ראשי רשויות מאזור נתניה הצטרפו למחאת החינוך הארצית

ראשי הרשויות הודיעו כי לא ישתפו פעולה עם היחידה לתוכניות חיצוניות במשרד החינוך - על רקע העברת סמכויותיה לידי יו"ר מפלגת נועם. ומה עם נתניה?

0
209
בתמונה: כיתה ריקה
צילום fotolia

ההחלטה המסתמנת למנות את יו"ר מפלגת נעם אבי מעוז כאחראי על סמכויות היחידה לתכניות חיצוניות במשרד החינוך, ממשיכה לעורר הדים. היחידה עצמה אחראית על 22,930 תכניות לכלל קהלי היעד של מערכת החינוך. על-פי חוזר מנכ"ל אין לשלב במוסדות חינוך תכניות ומענים שאינם רשומים במאגר. חששם של ראשי הרשויות הוא, שהשר המיועד ישנה ויפסול תוכניות חיצוניות על-פי אמת מידה פוליטית אמונית.

בעוד עשרות ראשי רשויות מכל רחבי הארץ, הביעו את מחאתם. רשויות אחרות, בהן נתניה, טרם הביעו עמדתן. גורמים המקורבים לראש עיריית נתניה אמרו שמוקדם מדי להביע דעה או עמדה. "אין כל היגיון להביע התנגדות עוד בטרם נבחרה ממשלה וטרם חולקו תפקידים בצורה רשמית".

עם זאת, רבים מראשי הרשויות באזור נתניה הביעו עמדה נחרצת בנושא. בין השאר ראשי רשויות המזוהים עם תנועת הליכוד. כך, למשל, מועצת אבן יהודה בראשות אבי הררי. ראש מועצת קדימה – צורן, קרן גרין, חתמה אף היא. כך גם טל גורקי ראש מועצת פרדסיה וכן ד"ר גלית שאול ראש מועצת עמק חפר. ברשימה האזורית מופיעה גם חתימתה של ראש העיר כפר יונה שוש קידר.

כל ראשי הרשויות הודיעו, כי לא ישתפו פעולה עם היחידה – אם תנסה לכפות על מערכות החינוך היישוביות תכנים. עוד אמרו, כי במידת הצורך הרשויות תממנה שעות חינוך לתוכניות שתבוטלנה ופועלות ביישובים.

שרת החינוך היוצאת, ד"ר יפעת שאשא ביטון, תקפה בחריפות את המהלך המסתמן. בדבריה אמרה, כי "זהו אדם ששנאתו אמונתו ישלוט בתכנים שילמדו ילדינו בבתי הספר. האיש עם הדעות החשוכות ביותר יקבע מה התכנים שילמדו הילדים שלנו בבית הספר מי הגופים שיפעילו אותם".

עוד אמרה, כי "את זה הוא יעשה עם תקציב של מעל שני מיליארד שקל. מדובר בחרפה מוסרית שתפגע בחינוך של כל ילדי ישראל ותפרק את מערכת החינוך".

שר החינוך לשעבר, הרב שי פירון, אמר כי "זהו אסון חינוכי. להוציא את האחריות על יחידה זו מידי שר החינוך המיועד, זה לא נכון מקצועית, מוסרית וערכית".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן