רגע לפני אשדוד מזרחי מדבר

2
107
מאמן מכבי נתניה יוסי מזרחי. צילום ניר אנשר

מאמן מכבי נתניה יוסי מזרחי יודע שכדי לעבור את אשדוד וגם להרשים את הסקאוטרים, צריך לגרום לשחקניו להתפוצץ על הדשא

 ביום חמישי קיימה מכבי נתניה שלושה אימונים. שניים בבוקר ואחד בערב. ניתן היה לחוש, שמשהו באווירה היה שונה. משכורות חודש אוקטובר שהועברו יממה לפני כן (עד 10,000 שקלים לשחקן – כאשר היתרה תועבר בימים הקרובים) בהחלט העניקה סוג של מרווח נשימה כלכלי – אבל גם סוג של שחרור פקק בבקבוק של לחץ. לכולם ברור שהמשחק מול אשדוד חשוב. בעיקר ברמה המקצועית. סקאוטרים המייצגים כמה קבוצות, בהן את גנט הבלגית, צפויים להגיע. לארי קאיודה, בינתיים המועמד המוביל ובעל הסיכויים הגבוהים ביותר להימכר בסכום של לפחות ארבעה מיליון שקל, הוא גם זה שמכירתו עשויה לסייע לשיפור התזרים. אבל לא רק הוא על הכוונת: במצב הנוכחי, בתסריט הגרוע מכל, קיימת אפשרות למכירה או שחרור של לפחות ארבעה נוספים.

 בסוף שבוע שעבר ביקש יוסי מזרחי מהנהלת מכבי נתניה להשתחרר מתפקידו כמאמן הקבוצה. מזרחי, שחתום על העלייה המופלאה של מכבי נתניה בעונה שעברה, ספג שבועות האחרונים ביקורת מכיוון אוהדי מכבי נתניה – ביקורת לא מוצדקת לדעת רבים, ולו בגלל שהתוצאות שהושגו על רקע המשבר הכלכלי ותחושת אי-הוודאות, נחשבות להישג אמיתי. גם הניצחון על הפועל עכו לא ממש ניחם את מזרחי, שבסופו של דבר – לאחר אין ספור התלבטויות בעיקר עם עצמו ושיחה עם בעלי הבית אלי שגב, הודיע שיישאר.

 למה בכלל זה עבר לך בראש נושא ההתפטרות?

"זה נכון שזה מה שרציתי לעשות ודיברו על כסף ועל אוהדים שזה הטריגר שהניע אותי, אבל זה לא העניין הזה. אני חושב, שבשעות כאלה קשות של מועדון, צריך שתהיה לפחות אווירה סביב הקבוצה, שיהיה ניתן לעבוד בה. הדבר הזה פוגע בשחקנים. בי זה לא פוגע. זה פוגע בהכנות למשחקים. בכל הריכוז שלהם. באותו רגע חשבתי, שאם מישהו צריך לקחת אחריות וללכת הביתה, אז זה הדבר הנכון. חשבתי, שאם הליכתי תעניק את השקט, אולי זה יעזור. אולם, אנשים מסביבי חשבו אחרת, שאני יכול להציל את המועדון. אני, מבחינתי, אעשה את הכול כדי שזה גם יקרה".

 האם השיקול הכלכלי לא היווה הסיבה למחשבה הזאת, להרים ידיים?

"אני חוזר שוב: לא השיקול הכלכלי ולא האוהדים היוו את השיקול מבחינתי לעזוב. זה שבאים 40 פרחחים ומקללים, זה לא מה שיגרום לי לעזוב. הנקודה היא ליצור הבנה סביב הקבוצה, שהאגודה נמצאת במצב קשה מאוד. היא צריכה את התמיכה של הקהל וכל מי שיכול לעזור למכבי נתניה, צריך לתת כעת הרבה יותר. אני הייתי בסיטואציה כזאת בבית"ר ירושלים. אני זוכר כמה ניסו לעזור לנו ולתמוך. אפילו הלכנו לפירוק והיא נקנתה בסופו של דבר. צריך לדעת איך להתנהג ולהתנהל בימים כאלה. אם הרגשתי שהקבוצה מתחילה להתמוסס לי בין הידיים ואני לא יכול להשפיע יותר, אז חשבתי באותו רגע נתון שזה הצעד הנכון".

 האם אינך חושש מכך שייתכן ובינואר תאלץ להיפרד משורה ארוכה של שחקנים?

"אני לוקח את הכל בחשבון. אני כבר ילד מבוגר, שעבר הרבה מאוד. אני מודע לכל העניינים האלה –  כולל נזק מקצועי גדול מאוד שיכול להיגרם לי. השיקול בכף המאזניים הוא כישלון אישי מול עד כמה המערכת זקוקה לך – דווקא עכשיו. טובת המועדון יותר חשובה מהטובה הפרטית שלי כרגע. אני לא בתחילת הקריירה שלי ואני לא צריך לבנות את השם שלי. אני יכול להיות פחות אגואיסט ולהסתכל יותר על הסביבה".

 השחקנים בוודאי לא מפסיקים לשאול אותך על המצב ומה יהיה בעתיד. יש לך תשובות בשבילם?

"אני עם השחקנים שלי באותה הסירה בדיוק. גם לי צריכים לספק תשובות ואני מנסה דבר אחד: להסביר לשחקנים, שהם עדיין צעירים והקריירה עוד לפניהם. לפני שמשחקים על הכסף ועל הכבוד של המועדון, הם צריכים לשחק עבור עצמם – עבור העתיד המקצועי שלהם. אם הם ייראו טוב בתקופה הזאת, גם אם יקרה חס וחלילה הגרוע מכל וישחררו את חלקם, אז קבוצות אחרות יבדקו מה הם עשו בתקופה הזאת. את זה הם צריכים להבין. זה המסר שאני מנסה להחדיר להם. רק אז יהיה אפשר להמשיך כולם יחד ולהתמודד עם המצב כולם יחד".

 יש לך טענות כלפי ההתנהלות של אלי שגב, כי יש לכם קשר מיוחד. אולי השחקנים סומכים עלייך בהבטחות שלו?

"אני גם נמצא איתם באותה מערכת. אני לא אבוא היום בטענה או בחצי טענה כלפי בעל הבית שלי. אף אחד לא יודע מה המצב שלו. הוא האדם הכי רחב לב שהכרתי, הכי לארג' שהכרתי. צריך גם להסתכל על הימים שאנשים קיבלו יותר ממה שמגיע להם. גם זה קרה. יכול להיות שהייתה התנהלות מסוימת שהביאה למצב הזה, לאף אחד אין מושג מהן הבעיות האישיות שקיימות שם. קרו דברים ועכשיו צריך לדעת להתמודד עם זה. אני מקווה מאוד שנצליח".

 שום דבר מהקללות של האוהדים לא השפיע על השיקולים שלך?

"תראה, גם בקללות יש קווים אדומים שלא צריך לחצות. כמו שציינתי, הם יותר פוגעים בשחקנים ובהכנה שלהם למשחקים מאשר בי – למרות ששמעתי קללות איומות שאני מתבייש לומר אותם, כי זה לא הקללות שכולם רגילים לשמוע במגרשי הכדורגל, הם לא אלה שהשפיעו עליי".

 יש להנהלת מכבי טענות לבקרה, שנראה כי מתקשה לחלט את הערבויות המבטיחות את השכר שלכם. מהי עמדתך?

"אם זה יקרה ואם הבקרה לא יוכלו לממש את הערבויות, זה דבר חמור מאוד שלדעתי, מנהלת הליגה תצטרך לחשוב טוב-טוב על הקיום של הגוף הזה שנקרא בקרה תקציבית. זה נועד בדיוק למקרים הללו וזה הוקם בשביל זה – לא להתנהלות של קבוצות בשוטף הרגיל".

 אם זה תלוי בך, אתה מאמן מכבי נתניה עד סיום העונה?

"אם תהיה לי סביבת עבודה טובה לעבוד בה ואני אדע שאוכל להוציא מהשחקנים שלי את המיטב למרות המצב הקשה, מצידי שקומץ האוהדים המקלל, ימשיך לקלל מהיום עד מחר. אני רוצה לראות שאנשים מגיעים לעבוד, למרות המצב, עם חיוך.  שהם מבינים את משמעות המטרה להציל מועדון בסדר גודל כזה, שרק לפני חצי שנה הביא קרוב לעשרים וחמש אלף אוהדים לגמר גביע. זה מועדון גדול, עם מחויבות. אני יודע שזה קשה לעבוד שלא מקבלים כספים, כי גם אני מתמודד עם זה – אבל אם החלטנו להישאר, אז אני מצפה מכולם להיות מחויבים. גם אם נפסיד, אני מצפה מכולם להילחם כמו גברים – להילחם על השארת המועדון המפואר בליגה ויותר מזה, להשאיר את המועדון חי, נושם ובועט".

2 תגובות

  1. יוסי מזרחי הוא המאמן הכי טוב והכי נכון למכבי נתניה בטח בתקופה הקשה שהיא עוברת.הנסיון שלו והוותק חשובים מאוד בימים אלו. האחריות כלפי השחקנים , הקבוצה והבעלים מעוררת כבוד.

  2. גם המאמן הכי טוב בעולם, יתקשה להצליח שמצד אחד יש חוסר ודאות ומצד שני סגל השחקנים שלו לא משהו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן