רוסטביף קלאסי בנגיעה ישראלית

3
474
רוסטביף - נתניה מבשלת
רוסטביף קלאסי בנגיעה ישראלית

אני חייבת להתוודות. הפעם הראשונה בה הכנתי רוסטביף כהלכתו, בטכניקות שהציעו לי ילדיי, ליאור ודורון, הייתה בשבוע שעבר. לשניהם היו את אותן המלצות: לבחור נתח בשר איכותי וטרי, בקצביה עליה אני סומכת, לתבל את הנתח, לסמוך על התנור הביתי שלי ולהקפיד על זמנים מדויקים. התוצאה בהחלט הצדיקה את העבודה הקצרה יחסית… כשסיפרתי על המתכון ועל הצלחתו לחברותיי, בשעה שישבנו בבית הקפה הקבוע שלנו ברחוב קראוזה נתניה, הן הציעו שאפרסמו. בכל זאת, זו יכולה להיות מנה נהדרת לא רק בארוחת ליל שישי אלא גם בארוחת חג…

רוסטביף קלאסי בנגיעה ישראלית

חומרים:
2 ק"ג נתח סינטה או אנטריקוט טרי
מלח גס
פלפל שחור גרוס טרי
פלפל ארבע העונות
1 ענף רוזמרין (העלים בלבד)
2 ענפי טימין (עלים בלבד שיש לקצוץ)
כף חרדל דיז'ון (גרגירים)
2 כפות שמן זית
2 כפות יין אדום יבש
8 שיני שום טרי

אופן ההכנה:
נפתח בטיפ: במידה ובחרתם בנתח סינטה תשאירו קצת מהשומן שישמור על הבשר. את הרוזמרין, הטימין, השמן והיין יש להניח בקערית, לערבב היטב ולעסות את הנתח שהוא בטמפרטורת החדר. יש לחרוץ בנתח שמונה חריצים ולהכניס בפנים את שיני השום הטרי. לפזר מלח גס, פלפל שחור גרוס ופלפל ארבע העונות (אל תגזימו בכמויות) ולעסות שוב. את הנתח יש להניח בצד לשעה.

חממו את התנור לחום של 250 מעלות. עוד טיפ שאמי לימדה אותי: בתחתית התנור יש להניח צלחת עמידה בחום עם מים בשל שתי סיבות. אדי המים ישמרו על הבשר וכן שומן שיטפטף לא יידבק לתחתית התנור ואין דבר מרגיז יותר מאשר לנקות תחתית תנור.

את הנתח יש להכניס לתנור כשהוא לוהט ולהניח על מגש הפסים המיועד לצלייה. תנו לנתח להיצלות בחום הגבוה במשך כעשר דקות עד 12 דקות, כבו את התנור ואל תפתחו אותו.

לקבלת נתח ברמת צלייה מדיום (מומלץ) יש להשאיר את הנתח בתנור הכבוי לעוד 20-22 דקות – לא יותר! לדרגת מדיום-וול יש להוסיף שלוש דקות למכת החום הראשונית הגבוהה. ושוב, חשוב מאוד, לא להתפתות ולפתוח את דלת התנור כדי למנוע מהחום לברוח החוצה. בתום הזמן יש להוציא את הנתח ולאפשר לו לנוח בחוץ כרבע שעה נוספת. לפרוס ולהגיש עם צ'ימיצ'ורי בצד. טיפ אחרון: היות שקיימים הבדלים בין תנור ביתי אחד לשני, אני ממליצה לנסות את המתכון, לרשום זמנים ולבדוק אם מידת הצלייה לטעמכם – כאשר יש להיזהר ולהימנע מייבוש הבשר.

3 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן