תהדיג פרסי – כך תכינו עוגת אורז פרסי מושלמת

המטבח הפרסי הוא אחד המטבחים העשירים והעתיקים בעולם. תהדיג פרסי היא מעין "עוגת" אורז הכוללת תחתית קראנצ'ת של תפוחי אדמה. הטעם? מושלם! 

5
6274
המטבח הפרסי הוא אחד המטבחים העשירים והעתיקים בעולם. תהדיג פרסי היא מעין
המטבח הפרסי הוא אחד המטבחים העשירים והעתיקים בעולם. תהדיג פרסי היא מעין "עוגת" אורז הכוללת תחתית קראנצ'ת של תפוחי אדמה. הטעם? מושלם! שף סער אהרוני עם מתכון וטיפים להכנת אורז פרסי נכון ומדויק

המטבח הפרסי הוא אחד המטבחים העשירים והעתיקים בעולם. תהדיג פרסי היא מעין "עוגת" אורז הכוללת תחתית קראנצ'ת של תפוחי אדמה. הטעם? מושלם! 

למאכל המדהים הזה קוראים "תהגיד", כי כך קוראים לאותה תחתית קראנצ'ית. אז מה זו המנה הזו? איך מכינים אורז פרסי מושלם? בו כל גרגיר יוצא אחד אחד?

אורז, עם עשבי תיבול, תחתית קרנצ'ית של פרוסות תפוחי אדמה ולמשקיעים: חמוציות ועוד. כדי להקל, פירטתי וגם פישטתי כמה שיותר. אני ממליץ להשתמש בתבלינים טריים, כאלה שאני קונה בחנויות התבלינים בשוק נתניה.

תהדיג פרסי – עוגת אורז פרסים עם תחתית תפוחי אדמה קראנצ'ית

מרכיבים:

2 כוסות אורז פרסי
4 כוסות מים
2 כפות מלח (לבישול עם האורז)
4 תפוחי אדמה פרוסים לפרוסות בעובי 1 ס"מ

כוס שמן
כף כורכום

תוספות: חמוציות, צימוקים ומשמשים קצוצים

העשרת הטעמים: תמצית זעפרן, עלים של עשבי תיבול כדוגמת פטרוזיליה, כוסברה.

שלבי הכנה:
משרים את האורז במי ברז למשך שעה. מסננים היטב מנוזלים ועל הדרך אומרים שלום לעמילן.

מרתיחים מים עם שתי כפות מלח בסיר גדול. כאן אני מוסיף נגיעה של תמצית זעפרן (לא חובה). מבשלים את האורז במשך שבע דקות. לאחר מכן מסננים את האורז  מהמים ומעבירים לכלי. מערבבים פנימה את התוספות למי שאוהב ורוצה לשדרג. שימו לב, אני ממליץ להשרות הצימוקים, החמוציות והמשמשים הקצוצים כשעה במים.

בינתיים, יוצקים שמן לאותו סיר (כמובן, שימו לב שאין שם נוזלים ). מחכים שהשמן יתחמם קצת. מטגנים את פרוסות תפוחי האדמה מכל הצדדים. מוציאים. מוסיפים עוד קצת שמן לסיר וגם כורכום. דואגים שהשמן יעטוף גם את צידי הסיר. מערבבים היטב ומסדרים בתחתית הסיר את תפוחי האדמה. מעל, מניחים את האורז מבלי להדק.

טיפ שלי: צרו בעזרת ידית של כלי מטבח ארוך מעין ארובות שיאפשרו לשחרר אדים. מכסים ומבשלים 15 – 20 דקות מעל להבה בינונית. מנמיכים את הלהבה למינימום. מומלץ בלהבה הקטנה ביותר. מקשטים מעל עם חמוציות  ומבשלים שעה נוספת מכוסה. מניחים מגש על גבי הסיר והופכים בבת אחת. מרימים בזהירות את הסיר ליצירת "עוגת אורז" מושלמת שתרשים את כולם על השולחן.

עוד מתכונים מבית נתניה מבשלת אשר שברו את הרשת:

קוסקוס כרובית – המתכון הכי מטריף שיש
ארוחה מפסקת בתיבול אסיאתי: אטריות ביצים בסלמון

 

 

 

5 תגובות

  1. אהבתי את השידרוג יאמיייי, אורז אוהבת על כל צורותיו, תודה סער אהרוני, אתה אלוף!

  2. מושלם יבורכו ידייך סער היקר
    כל המתכונים שלך מיוחדיםממדוייקים וטעימים❤️?

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן