרני באזורים נוספים מחוץ לתל אביב גרמה להתפתחות מרכזים לוגיסטיים רבים במעגל השני ולא רק בפריפריה. מקומות כמו חולון, ראשון לציון ואזור השרון הופכים לקרקע אטרקטיבית להקמת מרכזים לוגיסטיים חדשים המאפשרים לבעלי מלאכה או משרדים קטנים לעבוד למשל ליד הבית או להימנע מהכניסה והיציאה לתל אביב בשעות העומס בבוקר ובערב. כמו כן לרכוש או לשכור שטח או משרד בעלויות נמוכות הרבה יותר. באזור אבן יהודה בפרט נוצר גם ביקוש על ידי תושבים מהמושבים באזור המתקשים להסב מבנים חקלאיים לעסקים או לפעילות חקלאית בעידן המודרני מאחר ולא ניתן להוציא רישיון עסק להסבה שכזו. המרכז הלוגיסטי הוא פתרון אידאלי עבורם".

ואילו רוני וייס, יו"ר קבוצת וייס, ציין כי  "זיהינו את הביקוש לרכישת נכס מסוג זה במתכונת של קבוצת רכישה, שכן לקבוצה יכולת להעניק למשקיעים וללקוחות הקצה, משרד או שטח אחסנה בעלויות זולות משמעותית מרכישת נכס קיים. לדעתי, נכסי הנדל"ן לענפי התעשיה הקלה והלוגיסטיקה, במיוחד באזורי המעגל השני של תל אביב ובפרט באזור השרון והשפלה ימשיכו לנסוק בשנה הקרובה עקב ביקושים גבוהים, שכן המסחר המקוון ממשיך להתחזק וכתוצאה מכך הגידול ביבוא סחורות מחו"ל. על כן, ישנו צורך מידי בהימצאותם של מרכזי אחסנה בצמוד ריכוזי האוכלוסייה במדינה, קרי: מרכז הארץ. אזורים כמו אזור השרון הנם אסטרטגיים במיוחד"

"היום לייבואנים קטנים ובינוניים אין אפשרות לרכוש מרלו"ג העונה לדרישותיהם, מאחר ומרבית המרלו"גים מתפרסים על שטחים של אלפי ועשרות אלפי מ"ר, אנו מציעים ללקוחות אלה להיות בעלים של יחידות בגודל של החל מ- 250-300 מטר כחלק ממרלו"ג מודרני עם אפשרות לפריקת סחורה בכל יחידה באופן עצמאי".

"אנו צופים לשווק למשתמשי קצה ומשקיעים, שאין ספק שיהנו מהצפת ערך משמעותית של השקעתם. המחירים של נכסים לוגיסטיים מטפסים בקצב מהיר מאוד, אולם שיווק הפרויקט ייעשה במחירים אטרקטיביים ביותר. אשר על כן, אני מעריך שהשיווק יסתיים תוך פרק זמן קצר. בימים אלה אנו ממשיכים באיתור קרקעות נוספות לשימושים לוגיסטיים".

לכתבות נוספות בתחום מרכז לוגיסטיקה (מלר"ג) בנתניה ואבן יהודה:

החלה בניית מרכז לוגיסטי באבן יהודה בעלות של 230 מלש”ח

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן