תאונות דרכים בנתניה: מעל 250 ילדים נפגעו בעשור האחרון 

תאונות דרכים בנתניה: מנתוני "אור ירוק" עולה, כי 259 ילדים נפגעו בזמן ששהו ברכב שהיה מעורב בתאונה; למרות הסגרים, השנה נפגעו 22 ילדים. 

0
238
fotolia צילום

תאונות דרכים בנתניה: מנתוני "אור ירוק" עולה, כי 259 ילדים נפגעו בזמן ששהו ברכב שהיה מעורב בתאונה; למרות הסגרים, השנה נפגעו 22 ילדים. 

259 ילדים בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים בנתניה, בעת שנסעו ברכב. מתוכם, שלושה נפצעו קשה; השנה נפצעו 22 ילדים למרות בסגרים

מנתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוני הלמ"ס, עולה, כי בעשור האחרון נפגעו בתאונות דרכים מעל 20 אלף ילדים עד גיל 14. זאת בעת שנסעו ברכב. עוד עולה מהנתונים, כי מעל 2000 ילדים נפגעים מדי שנה בממוצע. כמחצית מהם נפגעו בתאונות בתחום העירוני.

עוד עולה מנתוני עמותת "אור ירוק", כי בעשור האחרון נפגעו בנתניה 259 ילדים, עד גיל 14, בתאונות דרכים בעת שנסעו ברכב. שלושה ילדים נפצעו באורח קשה. בשנת 2020 (ינואר-נובמבר) נפגעו בעיר 22 ילדים ברכב. נתון שמהווה עליה במספר הילדים שנפגעו, למרות הסגרים. זאת לעומת שנת 2019 שבמהלכה נפגעו 18 ילדים. בכפר יונה נפגעו 17 ילדים בעשור האחרון, למרבה המזל כולם נפצעו באורח קל. באבן יהודה נפצעו 8 ילדים.

תאונות דרכים בנתניה: כיצד להושיב את הילד באופן הבטוח ביותר ברכב?

בעמותת אור ירוק מדגישים, כי "תינוק עד גיל שנה חייב תמיד לשבת במושב בטיחות כשפניו נגד כיוון הנסיעה. במידה ומושב התינוק מותקן ליד הנהג, יש לוודא שכרית האוויר מנותקת. במידה והתינוק יושב במושב האחורי, עדיף למקם את מושב הבטיחות בכיסא האמצעי".

"פעוטות מגיל שנה ועד גיל ארבע יכולים לשבת במושב בטיחות עם רצועות פנימיות עם כיוון הנסיעה. ילדים מגיל 4 ועד לגובה של 145 ס"מ, חייבים לשבת על מושב מגביה (בוסטר). הדבר מאפשר לחגורת הרכב להתמקם בצורה נכונה, בטיחותית ונוחה על הגוף".

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר כי "הילדים שלנו הם הדבר היקר לנו מכל. למרות זאת, הורים רבים לא מקפידים על חגירתם כראוי ועל נהיגה בטוחה מספיק. הרבה ילדים קטנים שנפגעים בתאונות במהלך נסיעה ברכב, לא חגורים או לא ישובים במושבי בטיחות מתאימים לגילם. דבר זה מסכן אותם בצורה חמורה ועשוי להגביר את הפגיעות שלהם באופן משמעותי. חסרות למעלה מ-200 ניידות משטרה בכבישי הארץ. לו ההורים היו רואים ניידות רבות יותר בכבישים, הם לא היו נוהגים בצורה המסכנת את ילדיהם. המשטרה חייבת להגביר את האכיפה והנראות המשטרתית בכבישים. זאת על מנת להרתיע את הנהגים מלהסיע ילדים לא חגורים. אפילו בנסיעות קצרות או ליד הבית. יותר שוטרים ויותר ניידות בכבישים, יצמצמו את עבירות התנועה ויצילו חיים".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן