בורקס טורקי ביתי – הסוד זה בקראנצ' (מתכון)

3
2941
בורקס טורקי - מתכון לבורקס טורקי עם שלושה סגנונות מילוי - נתניה מבשלת
בורקס טורקי ביתי. צילום bigstock

אין תושב נתניה שלא מכיר את הטורקייה, בית מאפה ברחוב הרצל, שהפך למוסד קולינרי אחרי עשרות שנים בהן האכיל בלילות את הבליינים ובמהלך הימים עוברי אורח ב… בורקס טורקי על כל גווניו וסגנונותיו.

בינינו, בורקס טורקי חם, טרי ובעיקר קראנצ'י, כשלצידו ביצה קשה מומלחת ומפולפלת או מלפפון חמוץ במלח, רצוי ביתי, היא אחת המנות היותר כיפיות. היא מתאימה לארוחת בוקר שבת, היא כיפית לארוחת צהריים ולחובבי האכילה בלילה, אחרי בילוי כיפי, היא באה טבעי.

 

עבורי, בורקס  טורקי הוא מאכל מלכותי של אנשים פשוטים. הוא קל להכנה, אבל האהבה שהוא מחזיר שווה כל ביס. במיוחד עבור גולשי וגולשות נתניה און ליין – ksn, כתבתי מתכון מהיר (כזה המשתמש בבצק פילאס מוכן).

מתכון בורקס טורקי (מתכון לבורקס טורקי קל להכנה)

מרכיבים :

חבילה של בצק פילאס

מילוי גבינה ומנגולד:
כרישה קטנה פרוסה דק
חבילת עלי מנגולד קצוצה – ללא החלק הלבן
לפורר 50 גרם גבינת רוקפור (לא במתכון המקורי, אבל…)
200  גרם גבינת פטה מפוררת
2 חלמונים
מלח לפי הטעם
פלפל לפי הטעם

מילוי תרד:
מכינים בצד סלק ירוק או תרד ,שוטפים וחותכים לרצועות דקות. מפזרים על מגבת ומייבשים היטב. מניחים את העלים על הבצק. אפשר לצורך טוויסט מגניב להוסיף להם גם עלי נענע קצוצים. תמיד ממליץ לפורר מעל  גבינת פטה או בולגרית

מילוי חציל וגבינות:
מכינים חציל צלוי על האש או מבושל. מקלפים ומניחים בצד. מטגנים קצת בצל קצוץ בשמן ולתוכו מוסיפים את החציל; מטגנים כדי ששארית הנוזלים יתאדו ומוסיפים קצת רסק עגבניות, מלח ופלפל לפי הטעם. ממשיכים לטגן מספר דקות נוספות. אם רוצים להוסיף למילוי גם גבינה, מורחים את תערובת החציל ומפוררים עליה קצת גבינה בולגרית או גוררים קשקבל.


שלבי הכנה:
מרדדים את הבצק, כך שנקבל עובי הכי דק שאפשר. חותכים לרצועות בעובי 15 ס"מ. ממלאים פס של מילוי לאורך כל רצועת הבצק. סוגרים היטב. מאריכים כל רצועת בצק  מעט על-ידי  עבודה עם שתי הידיים, מגלגלים ויוצרים מעין רולדה ארוכה.

יוצרים צורת שבלול או עיגול, מורחים מעט בביצה מהולה במים. מפזרים שומשום או קצח ומכניסים לאפיה של 20-25 דקות בתנור שחומם מראש על 180 מעלות.

בתיאבון!

מתכונים מבוקשים במיוחד אצלנו: 

מתכון עוגת טורט רכה וגבוהה במיוחד

עוגת טארט תפוחים כיפית

מתכון חזה עוף בארבעה טעמים

 

בתיאבון

3 תגובות

  1. רק הבקר גיליתי את הבלוג המקסים שלך
    ניסיתי לכתוב לך בווטאספ אבל לא מצליחה
    נאמר לי שאתה גם מבין בטבעונות
    אנחנו משפחה עם צליאק ואני אופה הרבה מאד עבור נכדי אבל לאחרונה אחד הנכדים הפך גם לטבעוני ואני לא יודעת מה מחליף ביצה באפיה
    אשמח אם תיידע אותי
    אהובה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן