שלומי דורה סוגר חשבון ודווקא מפתיע

0
427
שלומי דורה - נתניה און ליין - נתניה
שלומי דורה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין, נתניה

הוא עזב את מכבי נתניה שכלפיו מופנית לא מעט ביקורת. היום, על רקע מצבה העגום של מכבי נתניה בטבלה, מרשה לעצמו אקס מאמנה של נתניה, שלומי דורה, לספר על התקופה בקבוצה, על הקשר עם השחקנים גם היום, וגם להבהיר לכל הנשמות הטובות שלנתניה חסרות רק שש נקודות כדי להגיע לחוף מבטחים.

דורה מונה למאמן מכבי נתניה לקראת פתיחתה של העונה הנוכחית. הציפיות שהצליח לעשות בעכו את הבלתי-ייאמן היו בשמיים. משחקי ההכנה והטורנירים בהם השתתפה מכבי נתניה, רגע לפני שריקת הפתיחה בליגת העל, שיקפו מגמה חיובית שגרמה – גם לפסימיים – לחלום על עונה טובה יותר.

המציאות, כידוע, גדולה מכל חלום: מכבי נתניה של משחקי ההכנה, אולי, התחילה את משחקיה בליגת העל, אולם גל של פציעות, חוסר מזל וחוסר הצלחה ולעתים רבות מדי חוסר יכולת לסיים מתקפה בגול, הוביל למצב בו בתום המחזור השמיני פוטר דורה. שמונה מחזורים אחרי שפוטר, כשמצבה של מכבי בכי רע, מדבר שלומי דורה על התקופה ההיא. לנתניה און ליין הוא אומר: "כבר בהתחלה היה ברור, שחייבים לבצע שינוי במערך ההתקפה".

ההחלטה על פיטוריך לוותה בפרשנות שהצדיקה המהלך ומנגד באלה שטענו כי מדובר בטעות. לאור מצבה הנוכחי של נתניה, האם אתה שמח לאיד?

"שמח? ממש לא, אני לא מאלה ששמחים על משהו רע שקורה למישהו אחר. מההתחלה ידענו כי הקבוצה חייבת חיזוק רציני בחלק הקדמי שלה. זו, בעצם, אחת הבעיות העיקריות שעד היום, אגב, לא טופלה. קצת מפתיע אותי שחרור השחקנים המאסיבי הזה של הימים האחרונים".

למה זה מפתיע אותך? אם לא ייעשה שינוי קיצוני, בהרכב הנוכחי, נתניה לא תתרומם.

"זה שחייבים לעשות שינוי במכבי נתניה אין ספק לאף אחד – גם בתקופתי זה היה ברור וחיכינו לינואר. ואולם, כמאמן, לטעמי, נכון יותר לטפל כל פעם בבעיה אחת – אבל מהשורש. נתניה צריכה לנצל את חלון ההעברות הנוכחי ולמצוא לעצמה חיזוק בחלק הקדמי. זו הבעיה הגדולה שלה מתחילת העונה. לגבי כל אלה שמאמינים שהליגה הלאומית קוראת לנתניה ובגדול, יש פה הגזמה פראית וגם מיותרת: מצבה של נתניה רחוק מלהיות אנוש".

ניצחון אחד ב-16 מחזורים, זה לא מצב אנוש?!

"ביחס לליגת העל בארץ, התשובה היא ממש לא. עיון קל בטבלת הליגה מסביר זאת בקלות: המרחק בין מכבי נתניה לחוף מבטחים רגוע הוא פער של שני ניצחונות בלבד. הפערים בין הקבוצות השנה לא כאלה משמעותיים. הליגה באמצע העונה. שלושת המשחקים הקרובים של נתניה חשובים מאין כמותם לעתיד הקבוצה. המזל הוא שהם מול קבוצות הנמצאות ברמתה של נתניה – כך שיש סיכוי ואפילו סיכוי טוב לנצח שני משחקים ואולי אפילו שלושה – אז אנשים ידברו אחרת. אין לי מושג למה מתעקשים למתג את נתניה כיורדת הבטוחה לליגה הלאומית. אין לי ספק, שחודש ינואר יביא איתו רוחות של שינוי ונתניה תעלה על דרך המלך שוב".

האם אתה עוקב אחרי המשחקים של נתניה ואחרי מה שקורה עם הקבוצה בכלל או שהתנתקת מאז שעזבת?

"אני עדין עוקב ובקיא בכל מה שנעשה בקבוצה, כי אני אוהב את מכבי נתניה והקבוצה הזו חשובה לי. עד היום, למרות שעזבתי ואני כבר לא המאמן, אני שומר על קשר טוב עם השחקנים וכל אנשי הקבוצה. לא עזבתי בטונים צורמים. הבנתי את ההחלטה של הנהלת הקבוצה לעשות שינוי ולזעזע, ולכן הכל בסדר. אני מייחל להישארותה של מכבי נתניה בליגת העל".

(מעבר לאופטימיות, מהם הסיכויים שנתניה תצליח להיחלץ מהמצב?
"לא רק שאני בטוח שמכבי נתניה תישאר בליגת העל, אני חושב שזה המקום שלה. נתניה צריכה שני ניצחונות כדי לחזור לתמונה. תחשבי שאני הגעתי לעכו כשהייתה במרחק 11 נקודות ממקום בטבלה וגם את זה הם צלחו אז במרחק 6 נקודות להרים ידיים? לא הגיוני. מועדון גדול כמו של מכבי נתניה לא מתאים לליגה הלאומית. כמו בכל קבוצה וכמו כל דברים בחיים יש תקופות טובות יותר ויש כאלה שפחות, אבל דבר אחד בטוח, אסור להישבר ויש לזכור שאחרי תקופה רעה, תמיד מגיעים ימים טובים. צריך סבלנות".

מילה לקהל האוהדים שנדמה שחלקו, לפחות, מתחיל לאבד את האמון? אתה בכלל מאמין שלאוהדים יש כוח לסחוף קבוצה?
"לאוהדים יש הרבה יותר השפעה ממה שחושבים על המוטיבציה של השחקנים. מכבי נתניה זכתה בקהל האוהדים הכי נאמן שיש בכדורגל הישראלי. התצוגות שהם נתנו בעונה הקודמת, יכלו לשמש כשיעור בבית הספר לאוהדי כדורגל. אני מקווה שאוהדי מכבי נתניה יידעו להיות פחות אימפולסיביים בתגובות שלהם ולא ימהרו לשפוט ולחרוץ גורלות – קצת יותר איפוק והבנה לתמונה הגדולה – זה כל מה שנדרש".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן