מדד הסטודנטים – פרדסיה בראש; נתניה וכפר יונה בסוף

0
353
פיתוח מיומנויות לימוד - תיכון תל אביב (נתניה) הכנה לבגרות
צילום פוטוליה

 

האם החתך הסוציו-אקונומי של תושבי הרשויות השונות מצביע גם על סיכוייהם של צעירים ללמוד לתואר ראשון? התשובה היא חיובית – כך לפחות עולה מניתוח דו"ח תמונת מצב חברתית של מכון אדווה, הנחשב למחקר השנתי המקיף ביותר בישראל, בהתייחס להיבט החברתי.

בסקר לשנת 2016, אשר פורסם בשבוע שעבר, מתייחס אחד הפרקים לנתוני הלומדים בהשכלה הגבוהה בישראל, בין השנים 2014-2015. הנתונים עצמם, שנאספו מכל המכללות והאוניברסיטאות המוכרות, ואשר מתייחס ללומדים לתואר ראשון במוסדות אקדמיים מוכרים בקרב צעירים בני 20 עד 29, מצביעים על-כך שהממוצע הארצי עומד על 14%. מניתוח אחוזי עולה, כי 6.8% מהסטודנטים לומדים באוניברסיטאות – להן תנאי הקבלה קשים יותר אך עלות הלימוד יחסית מסובסדת. 7.2% לומדים במכללות אקדמיות, להן תנאי הקבלה מקלים יותר, אך עלויות הלימוד השנתיות גבוהות יותר.

מניתוח הנתונים עולה, כי פרדסיה מובילה עם  אחוז הסטודנטים הגבוה ביותר לתואר ראשון. 25.9% מהצעירים בטווח הגילאים שנבחן בתקופה האמורה, לומדים לתואר ראשון. מתוכם 12.1% לומדים באוניברסיטאות – מה שמצביע על מוכנות מוקדמת הנובעת ממערך החינוך המקומי. אבן יהודה צועדת במקום השני עם 24.5% הלומדים לתואר ראשון – כאשר גם במקרה זה 11.8% לומדים באוניברסיטאות – נתון הגבוה פי 2 מהממוצע הארצי.

תל מונד ממוקמת במקום השלישי עם 20.4% הלומדים לתואר ראשון, ואילו קדימה צורן עומדת על נתון מכובד מאוד: 18.9% מקרב צעיריה בתקופה האמורה לומדים לתואר ראשון.

את הטבלה האזורית סוגרות הערים נתניה וכן כפר יונה. מדובר בשתי הערים היחידות באזור, שעדיין קולטות עלייה ואשר נחשבות מבחינה סוציו אקונומית נמוכה יותר באופן משמעותי ביחס לרשויות האחרות. בנתניה, אומנם, האחוזים עלו ביחס לשנים עברו וכן הם מעל הממוצע הארצי, אך עדיין בנתניה רק 14.1% לומדים לתואר ראשון – כאשר באוניברסיטאות עומד האחוז על 5.7%. בכפר יונה אשר סוגרת את הרשימה עומד האחוז על 12.9% צעירים הלומדים לתואר ראשון – כאשר 5.4% בלבד לומדים באוניברסיטאות. גורמים בכפר יונה וכן בנתניה ביקשו לציין, כי "בניגוד למושבים המושכים אוכלוסייה חזקה ובחתך סוציו-אקונומי גבוה, ערים ככפר יונה וכן נתניה תורמות, בפועל, לחוסן החברתי הלאומי – הן בקליטת עלייה והן בטיפול באוכלוסיות חלשות כלכלית וחברתית".

ממועצת פרדסיה המובילה באזור נמסר בתגובה, כי ההישגים הגבוהים של בני פרדסיה בלימודים לתואר ראשון מצטרפים להישגי התלמידים בבגרויות, כאשר בשנים האחרונות עמד שיעור הזכאות לבגרות בממוצע על 87%.

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

עבודות שירות למר ישראל לשעבר שהדיח קטין לשימוש בסמים

לין קפלן ניצחה: הכניסה הדרומית לתל מונד לא תיחסם

כפר יונה: המאבק נגד הקמת אלפי יח"ד מחריף

מאמנת כלבים נפצעה קשה מנשיכת כלב

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן