חיה נאמן, בת 13 מנתניה, זוכת פרס מאור לנוער מתנדב

חיה נאמן, נערה בת 13 ועולה חדשה מבריטניה, זכתה בפרס "מאור" מטעם ארגון נפש בנפש על תרומתה לחברה הישראלית במהלך מלחמת "חרבות ברזל". 

0
1048
חיה נאמן, נערה בת 13 ועולה חדשה מבריטניה, זכתה בפרס
חיה נאמן, זוכת פרס "מאור" מטעם ארגון נפש בנפש על תרומתה לחברה הישראלית במהלך מלחמת "חרבות ברזל". 

חיה נאמן זכתה בפרס "מאור" מטעם ארגון נפש בנפש. זאת, על תרומתה לחברה הישראלית במהלך מלחמת "חרבות ברזל". בפרס, שהוענק במהלך טקס הדלקת נרות חגיגי בבית "נפש בנפש" שבירושלים, זכו תשעה עולים צעירים נוספים. חיה עלתה עם משפחתה לישראל מבריטניה רק לפני כשנה, והתיישבו בנתניה.

פרס "מאור" הינו פרס אשר הוענק זו השנה השנייה ברציפות. את הפרס מעניק ארגון העלייה מצפון אמריקה, "נפש בנפש". זאת, על מנת להוקיר מצוינות ומנהיגות חברתית בקרב בני נוער עולים מעוררי השראה.

השנה, כאמור, העניקו ראשי הארגון את הפרס לעשרה צעירים. המשותף לכולם: מפרוץ מלחמת "חרבות ברזל" הקימו מיזמי התנדבות עצמאיים. לחילופין, פעלו במסגרות על מנת להקל על אוכלוסיות שונות ברחבי המדינה.

בנוסף, הפרס נועד להכיר בהשתלבותם המהירה של צעירים אלה בחברה הישראלית. תרומת הצעירים מסייעת בכדי לעורר השראה בקרב צעירים עולים חדשים. בנוסף, הפרס מסייע למשפחות מתלבטות בקבלת ההחלטה באם לבצע עלייה לישראל.

זוכת הפרס חיה נאמן: גייסה תרומות עבור חיילים בודדים

חיה נאמן היא נערה בת 13. היא עלתה בשנת 2022 מבריטניה היישר לנתניה. בגילה הצעיר, הצליחה לגייס תרומות עבור חיילים בודדים. את התרומות השיגה באמצעות מכירת כרטיסי ברכה שעיצבה בעצמה. היצירתיות של חיה לא הפסיקה שם. היא תרמה את כשרונה ליצירת תכשיטים שגם אותם מכרה. כל ההכנסות נתרמו.

כאשר משפחתה החליטה לארגן ערב שירה וסולידריות היא התגייסה מיידית לעזור. בנוסף, חיה התנדבה לסייע בהוצאה לטיולים של כלב של משפחה מקיבוץ בארי.

הזוכים בפרס הינם נערים ונערות בני 11 ועד 18.  הם נבחרו מבין עשרות מתמודדים נוספים שעלו לישראל ממדינות דוברות אנגלית.

הטקס התקיים במעמד הרב יהושע פס, מייסד – שותף ומנכ"ל ארגון נפש בנפש. ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, בירכה ואמרה: "נתניה התברכה בנוער מצוין, איכותי ומתנדב. נערים ונערות שהגיעו אלינו מכל רחבי העולם. נערות ונערים הרואים בתרומה חזרה לאזרחי המדינה כחשיבות עליונה. זו בעיניי התגשמות החלום הציוני. אני גאה בחנה נאמן ובערכים שהיא מייצגת״.