שישה חודשי מאסר לצעיר שאיים לתקוף את בן זוגה של גרושתו

בית משפט השלום בנתניה, גזר על צעיר, תושב האזור שישה חודשי מאסר, בגין תקיפת גרושתו ואיומים קשים נגד בן זוגה; בנוסף ישלם הנאשם פיצויים לגרושתו ולבן זוגה

0
324
בית משפט נתניה
בית משפט שלום - נתניה. צילום רן אליהו

מכתב האישום עולה, כי בשנת 2018 התגלע בין הנאשם לגרושתו ויכוח על רקע פריצה שאירעה לבתיהם וגניבה. הנאשם הטיח בגרושתו שהפריצה אירעה באשמתה. בתגובה האישה צעקה על הנאשם. הנאשם נטל בקבוק מים ושפך אותו על האישה. בהמשך חתך את תיקה בסכין מטבח ודחף אותה. האישה הכתה אותו בגבו בתגובה למעשיו.

מאישום נוסף עולה, כי הנאשם איים לפגוע בגרושתו ובבן זוגה. בין השאר כתב בהודעות מאיימות ששלח, כי יצוד את בן זוגה של גרושתו, ישאיר אותו נכה ויהרוג אותו.

מתסקיר המבחן עולה, כי הנאשם העיד על עצמו כבן זוג קנאי ובעל דפוסי חשיבה והתנהגות אובססיביים. קצינת המבחן התרשמה מהנאשם כמי שהחזיק בעמדות נוקשות ושמרניות ביחס לתפקידים המגדריים. עוד התרשמה קצינת המבחן, כי ניכר שהנאשם ראה בבת הזוג מושא למילוי צרכיו וחסכיו, התקשה לאפשר נפרדות או לראותה כבעלת צרכים ורצונות משלה.

הנאשם הודה במיוחס לו בפני שירות המבחן ועם, כי הרגיש צורך להרחיק ממנה את בן זוגה החדש. באשר לתקיפה טען, כי פעם בתגובה לתוקפנות שהפעילה כלפי גרושתו.

פרקליטו של הנאשם עמד על נסיבות חייו של הנאשם ועל ההליך הטיפולי המשמעותי שעבר הנאשם. הפרקליט טען, כי הנאשם נרתם לטיפול ורוכש כלים טיפוליים להתמודדות עם מצבי לחץ בחיים כלל ובזוגיות בפרט.

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, קבע, כי "האלימות שנקט הנאשם כלפי המתלוננת (אישום ראשון) לא גרמה לה אמנם לחבלה פיזית, אך לשיטתי מדובר בעבירה חמורה ומכוערת המגלמת זלזול עמוק במתלוננת, ואשר פגעה באופן ממשי בכבודה ובשלוותה".

השופט אבנון התייחס למעשה האישה שהכתה בגבו של הנאשם וקבע, כי "ודאי שאין בה כדי לעמוד לחובתה, או להפחית מחומרת מעשיו של הנאשם".

"כל אחד מן המעשים עליהם נותן הנאשם את הדין חמור בפני עצמו, הצטברותם בוודאי. הפרידה מהמתלוננת, חלוף הזמן, הליך הגירושים שהסתיים, ואף העובדה כי מצאה בן זוג חדש עמו החלה לבנות חיים משותפים, כל אלו לא הניאו את הנאשם מדרכו הרעה. סדרת האיומים הקשים שהפנה כלפי המתלוננת ובעיקר כלפי בן זוגּה, ראויים לענישה ממשית, שיהא בה כדי להלום את חומרתם, להמחיש לנאשם את משמעותם, ולהרתיעו מפני חזרה על מעשיו.

השופט אבנון לא קיבל את המלצת שירות המבחן להסתפק בצו מבחן ובענישה צופה פני עתיד וגזר על הנאשם שישה חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו וארבעה חודשי מאסר על תנאי. בנוסף ישלם הנאשם פיצוי בסך 4000 שקלים לגרושתו ו2000 שקלים לבן זוגה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן