תלמידי י' טשרניחובסקי נגד רן ארז; השביתו הלימודים

מועצת תלמידי טשרניחובסקי - נתניה השביתה היום (ראשון) את הלימודים בשכבת י'. השבוע יתקיימו צעדי מחאה נגד החלטת רן ארז לבטל הטיולים השנתיים. 

0
1385
הספרייה בתיכון טשרניחובסקי. צילום עידו ארז
הספרייה בתיכון טשרניחובסקי. צילום עידו ארז

מועצת תלמידי טשרניחובסקי – נתניה השביתה היום (ראשון) את הלימודים בשכבת י'. השבוע יתקיימו צעדי מחאה נגד החלטת רן ארז לבטל הטיולים השנתיים. 

בצעד חסר תקדים הודיעה במוצאי שבת מועצת תלמידי תיכון טשרניחובסקי, על השבתת הלימודים בשכבת י'. ואכן, מאות תלמידי ותלמידות השכבה נענו לקריאה, ולא הגיעו לבית הספר היום (ראשון). במהלך השבוע מתוכננים צעדי מחאה נוספים שיכללו את כלל שכבות בית הספר.

השביעתה הינה נגד יו"ר ארגון המורים, רן ארז, שבמסגרת המאבק לשיפור שכר המורים והמורות, הנחה את כלל בתי הספר שלא לקיים טיולים שנתיים ומסיבות סוף שנה.

מזה כשנה מקיים ארגון המורים משא ומתן מול האוצר בנוגע לשיפור שכר המורים והמורות. בעוד באוצר טוענים, כי הציעו מספר אלטרנטיבות לשיפור השכר, רן ארז טוען כי הצעות אלה, אינן עומדות בקנה אחד עם האינפלציה. המשמעות, כך לטענתו, שבטווח של חמש שנים, שכר המורים יישחק עוד יותר. בריאיון שנתן תקף את שר החינוך יואב קיש ואמר: "אנחנו אולי מורים, אבל לא מטומטמים". מנגד, שר החינוך קיש תקף אישית את ארז ואמר, כי גישתו הכוחנית לא מאפשרת להתקדם במו"מ.

לפני כשבוע, כאמור, לאחר שבמהלך החודשים האחרונים בלם בית המשפט לענייני עבודה ניסיונות של ארגון המורים להשבית את מערכת החינוך, הודיע ארז כי אירועי סוף שנה וטיולים שנתיים יבוטלו. צעד זה עורר את זעמם של מועצות התלמידים מכל רחבי הארץ.

בביה"ס טשרניחובסקי בנתניה, כאמור, הודיעה מועצת התלמידים על השבתת הלימודים היום (ראשון) בקרב שכבת י'. "תלמידי ותלמידות י' עד היום מתמודדים עם השלכות הסגרים בזמן הקורונה. עם כל הכבוד לרן ארז ולצורך להגדיל ולשפר שכר המורים, יש גבול. את המלחמות שלו שלא יעשה על גב התלמידים".

עוד הוסיף אחד מתלמידי שכבת י' טשרניחובסקי, כי "אני מקווה שישפרו את שכר המורים. רק שהפעם יכלול המהלך אפשרות לקצר ההליכים להוצאת מורים פחות מוצלחים או שחוקים מהמערכת".