שנת מאסר למנהל חברה בנתניה בגין עבירות מס

העונש נגזר על הנאשם בגין ניכוי של מס תשומות בסך של 783 אלף ₪ שלא כדין. זאת, בנוסף, על עבירות של אי הגשת דו"חות במועד למע"מ נתניה.

0
254
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

בית משפט השלום בנתניה גזר על ר', מנהל בחברה הפועלת בנתניה, 12 חודשי מאסר בפועל, מאסר על תנאי וקנס של 55 אלף ₪ בגין עבירות מס. בנוסף הושת קנס של 55 אלף ₪ על החברה בניהולו. העונש נגזר על הנאשם בגין ניכוי של מס תשומות בסך של 783 אלף ₪ שלא כדין. זאת, בנוסף, על עבירות של אי הגשת דו"חות במועד למע"מ.

העונש הוטל תוך התחשבות בכך שהנאשם השיב לקופת המדינה את הסכום שנגרע ממנה שלא כדין כתוצאה מפעולותיו. מטעם המדינה, ייצגה עו"ד מרב יולי, מהיחידה המשפטית מחוז מרכז – מע"מ.

הנאשם שימש כמנהל הפעיל ומנהל הכספים של חברה לייצור שלטים, הנמצאת בבעלות של אחיו ואחותו ובה עובדת גם אמו. במסגרת תפקידו היה מופקד על הדיווח והתשלום למע"מ. על פי הכרעת הדין בעניינו, החל מחודש ינואר 2013 ועד לחודש מאי 2017, הגיש הנאשם דו"חות תקופתיים למע"מ נתניה. בהם, ניכה שלא כדין הוצאות אשר סכום המע"מ הנובע מהן הינו בסכום כולל של 783 אלף ₪. זאת, מבלי שהיו בידיו חשבוניות המעידות על ההוצאות הללו. בנוסף, הגישה החברה מספר דו"חות שלא במועד וללא צירוף תשלום כנדרש על פי החוק.

מעדויותיהם של עובדי צוות ביקורת החשבונות במע"מ נתניה, עולה כי הנאשם פעל בשתי דרכים עיקריות. האחת, ניכוי הוצאות ללא חשבוניות. השנייה, ניכוי כפול בגין אותה חשבונית. פעם אחת בסכום המקורי ופעם שנייה בסכום המנופח.

להגנתו טען הנאשם, כי היו בידו בעת הדיווח מסמכי הוצאות. אולם, אלה אבדו בזמן שחלף בין הדיווח לביקורת. כמו כן, בנוגע לחשבוניות שדווחו בכפילות ובניפוח. לאחר מספר גרסאות טען הנאשם, כי אמו היא שהקלידה אותן בכפילות. בעת ההקלדה, כך ציין, השמיטה בטעות את הנקודה העשרונית. מה שגרם להכפלת סכום המס ב-100.

השופט גיא אבנון דחה את טענותיו של הנאשם. בית המשפט קבע, כי הנאשם הוא שביצע את העבירות לבדו ובמודע. זאת, מתוך כוונה להתחמק מתשלום מס בניגוד לחוק מע"מ. "הצטברות המעשים האקטיביים שביצע הנאשם מלמדת, כי אין מדובר בטעויות שנעשו בתום לב".