פסטיבל אינזואגדה – נתניה 2023 חוגג עשור

פסטיבל אינזואגדה, שיימשך כשלושה ימים בשכונות ובבתי המלון בעיר, הוא ביטוי של מהפכת תרבות אזרחית - אותו מובילה תנועת תרבות 

0
201
פסטיבל אינזואגדה - נתניה. צילום באדיבות יח
פסטיבל אינזואגדה - נתניה. חוגגים עשור

פסטיבל אינזואגדה – נתניה 2023 יתקיים השנה בשכונות נאות גנים (ותיקים), רמת ידין (דורה) ונאות הרצל. בנוסף, הפסטיבל יתארח בשלושה בתי מלון בעיר. אינזואגדה – נתניה 2023 יתקיים בין התאריכים 25-27.12.23 וכמיטב המסורת לצד הופעות ומופעים הוא יכלול סדנאות יצירה ומוזיקה לילדים ולמשפחות.

אינזואגדה הוא פסטיבל פורץ דרך המתקיים בנתניה, זו הפעם העשירית. הפסטיבל הוא ביטוי של מהפכת תרבות אזרחית, שמדבקת ומחברת אליה עוד ועוד תושבים. תושבים המבקשים ליצור יחד תרבות מלמטה למעלה.

את הפסטיבל הראשון יזמה תנועת תרבות. אליה חברו עמותת קו תרבות, היכל התרבות העירוני, רשת מתנ"סי צפון ומזרח נתניה וכן משרד התרבות והספורט.

הפסטיבל, שהיה אמור להתקיים בתחילת אוקטובר,  נדחה בעקבות המלחמה. נחל שלום סולמי, ממפיקות האירוע, הרחיבה לנתניה און ליין – ksn.

"חשבנו הרבה איך לעשות את אינזואגדה השנה ומה הכוח של האירוע הזה במצב של העם והמדינה שלנו. בימים כאלה, יצירה ישראלית יכולה לתת אוויר לנשימה ולקרב לבבות".

השנה אתם משלבים בפסטיבל אינזואגדה – נתניה 2023 הופעות בבתי המלון בנתניה המארחים אלפי מפונים. 

"אכן, מתחילת המלחמה המלונות של נתניה מאכלסים מפונים מקו העימות. הקהילה שלנו התגייסה להגיע אליהם, להעביר סדנאות אומנות ולהיפגש. החלטנו,  שבמקביל לאירועים בשכונות, יופיעו אמנים מכל התחומים. זה יקרה במלונות איילנד, רדזידנס והעונות".

מה יכלול הפסטיבל השנה? 

"בשכונות יתקיימו בכל יום אירועי ילדים עם מופע וסדנאות אחר הצהריים. בערב, בכל שכונה, יתקיימו שלוש הופעות של אמנים מוכשרים ומקצועיים מהעיר ומהארץ. בתקופה זו, בה האומנים מתגייסים בהתנדבות לטובת המורל הלאומי, יש חשיבות גדולה בעיננו לקיים את הפסטיבל. בכך, לאפשר להם להמשיך לעשות זאת ולהתקיים בכבוד".

השנה אתם מארחים, לצד אמנים מקומיים, אמנים שהם בעצמם מפונים. 

"אכן כן. דרך חיים אוליאל, שהופיע וליווה את הפסטיבל וממשיכי דרכו בשדרות, הגענו לפרויקט "שופוני". מוסיקאים הפועלים בעוטף.  שלושה מהמוזיקאים בפרויקט יופיעו במלונות בפסטיבל. שליו רוקח וחגית אוחיון (חביבה) משדרות. עוד יופיע דניאל וויס מקיבוץ בארי, ששני הוריו נרצחו בטבח השבעה באוקטובר. הקשר שנוצר לנו איתם והאפשרות שלנו לתת להם במה, מרגש ונותן תקווה".

בני אפרים מנכ"ל עמותת היכל התרבות, סיכם. "אחת החוזקות של העיר נתניה, היא היצירה הלוקאלית והעשייה האמנותית הנרחבת. ואכן, זו גאווה רבה שהיצירה והעשייה האמנותית מתבצעת על ידי אמנים מקומיים בכל תחומי הבמה ובכלל. פסטיבל אינזואגדה הוא ייחודי, מושך ומחבר את היצירה לקהילה ולהיפך".