קורונה: עיריית נתניה תעניק פטור תשלום ארנונה לעסקים

5
882
ארנק מס הכנסה כסף רשות המסים
צילום fotolia

המגזר העסקי בנתניה  ייהנה מפטור ארנונה לעסקים לשלושת החודשים מרץ, אפריל ומאי 2020. ההטבה תינתן באופן אוטומטי, מבלי שבעל העסק יצטרך לפנות בנושא לעירייה. הוראות הקבע עבור חודשים אלה לעסקי הזכאים לא יחויבו.

יש לציין, כי ההחלטה להעניק פטור ארנונה לעסקים התאפשרה לאחר שראשי הרשויות בארץ, בהם גם ראש העיר נתניה,  מרים פיירברג-איכר, פנו למשרד הפנים בבקשה להקל ולסייע לעסקים הקטנים והבינוניים ברחבי הארץ.

הפנייה הראשונית הייתה עם תחילת המשבר בחודש מרץ. עם זאת, התנהלות ממשלתית איטית, בסופו של יום, הביאה לכך שרק ביום שלישי השבוע, 21.4.2020 חתם שר הפנים אריה דרעי על התקנות שיאפשרו את הפטור.

התקנות יחולו על משרדים, שירותים ומסחר, תעשייה, בתי מלון, בתי מלאכה, חניונים ועוד. מאידך, הם לא יחולו על מבני מגורים, אדמה ומבנה חקלאי, בנקים וחברות, מקום למכירת מזון, בית מרקחת, חנות אופטיקה או חנות שעיקר עיסוקה מכירת מוצרי היגיינה וכן מעבדה לתיקון מוצרי תקשורת או מחשבים, נכסים המוחזקים על ידי המדינה, נכסים המוחזקים על ידי גוף מתוקצב או תאגיד בריאות, חברה ממשלתית, תאגיד מים וביוב, קופות חולים ומוסדות להשכלה גבוהה, בניינים שנהרסו או ניזוקו ונכסים ריקים.

מעיריית נתניה נמסר, כי התקנות כאמור מחייבות את הרשויות להעניק  שלושה חודשי פטור או לחילופין לתת הנחה כוללת של 25% בתשלום הארנונה לשנת 2020. בעיריית נתניה העדיפו לפטור את בעלי העסקים כבר עכשיו, כדי לאפשר להם התאוששות מהירה יותר מהמשבר הכלכלי הכבד בעקבות נגיף הקורונה והשבתת המשק.

לצורך מתן הפטור יקצה משרד האוצר תקציב לשיפוי הרשות המקומית. אולם, כך נמסר,  רק שני שליש ממנו יועבר לעיריית נתניה בתקופה הקרובה. בשלב זה צפויה העירייה לספוג את התקציב החסר – מה שיחייב את עיריית נתניה לגמישות פיננסית בטיפול בתזרים השוטף – זאת לצד היערכות עתידית להשפעה הצפויה במשבר הכלכלי שמימדיו עדיין לא ידועים על המגזר העסקי – תעשייתי.

 

 

 

 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן